SD-kaart lijkt kapot, garantieclaim gaat moeizaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Bijna 2 maanden geleden heb ik voor €46,50 bij DataIO de volgende SD-kaart gekocht:
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDXC UHS-I 128GB + Adapter

De kaart heb ik in mijn Samsung Galaxy S7 gestoken en in eerste instantie werkte de kaart prima. Na een maand, echter, begonnen er zich problemen voor te doen. De camera liep vast na het maken van een foto (filmen sowieso onmogelijk) en Spotify en Here Maps liepen vast op database errors. Uiteindelijk begon de telefoon zich op willekeurige momenten te rebooten, waarna voor mij de maat vol was. Vervolgens heb ik de kaart in de computer gestoken om alle foto's en video's eraf te halen, maar ook dat bleek onmogelijk. Vrijwel alle video's waren beschadigd en veel foto's openden niet.

Hierop heb ik besloten de kaart te formatteren in de hoop dat dat de problemen op zou lossen en dat leek te werken. Na het formatteren heb ik er een aantal films op weggeschreven en zonder problemen heb ik deze films er ook weer af kunnen halen. Het kaartje dus maar weer in mijn telefoon gestoken.

Nu zie je het natuurlijk alweer aankomen: nog geen maand later begonnen de problemen weer. Het begon met Spotify die niet meer wilde opstarten, vervolgens kreeg ik de Gallery-app niet meer geopend en inmiddels zijn ook de random reboots weer aanwezig. Aangezien dit de tweede keer is dat de SD-kaart problemen veroorzaakt heb ik een e-mail gestuurd naar DataIO. Het antwoord wat ik hierop kreeg was wat minder bevredigend.
Echter om te voorkomen dat uw product onnodig heen en teruggestuurd gaat worden, controleren wij eerst graag even via onderstaande stappen met u of het product daadwerkelijk defect is:

Stap 1. Wordt de geheugenkaart herkend door een desktop of laptop?
Wanneer u de kaart in een geheugenslot stopt, verschijnt er een pop-up met een nieuwe drive (bijv. G:)
Mocht dit niet het geval zijn dan is de geheugenkaart waarschijnlijk defect
Stap 2. Is het mogelijk de geheugenkaart te formatteren?
Als de kaart benaderbaar is, maakt u de keuze van de juiste drive en formatteert u deze in exFAT of NTFS (let op: alle gegevens worden gewist!)
Mocht dit niet mogelijk zijn dan is de geheugenkaart waarschijnlijk defect
Stap 3. Is het mogelijk bestanden op de kaart te lezen/schrijven?
U ziet de bestanden op de kaart maar kan deze niet verwijderen. Tevens kunt u geen nieuwe bestanden op de kaart wegschrijven.
Waarschijnlijk is de kaart defect.

Blijkt uit een van bovenstaande stappen dat uw geheugenkaart wel degelijk defect is? Dan kunt u het product, gefrankeerd en goed verpakt, sturen naar:
Het komt er dus op neer dat een kaart onmogelijk defect kan zijn, wanneer er zich direct na het formatteren geen problemen voordoen |:( Dat in het meegestuurde screenshot te zien was dat de snelheden vér beneden de specs lagen had dus geen invloed op het al dan niet defect zijn van de SD-kaart.

Screenshot snelheden

Hierop heb ik gebeld met de RMA-afdeling, waar ik simpelweg een herhaling te horen kreeg van hetgeen me in de e-mail al kenbaar werd gemaakt. De SD-kaart zou bovendien ongeschikt zijn voor gebruik in een Samsung Galaxy S7 omdat hij te traag zou zijn. In video's op YouTube werd dit bovendien verteld, dus daarom geen garantie. Wel kreeg ik nog de optie om tegen een restocking fee van 15% de SD-kaart terug te sturen. Mocht ik daar geen trek in hebben, dan kon ik de SD-kaart alsnog opsturen als RMA en laten testen op defecten.

Na doorvragen wat deze test dan inhield, bleek dat de kaart een keer geformatteerd wordt waarna er een videobestand van 2GB op wordt weggeschreven. Als dat naderhand nog te openen blijk, kan de kaart volgens DataIO onmogelijk defect zijn. Dat is natuurlijk gewoon lariekoek en dat heb ik de meneer aan de andere kant van de lijn ook geprobeerd duidelijk te maken, maar dat heeft het probleem nog niet opgelost.

Afgezien van dat de bewijslast de eerste 6 maanden omgedraaid ligt vind ik het van DataIO uiterst onbeschoft om op deze manier de garantieplicht te ontduiken. Heeft iemand hier misschien tips om onomstotelijk aan te tonen dat de SD-kaart wel degelijk defect is, zodat ik er wat druk achter kan zetten? Hopelijk zal dat genoeg zijn, maar ik deins er niet voor terug om hiervoor gewoon aangifte van internetoplichting te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Japperrrr,

