Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Hallo Allemaal,

We zijn van plan om in de nabije toekomst naast iOS en WP collega's te voorzien van Android tablets/smartphone's. Mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn met 'zakelijke' anti-virus oplossingen voor Android die tevens met volume licence/multi-users werken.

Zelf zoeken we naar een oplossing gericht op het (realtime) scannen. Oplossingen voor mail en zaken als containerization/sandboxing zijn voor ons dus niet relevant.

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40
Wat ben je zelf tegengekomen tijdens je zoektocht? Neem aan dat je wel een aantal virusscanners hebt gevonden?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem toch aan dat je ook al contact hebt gehad met de leverancier van de iOS-scanner alsmede de WP-scanner? Tenminste, dat zou mij nuttig lijken want misschien zitten er meer produkten in het portfolio.

Verder is het een beetje algemene vraag "we willen realtime scannen"; op wat? De laatste keer dat ik op een smartphone een virus heb gezien is...euh...nooit?

Oftewel; welke threats / issues heb je op werk de afgelopen weken / maanden / jaren meegemaakt op iOS en op WindowsPhone; hoe zijn die toen opgepakt; zijn de threats platform-specifiek geweest of universeel; zijn de threats reproduceerbaar op Android?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• densoN
We zoeken een oplossing voor Android. Onze huidige producten sluiten hier niet op aan. Je hebt gelijk 'realtime scannen' is misschien wat breed. Om wat specifieker te zijn:
- Malicious code (apps) scannen
- Gedownloade content scannen
- Websites scannen (malicious code)

We hopen een AV oplossing te vinden die multi-user licensing ondersteund EN via een console centraal te beheren is (enkele honderden users).

De reden dat ik de vraag hier stel is omdat het internet vol staat met oplossingen, maar er niet tot nauwelijks wordt ingegaan op enterprise scenario's waarbij je de boel wil managen vanuit één centrale console.

@Arunia

De enige oplossing die ik heb gevonden die (naar verwachting) voldoet aan deze eisen is 'Webroot'. Er zijn legio oplossingen waarbij ik na het installeren van de app pas kan vaststellen of deze voldoet aan de eisen. Dit komt omdat ik de gewenste info niet kan ophalen bij de makers van de verschillende apps.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

densoN schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:04:
We zoeken een oplossing voor Android. Onze huidige producten sluiten hier niet op aan. Je hebt gelijk 'realtime scannen' is misschien wat breed. Om wat specifieker te zijn:
- Malicious code (apps) scannen
- Gedownloade content scannen
- Websites scannen (malicious code)
+
densoN schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:29:
...Oplossingen voor mail en zaken als containerization/sandboxing zijn voor ons dus niet relevant.
Nu snap ik je vraagstelling iets meer; het is namelijk een beetje tegenstrijdig. Via mail kan je ook iets downloaden maar "mail" wil je juist buiten scope houden.

Symantec en ESET hebben relatief goede oplossingen maar ik heb geen ervaring met MDM, zeker niet als ik niet precies weet hoe de devices worden uitgereikt, geconfigureerd en wel/niet verbinden naar zaak en/of internet.

Misschien, maar daarmee haal je een heel stuk vrijheid weg, is het veel simpeler om alle devices "verplicht" te laten connecten naar (een centrale proxy en/of firewall) en dan richt je daar je scan-policies in. Hiermee is het ook makkelijker om te whitelisten zodat je niet op 100 devices apart een exception moet gaan maken, bijvoorbeeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• densoN
De reden dat ik mail buiten de scope plaats is omdat het een native app is. De content die lokaal wordt weggeschreven (bijlages bijv.) zou dan onder 'gedownloade content' vallen.

Hoe devices worden enrolled is nog niet besloten. We kijken op het moment naar MDM en InTune.

Ik zal ze eens bekijken, thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door densoN op 31-05-2016 16:23 ]

Pagina: 1