Dit forum is niet bedoeld voor juridische discussies. Daarvoor is Shopping Forum meer geschikt. Dus aan jou de vraag wat je wilt: een technische discussie over opslagtechnologie, dan is dit de juiste plek, of een juridische discussie en dan verplaats ik je topic naar Shopping Forum.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Mijn verhaal eindigt met de vraag:
Heeft iemand hier misschien tips om onomstotelijk aan te tonen dat de SD-kaart wel degelijk defect is, zodat ik er wat druk achter kan zetten?
Daarom heb ik het topic in dit forum geplaatst. Ik zou graag willen bewijzen dat de SD-kaart wel degelijk defect is, zodat DataIO hun garantieplicht niet kan ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ben misschien heel simpel maar op hun eigen YT-channel, kan je YouTube: SanDisk 128GB microSD Ultra - www.dataio.nl vinden. Helaas ben ik niet op de hoogte van allerlei smartphones maar zo op het eerste gezicht worden er gewoon Samsung smartphones gebruikt.
De SD-kaart zou bovendien ongeschikt zijn voor gebruik in een Samsung Galaxy S7 omdat hij te traag zou zijn.
Om het tegendeel te bewijzen; wat staat er in de handleiding van jouw S7 over welke klassen/typen wel geschikt zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook een keer een defecte SD kaart gehad die ik bij DataIO had gekocht. Heb toen met HDtune een volledige scan laten draaien waarbij er fouten naarboven kwamen. Dit doorgestuurd naar DataIO en netjes binnen een paar dagen een nieuwe kaart ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:42
Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:28:
Heeft iemand hier misschien tips om onomstotelijk aan te tonen dat de SD-kaart wel degelijk defect is...
Ja, voor dit uit:
Echter om te voorkomen dat uw product onnodig heen en teruggestuurd gaat worden, controleren wij eerst graag even via onderstaande stappen met u of het product daadwerkelijk defect is:

Stap 1. Wordt de geheugenkaart herkend door een desktop of laptop?
Wanneer u de kaart in een geheugenslot stopt, verschijnt er een pop-up met een nieuwe drive (bijv. G:)
Mocht dit niet het geval zijn dan is de geheugenkaart waarschijnlijk defect
Stap 2. Is het mogelijk de geheugenkaart te formatteren?
Als de kaart benaderbaar is, maakt u de keuze van de juiste drive en formatteert u deze in exFAT of NTFS (let op: alle gegevens worden gewist!)
Mocht dit niet mogelijk zijn dan is de geheugenkaart waarschijnlijk defect
Stap 3. Is het mogelijk bestanden op de kaart te lezen/schrijven?
U ziet de bestanden op de kaart maar kan deze niet verwijderen. Tevens kunt u geen nieuwe bestanden op de kaart wegschrijven.
Waarschijnlijk is de kaart defect.

Blijkt uit een van bovenstaande stappen dat uw geheugenkaart wel degelijk defect is? Dan kunt u het product, gefrankeerd en goed verpakt, sturen naar:
Verder:
maar ik deins er niet voor terug om hiervoor gewoon aangifte van internetoplichting te doen.
Pfff, wat een overdreven reactie...

Heb je al eens contact opgenomen met Sandisk zelf?
Die schijnen best wel klantvriendelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar heeft de SD kaart nu fouten of niet? Dat een apparaat niet helemaal jofel omgaat met je SD card, maar je PC vind (bv) geen enkele badsector, hoe kan je dit onder RMA claimen? Anders gezegd, hoe weet je zeker dat het de SD is en niet je Phone?

Heb je de snelheden ook op een PC getest (usb3)?
MAX3400 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:07:
Ik ben misschien heel simpel maar op hun eigen YT-channel, kan je YouTube: SanDisk 128GB microSD Ultra - www.dataio.nl vinden. Helaas ben ik niet op de hoogte van allerlei smartphones maar zo op het eerste gezicht worden er gewoon Samsung smartphones gebruikt.
Lijkt me generiek filmpje, zie ook een HTC langskomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SinergyX schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:26:

Lijkt me generiek filmpje, zie ook een HTC langskomen.
Eens maar als je als bedrijf op je eigen YT-channel dit soort meuk post, lijkt het voor de gemiddelde n00b-consument een duidelijk gegeven dat de UHS-kaart geschikt is voor merk X en type Y. Dan vind ik het een zwaktebod van DataIO om daarna te zeggen "nee, de kaart is niet snel genoeg voor een S7"; het kan zijn dat topicstarter niet alles heeft opgeschreven maar handig is anders van de leverancier.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
PilatuS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:09:
Ik heb ook een keer een defecte SD kaart gehad die ik bij DataIO had gekocht. Heb toen met HDtune een volledige scan laten draaien waarbij er fouten naarboven kwamen. Dit doorgestuurd naar DataIO en netjes binnen een paar dagen een nieuwe kaart ontvangen.
Dat ga ik ook eens doen dan.
cornfed99111 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:25:
Pfff, wat een overdreven reactie...

Heb je al eens contact opgenomen met Sandisk zelf?
Die schijnen best wel klantvriendelijk te zijn.
Zeker geen overdreven reactie, aangezien ze hier waarschijnlijk honderden onwetende particulieren mee besodemieteren. Ze hebben het gore lef een restocking fee van 15% in rekening te brengen, en zijn zeker nog in staat om de kaart aan een ander door te kopen ook. Ik denk (weet) dat de gemiddelde consument niet in staat is het tegendeel te bewijzen als DataIO zich herroept op hun eigen testmethode. Ronduit onbeschoft en bovendien strafbaar.

Ik heb zojuist contact opgenomen met SanDisk en ze hebben aangeboden de kaart te vervangen. Na het omschrijven van de symptomen kwamen ze direct tot de conclusie dat de kaart defect was en vervangen de enige oplossing is.
SinergyX schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:26:
Maar heeft de SD kaart nu fouten of niet? Dat een apparaat niet helemaal jofel omgaat met je SD card, maar je PC vind (bv) geen enkele badsector, hoe kan je dit onder RMA claimen? Anders gezegd, hoe weet je zeker dat het de SD is en niet je Phone?

Heb je de snelheden ook op een PC getest (usb3)?
De kaart heeft fouten, ja. Verschillende foto's en video's die ik heb gemaakt met mijn Galaxy S7 zijn ook met mijn HP EliteBook niet meer te openen. Na formatteren werkt de kaart weer en haal ik ook de geadverteerde snelheden zonder problemen.

Aanvulling: kopiëren van foto's en video's van de SD-kaart naar notebook loopt compleet vast
SD test 1

[ Voor 6% gewijzigd door Japperrrr op 31-05-2016 14:38 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja, die Sandisk service is zo slecht nog niet.
Wettelijk moet je bij de verkoper zijn voor garantie, maar in dit soort gevallen is de fabrikant de
snellere en handigere optie.

Aan de andere kant kan ik de reactie van DataIO wel volgen.
Als je zo agressief bent geweest tegen ze, zoals je overkomt in de openingspost, dan zou ik ook elke
medewerking zo moeilijk mogelijk maken.
Wettelijk niet correct, maar zo is de mens helaas.

Met stroop vang je vliegen, niet met azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Niet heel lullig bedoeld, maar de kaart hoeft niet stuk te zijn.
Als de kaart "echt" stuk is werkt hij nergens. Na een format werkt hij weer.
Waarna je hem in je S7 stopt en die kan hem misschien weer onbruikbaar maken.
Bij dergelijke vage gevallen is het niet direct duidelijk dat op het moment dat je laptop een foto van de SD kaart niet kan openen, dat dit aan de SD kaart ligt.

Wat gebeurt er met de SD kaart als je die een maand lang in de laptop gebruikt?
Of wat gebeurt er als je een andere SD kaart (of telefoon) gebruikt?

Sandisk is qua service gewoon vriendelijk. Zij sturen een kaart op. En zullen die van jouw testen.
En waarschijnlijk gewoon weer aanbieden. Evt in een refurbished kanaal oid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
cornfed99111 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:38:
[...]
Als je agressief bent geweest tegen ze, zoals je overkomt in de openingspost, dan zou ik ook elke
medewerking zo moeilijk mogelijk maken.
Wettelijk niet correct, maar zo is de mens helaas.

Met stroop vang je vliegen, niet met azijn.
Daar ben ik me ook van bewust. Mijn eerste e-mail was uitgebreid om zo het probleem goed te omschrijven en bovendien voorzien van technische details. Hierop kreeg ik de standaard e-mail met het stappenplan wat ik heb geplaatst in de openingspost. Als antwoord hierop heb ik nog een e-mail gestuurd met de mededeling dat uit mijn verhaal al blijkt dat de kaart kapot is, maar dat met de omschreven methode dit niet naar voren zal komen. Vervolgens kreeg ik het aanbod om dan maar te betalen (die is gek?) waarop ik heb besloten te bellen. Na een minuut of 10 geen voortgang te boeken heb ik de verbinding maar verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Ik vind het een overdreven topic. Maar om je te helpen gebruik het programma: h2testw. Schrijf de SD kaart vol met data en laat daarna kijken of de data er op blijft staan.
Tip hierbij haal na het volzetten de SD kaart ook een paar keer los van je pc. 128Gb gaat waarschijnlijk wel even duren maar dit geeft uitsluitsel of de SD kaart goed is of niet.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:42:
[...]

Daar ben ik me ook van bewust. Mijn eerste e-mail was uitgebreid om zo het probleem goed te omschrijven en bovendien voorzien van technische details. Hierop kreeg ik de standaard e-mail met het stappenplan wat ik heb geplaatst in de openingspost. Als antwoord hierop heb ik nog een e-mail gestuurd met de mededeling dat uit mijn verhaal al blijkt dat de kaart kapot is, maar dat met de omschreven methode dit niet naar voren zal komen. Vervolgens kreeg ik het aanbod om dan maar te betalen (die is gek?) waarop ik heb besloten te bellen. Na een minuut of 10 geen voortgang te boeken heb ik de verbinding maar verbroken.
Dan kan dus altijd nog sprake zijn van een misverstand bij DataIO.
Pas als zij na overleg met jou weer met die fee aankwamen of met verzendkosten, mag je terecht klagen
dat je verkeerd behandeld werd.
Maar internetoplichting is echt iets anders. Dat is een misdrijf -> wetboek van strafrecht.
Dit is ten hoogste een zakelijk geschil -> kantonrechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Is het niet mogelijk dat bestanden na verloop van tijd beschadigd raken op de kaart? Een programma als h2testw houdt hier namelijk geen rekening mee.

En overdreven of niet: de SD-kaart functioneert simpelweg niet naar behoren. Wat betreft de Samsung Galaxy S7; er zijn geen problemen bekend met dit type of merk SD-kaarten. DataIO heeft hier gewoon de plicht voor een vervangend exemplaar te zorgen, zonder dat ik ook maar iets zou hoeven te bewijzen. Zo is de wet nou eenmaal, ik kan het ook niet helpen.
cornfed99111 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:52:
[...]
Maar internetoplichting is echt iets anders. Dat is een misdrijf -> wetboek van strafrecht.
Dit is ten hoogste een zakelijk geschil -> kantonrechter.
Het niet leveren van garantie is een zakelijk geschil, maar vervolgens proberen er geld aan te verdienen (restocking fee) is wel degelijk poging tot oplichting. De eerste 6 maanden zijn de rollen omgedraaid, en je mag er van uitgaan dat DataIO bekend is met de Nederlandse wet. Als ik zeg, is kapot, dan is het kapot. En als ze het daar niet mee eens zijn gaan ze zelf maar naar de kantonrechter. Maar wat hier gebeurt kan en mag niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Japperrrr op 31-05-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan moet je een klacht indienen bij de Autoriteit Consument & Markt.
Want dat is de instantie die daarover gaat.

Een aangifte doen kan, maar ik garandeer je dat de hand van de officier van justitie al naar de stempel 'geseponeerd' reikt, terwijl hij de aangifte nog aan het lezen is.
Of het 'geseponeerd' knopje in de digitale versie... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 31-05-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hier overigens de e-mail die bij mij enkele bloedvaten deed knappen:
Goedemiddag heer Xxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht. Voor de Samsung Galaxy S7 adviseert Samsung zelf de allersnelste MicroSD Pro+ kaarten. Zie:http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/smartphones/smartphones/galaxy-s7/hardware/ De Pro+ leest 95MB/s en schrijft 90MB/s. Hierdoor kunt u optimaal van de 4K camera in de S7 gebruik maken.

Klik op deze link voor ons aanbod van de Samsung Pro+ kaarten: https://www.dataio.nl/sam...ng=1&filter_snelheden=157. Bent u op zoek naar de kaart met de beste prijs prestatie verhouding, dan zijn de Samsung microSD Pro kaarten de beste keuze (Leest 90MB/s – schrijft 80MB/s). De Pro kaarten hebben vrijwel dezelfde prestaties als de Pro+, maar zijn een stuk goedkoper!https://www.dataio.nl/samsung-micro-sd/?filtering=1&filter_snelheden=158

Het door u bestelde Sandisk product is niet snel genoeg voor de Samsung Galaxy S7. Uiteraard kunt u uw bestelling aan ons terugsturen en via onze site een Pro danwel Pro+ bestellen die geschikt is voor uw toestel. Mocht u Sandisk wensen is deze ook via onze site te bestellen, https://www.dataio.nl/san...treme-90mbs-uhs-i-u3-v30/

Zit het product nog nieuw in de verpakking? Dan zullen wij uw aanschafbedrag 100% terugbetalen. Wilt u wel een kopie van de factuur of bestelling bijsluiten met daarop een vermelding "CREDIT".
Is de verpakking aangebroken? Dan kunnen wij dit product helaas niet meer als nieuw verkopen en hanteren wij een restocking fee van 15% en betalen wij u 85% van uw aanschafbedrag. Wilt u wel een kopie van de factuur of bestelling bijsluiten met daarop een vermelding "CREDIT minus 15%".

Voor een snelle verwerking van uw retourzending, graag uw persoonlijke RMA nummer ########## vermelden en goed verpakt & gefrankeerd sturen naar:

Data IO
Postbus 399
3340AJ H.I. AMBACHT

Wij streven er altijd naar om retourzendingen binnen 2 dagen na ontvangst te verwerken. Wij houden u hiervan per mail op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Dat deed bloedvaten knappen? Waarom als ik vragen mag?

Ik wil DataIO niet verdedigen ofso maar ze helpen je door te zeggen dat de kaart waarschijnlijk te langzaam is voor de S7. Willen je daarbij 85% terug betalen van een gebruikte kaart!

Tenzij jij met hard bewijs komt dat het probleem in de kaart zit vind ik dit een net aanbod. Dus pak h2testw of HDtune en test die kaart. Is ie goed dan komt het waarschijnlijk toch echt door de comptabiliteit met die Samsung S7. Als jij van te voren gebeld of gemaild hebt met de vraag wat de beste kaart voor een Samsung S7 is dan kan ik me voorstellen dat je nu kwaad wordt. In elk ander geval eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
test de kaart eens met h2testw, die haalt de fouten erzo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar wat maakt de snelheid van een kaart nou eigenlijk uit? Ja, hij zal minder snel foto's ernaartoe kunnen schrijven en high-speed video's of 4k video's ermee opnemen gaat misschien niet goed of is onmogelijk, maar iets simpels als foto's moet gewoon iedere kaart makkelijk aankunnen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
HD Tune 1

HD Tune 2

HD Tune 3

En daar is ie al.

Waarom dat bloedvaten doet knappen? Omdat het klinkklare onzin is, daarom.

Misschien snapt iedereen hier nu ook waarom ik zo bloedlink wordt van het RMA-beleid van DataIO; deze hadden ze er nóóit tussenuit gepikt met hun eigen heilige testmethode.

[ Voor 12% gewijzigd door Japperrrr op 31-05-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Relax man, laat dat ding zijn ding doen, en stuur die screenshots naar DataIO.

Dan zullen ze zeker inzien dat dat ding defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
RobinHood schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:30:
Relax man, laat dat ding zijn ding doen, en stuur die screenshots naar DataIO.

Dan zullen ze zeker inzien dat dat ding defect is.
Het gaat mij erom dat de gemiddelde consument hier gewoon besodemieterd wordt met dat idiote beleid van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:28:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En daar is ie al.

Waarom dat bloedvaten doet knappen? Omdat het klinkklare onzin is, daarom.
Als je nou dit als eerste had gedaan was er ook geen probleem geweest. DataIO geageerd hier niet op een handige manier, maar het probleem is dat er vaak veel word terug gestuurd wat niet defect is. Dan krijg je zulk soort reacties, niet terecht maar wel logisch.

Met mijn defecte kaartje was mijn eerste mail naar hun toe gelijk met veel uitleg en een screenshot van de defecte sectoren. Toen gelijk een RMA nummer gekregen en het was opgelost. Als je aangeeft dat je weet waar je mee bezig bent en met voldoende info komt snappen hun ook wel dat iets echt defect is.

Ik heb ooit eens wat info gezien over mediaspelers van een bepaald merk. Daar had 90% van wat werd opgestuurd uiteindelijk geen defecten. Bij kaartjes kan dit ook best eens een hoog percentage zijn. Dit kost het bedrijf veel tijd en geld vandaar dat ze het opsturen wat moeilijker maken in plaats van tegen iedereen gelijk zeggen stuur maar op.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 31-05-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:31:
[...]

Het gaat mij erom dat de gemiddelde consument hier gewoon besodemieterd wordt met dat idiote beleid van hun.
Tja, netjes is het niet, maar, zoals gezegd, stel je reageerde direct op hen zoals je hier reageert, kan ik wel begrijpen waarom men niet zo happig is om jou te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Voor de compleetheid dan maar, nog even de eerste e-mail die ik aan DataIO heb gestuurd.
Geachte heer/mevrouw,

Na dit kaartje bijna 2 maanden gebruikt te hebben, kan in concluderen dat er beslist iets mis mee is. De eerste keer begonnen de problemen na één maand. Spotify kon zijn database niet meer openen, de camera liep vast tijdens het wegschrijven van foto’s/video’s, de telefoon had last van random reboots en uiteindelijk kreeg ik een deel van de foto’s zelfs niet meer naar mijn computer gekopieerd omdat de bestanden beschadigd waren. Hierop heb ik de sd-kaart geformatteerd en heb ik de allocation unit size verdubbeld om snelheid te bevorderen. Bijna een maand ging dit goed, maar sinds het weekend is mijn telefoon wederom onbruikbaar geworden met dezelfde symptomen. Het enige wat momenteel op de sd-kaart staat zijn mijn foto’s, de database van Spotify en enkele kaarten van Here Maps. De gebruikte telefoon is een splinternieuwe Samsung Galaxy S7

Als oplossing stel ik voor dat ik deze kaart gewoon weggooi en jullie mij een vervanger van Samsung (MB-MC128DA/EU) toesturen. Graag een akkoord hiervoor, dan wel een alternatieve oplossing.

Met vriendelijke groet,
Xxxxx Xxxxxxx
Als ik dan opdracht krijg om de kaart nogmaals de formatteren en te testen is het niet vreemd dat ik daar wat pissig van word. En al helemaal als ze vervolgens aangeven niets doen als een kaart direct na het formatteren gewoon lijkt te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Japperrrr op 31-05-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik zou graag eens weten wat DataIO zegt als je dit screenshot opstuurt.
Je moet niet vergeten dat er achter de email en de telefoon ook maar mensen zitten. En dat de mensen die opbellen redelijk vaak garantie willen claimen op iets wat niet stuk is of stuk is door eigen oorzaak.

Met deze screenshot kun je laten zien dat hij inderdaad kapot is en de garantie claim dus legitiem is. Ja zij hadden kunnen zeggen 'stuur maar op dan testen wij' maar jij wilt ook niet graag de testkosten á 50 euro aan je broek hebben als dan blijkt dat de kaart gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:34:
Voor de compleetheid dan maar, nog even de eerste e-mail die ik aan DataIO heb gestuurd.

[...]
Lol dat jij 'm weggooit.
Hoewel ik het met je eens bent dat zij met HDtune een test zouden moeten doen en niet met die 2GB file is dit wel echt een beetje rot vanuit hun point of view.

Jij vind dat die stuk is, jij 'gooit hem weg' en krijgt een nieuwe.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:34:

[...]
Opzich best een aardig mailtje, maar een screenshot met bewijs doet meer dat een hoop woorden. Verder vraag ik altijd wat het bedrijf voor mij kan doen om het op te lossen in plaats van gelijk te vragen of ze aan de hand van 1 mailtje zonder bewijs maar even een nieuwe kaart sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
Gratis tip: wie help je liever, iemand die begint te dreigen met aangifte of het weggooien van dingen, of iemand die om hulp vraagt omdat iets niet werkt zoals gewenst?

Als ik 1 ding heb geleerd toen ik nog als kleine NiGeLaToR achter de toonbank stond is het dat je als klant betere service krijgt als je je aardig gedraagt. Zelfs als je geduld op is, de maat vol is en de winkel wanprestaties levert is de kans significant groter dat je je zin krijgt, als men het je gunt.

En je gedraagt je als een redelijk onaardige klant zover je hier in ieder geval laat blijken, ook al heb je mogelijk gelijk.

Just my 2 cents.

En verder - zo te zien heb je een manier gevonden om aan te tonen dat ie stuk is, dus zal die vervangende kaart vast niet lang meer uitblijven. Succes :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Prima mail behalve:
Als oplossing stel ik voor dat ik deze kaart gewoon weggooi en jullie mij een vervanger van Samsung (MB-MC128DA/EU) toesturen. Graag een akkoord hiervoor, dan wel een alternatieve oplossing.
Ik had daar gevraagd naar een oplossing en hem niet op deze manier aangedragen. Natuurlijk is dat voor jou gewoon puur goede bedoeling maar ik kan dit mailtje ook sturen zonder dat ik een kapotte SD kaart heb.

Daarnaast, ja de klantenservice kan soms een pain in the ass zijn. Niet dat ik ervaring heb met die van DataIO maar over het algemeen halen ze wel eens het bloed onder je nagels vandaan.

Ik hoop dat ze dit goed oplossen aan de hand van de HDtune screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 08:28
Clifdon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:41:

Daarnaast, ja de klantenservice kan soms een pain in the ass zijn. Niet dat ik ervaring heb met die van DataIO maar over het algemeen halen ze wel eens het bloed onder je nagels vandaan.
Zijn net mensen :) Wonderen gebeuren als je aardig blijft - althans, das mijn ervaring :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
NiGeLaToR schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:40:
Gratis tip: wie help je liever, iemand die begint te dreigen met aangifte of het weggooien van dingen, of iemand die om hulp vraagt omdat iets niet werkt zoals gewenst?
Weggooien is in een dergelijk geval vaak goedkoper, maar daarom vraag ik ook om een akkoord dan wel een alternatieve oplossing. Het Samsung kaartje is bovendien goedkoper, maar de keus is wat dat betreft natuurlijk aan hun. Een restocking fee van 15% vat ik overigens niet op als een alternatieve oplossing. Dreigen doe ik niet zo snel, maar als ze blijven vasthouden aan hun retourbeleid zal ik zeker aangifte doen. Het deugt gewoon van geen kant. Overigens heb ik het woord 'aangifte' tijdens het telefoongesprek ook zeker niet in de mond genomen.

Eerst de reactie eens afwachten, nu ik resultaat heb met HD Tune.

[ Voor 5% gewijzigd door Japperrrr op 31-05-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
NiGeLaToR schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:42:
[...]

Zijn net mensen :) Wonderen gebeuren als je aardig blijft - althans, das mijn ervaring :)
Eens, ik heb een tijdje naast een klantenservice gezeten. Hoorde de mooiste verhalen. Maar inderdaad zo lang je vrolijk bent met een blond vrouwelijk koppie dan kom je echt het verste. Overigens mensen met veel invloed en kennis van recht komen ook een heel eind. |:( Ja, dat is de wereld waarin we leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clifdon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:45:
[...]

Eens, ik heb een tijdje naast een klantenservice gezeten. Hoorde de mooiste verhalen. Maar inderdaad zo lang je vrolijk bent met een blond vrouwelijk koppie dan kom je echt het verste. Overigens mensen met veel invloed en kennis van recht komen ook een heel eind. |:( Ja, dat is de wereld waarin we leven.
Je ziet het overal. Mensen die netjes blijven en hun verhaal rustig uitleggen en ook snappen dat een bedrijf niet in 5 minuten een vervangend product op je stoep kunnen hebben krijgen vaak veel meer voor elkaar dan mensen die gelijk beginnen te roepen dat je een achterlijke klantenservice medewerker bent. Laten we eerlijk zijn, ze zijn er om je te helpen, geen klaagmuur. Als je ze wel zo gebruikt dan zou ik ook niet meer echt zin hebben om een oplossing voor je te zoeken.

Stomme vraag misschien, maar waar wil je aangifte van doen? Dit is een civiele zaak, niet iets voor bij de politie, maar iets wat bij het kantongerecht wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 00:43
Je problemen hadden ook prima aan een corrupt filesystem kunnen liggen, aangezien je in je mail had aangegeven dat de problemen allebei de keren pas naar boven kwamen na geruime tijd gebruik na het formateren.
Was aardig geweest als ze zelf een tool en werkwijze hadden aangeraden om een en ander uit te sluiten, maar met het aangeven dat je hem graag "weggooid" geef je al vooraf aan dat je DataIO kennelijk het liefste niet in de mogelijkheid geeft dat zelf achteraf zelf te verifiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:52:
Je ziet het overal. Mensen die netjes blijven en hun verhaal rustig uitleggen en ook snappen dat een bedrijf niet in 5 minuten een vervangend product op je stoep kunnen hebben krijgen vaak veel meer voor elkaar dan mensen die gelijk beginnen te roepen dat je een achterlijke klantenservice medewerker bent. Laten we eerlijk zijn, ze zijn er om je te helpen, geen klaagmuur. Als je ze wel zo gebruikt dan zou ik ook niet meer echt zin hebben om een oplossing voor je te zoeken.
Nogmaals, ik ben zeker rustig gebleven. Echter, nadat ik na 10 minuten telefoneren het gevoel kreeg dat de medewerker mij niet wilde helpen heb ik maar gewoon opgehangen. Daar is geen scheldwoord of agressiviteit aan te pas gekomen, maar dat ik vervolgens boos wordt en een topic open op T.net is natuurlijk mijn goed recht.
Stomme vraag misschien, maar waar wil je aangifte van doen? Dit is een civiele zaak, niet iets voor bij de politie, maar iets wat bij het kantongerecht wordt opgelost.
Gezien het feit dat ze proberen mij te laten betalen voor iets wat zij bij wet verplicht zijn gratis te leveren, komt dit prima in aanmerking voor poging tot oplichting. Nu is ze dat bij mij niet gelukt, maar niemand gaat geloven dat ik de enige ben waarbij ze dit geprobeerd hebben. Hopelijk denken ze in het vervolg twee keer na alvorens met zulke voorstellen te komen.
gekkie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:01:
Je problemen hadden ook prima aan een corrupt filesystem kunnen liggen, aangezien je in je mail had aangegeven dat de problemen allebei de keren pas naar boven kwamen na geruime tijd gebruik na het formateren.
Was aardig geweest als ze zelf een tool en werkwijze hadden aangeraden om een en ander uit te sluiten, maar met het aangeven dat je hem graag "weggooid" geef je al vooraf aan dat je DataIO kennelijk het liefste niet in de mogelijkheid geeft dat zelf achteraf zelf te verifiëren.
Het vermoeden dat ik DataIO die mogelijkheid niet wil geven vind ik eerder een ongezonde achterdocht. Wellicht dat ze regelmatig te maken hebben met personen die wel kwade bedoelingen hebben, maar daarom gaf ik ze ook nadrukkelijk de mogelijkheid met een andere passende oplossing te komen.

Was niet slechts aardig geweest als ze zelf een tool en werkwijze hadden aangeraden, dat waren ze verplicht en dat hebben ze verzuimd. Het is maar goed dat ik heb doorgevraagd naar hun testmethode. Ze zouden zelf gewoon HD Tune moeten draaien, en zelfs als de kaart dan niet defect blijkt te zijn mogen ze daar binnen 6 maanden na aankoop wettelijk gezien geen kosten voor in rekening brengen. Dus in het geval van een corrupt filesystem hadden ze de kaart gewoon terug naar mij mogen sturen.

Maar nogmaals, hun beleid klopt van geen kant en strookt gewoon niet met wat in de wet staat.

[ Voor 33% gewijzigd door Japperrrr op 31-05-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 00:43
Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:03:
[...]
Gezien het feit dat ze proberen mij te laten betalen voor iets wat zij bij wet verplicht zijn gratis te leveren, komt dit prima in aanmerking voor poging tot oplichting. Nu is ze dat bij mij niet gelukt, maar niemand gaat geloven dat ik de enige ben waarbij ze dit geprobeerd hebben. Hopelijk denken ze in het vervolg twee keer na alvorens met zulke voorstellen te komen.
Dat de bewijslast waarom iets defect is geraakt , de eerste 6 maanden niet bij jou ligt.
Wil nog niet zeggen dat je zonder enig bewijs dat iets defect is, je recht hebt om direct iets nieuws te krijgen en al helemaal niet zonder het origineel terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nogmaals, ik ben zeker rustig gebleven. Echter, nadat ik na 10 minuten telefoneren het gevoel kreeg dat de medewerker mij niet wilde helpen heb ik maar gewoon opgehangen. Daar is geen scheldwoord of agressiviteit aan te pas gekomen, maar dat ik vervolgens boos wordt en een topic open op T.net is natuurlijk mijn goed recht.

[...]

[...]

Het vermoeden dat ik DataIO die mogelijkheid niet wil geven vind ik eerder een ongezonde achterdocht. Wellicht dat ze regelmatig te maken hebben met personen die wel kwade bedoelingen hebben, maar daarom gaf ik ze ook nadrukkelijk de mogelijkheid met een andere passende oplossing te komen.

Was niet slechts aardig geweest als ze zelf een tool en werkwijze hadden aangeraden, dat waren ze verplicht en dat hebben ze verzuimd. Het is maar goed dat ik heb doorgevraagd naar hun testmethode. Ze zouden zelf gewoon HD Tune moeten draaien, en zelfs als de kaart dan niet defect blijkt te zijn mogen ze daar binnen 6 maanden na aankoop wettelijk gezien geen kosten voor in rekening brengen. Dus in het geval van een corrupt filesystem hadden ze de kaart gewoon terug naar mij mogen sturen.

Maar nogmaals, hun beleid klopt van geen kant en strookt gewoon niet met wat in de wet staat.
Oplichting is toch echt wat anders, ik ben bang dat als je hiermee het politiebureau binnenloopt dat ze je nog net niet uitlachten als ik eerlijk ben. Dit is een contract issue waarin er een afspraak is gemaakt tussen jou en een bedrijf en er (volgens jou) niet aan wordt voldaan door de andere partij. Dat is iets wat je bij een rechtbank oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 19:10

Wat staat er dan precies? Iedere klant die belt dat hun kaartje stuk is meteen per vliegende post een nieuwe opsturen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Tens schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:15:
[...]
Wat staat er dan precies? Iedere klant die belt dat hun kaartje stuk is meteen per vliegende post een nieuwe opsturen?
Nee hoor, natuurlijk niet. Nogmaals: ik heb voorgesteld om het kaartje weg te gooien, maar ze de mogelijkheid gegeven met een andere oplossing te komen. Ik had het op verzoek natuurlijk best op willen sturen. Maar als ik telefonisch te horen krijg dat wanneer ik het kaartje opstuur ze het enkel een keer formatteren en er een videobestand op wegschrijven begint het bij mij wel te koken, ja. Die methode laat namelijk weinig ruimte over voor een fatsoenlijke oplossing.

Inmiddels heb ik overigens een reactie ontvangen van DataIO. Tegen een meerprijs van €5,- kan ik mijn SD-kaart omruilen voor een exemplaar van Samsung. Dat is nou een oplossing waar de gemiddelde consument wel mee moet kunnen leven. Ware het niet dat ik zelf heb doorgezet om aan te tonen dat mijn kaart wel degelijk defect is. De gemiddelde consument zou hier gewoon keihard genaaid worden, dus ondanks de mogelijkheid tot omruilen vind ik dit verre van netjes opgelost. De onderzoeksplicht ligt niet voor niets bij de verkopende partij; men mag van een consument namelijk niet verwachten over de benodigde kennis te beschikken.

[ Voor 31% gewijzigd door Japperrrr op 31-05-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 19:10
Japperrrr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:21:
[...]

Nee hoor, natuurlijk niet. Nogmaals: ik heb voorgesteld om het kaartje weg te gooien, maar ze de mogelijkheid gegeven met een andere oplossing te komen. Ik had het op verzoek natuurlijk best op willen sturen. Maar als ik telefonisch te horen krijg dat wanneer ik het kaartje opstuur ze het enkel een keer formatteren en er een videobestand op wegschrijven begint het bij mij wel te koken, ja. Die methode laat namelijk weinig ruimte over voor een fatsoenlijke oplossing.
Tuurlijk, voorstellen je kaartje weg te gooien, snap je niet dat dat wat belletjes doet rinkelen aan de andere kant? en heb je de TD aan de lijn gehad, of een helpdesk?
En blijft staan: als je eerst even zelf was gaan kijken wat er aan de hand was met het kaartje was dit hele topic overbodig geweest. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

ik heb voorgesteld om het kaartje weg te gooien
Voor de volgende keer in een andere situatie zou ik dit niet meer zeggen. Dit gaat bij een stukje electronica gewoon nooit gebeuren omdat die dingen altijd terug gaan naar de fabrikant. De winkel stuurt defecte onderdelen naar de fabrikant zodat de winkel daar de inkoopprijs voor terug krijgt. Sturen ze niets op naar de fabrikant krijgen ze ook geen geld. Dit is bij zo'n beetje alles het geval behalve misschien iets wat goedkoper is dan de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Tens schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:26:
[...]
Tuurlijk, voorstellen je kaartje weg te gooien, snap je niet dat dat wat belletjes doet rinkelen aan de andere kant? en heb je de TD aan de lijn gehad, of een helpdesk?
En blijft staan: als je eerst even zelf was gaan kijken wat er aan de hand was met het kaartje was dit hele topic overbodig geweest. 8)
True, true.

Als ze het vermoeden hadden dat ik de boel probeerde te flessen hadden ze gewoon kunnen voorstellen dat ik het kaartje op zou sturen. Wettelijk gezien hebben ze namelijk het recht dat te eisen, alvorens garantie te verlenen.

Klopt inderdaad dat ik zelf de kaart had kunnen testen, maar feit blijft dat ze dat van een consument gewoon niet mogen verwachten. Dat ik dat wel heb gedaan, is hier de enige reden dat ik alsnog succesvol aanspraak kan maken op mijn wettelijke garantie.

De medewerker aan de telefoon was iemand van de RMA-afdeling. Pas na doorverbinden kreeg ik deze persoon aan de lijn. Maar hij deed simpelweg alsof zijn neus bloedde en bleef stug hun eigen interne richtlijnen herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Allereerst de topictitel aangepast om de ongefundeerde beschuldiging en schandpaalpoging te verwijderen.

Ten tweede: de toon van de TS dient wel wat anders te worden. Topics zijn niet bedoeld om te gaan ranten of anderszins af te reageren. De insteek dient constructief te zijn, en is dat tot nu toe niet.

Dus ik wil het wel aankijken, maar niet op de manier van voor deze modbreak.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:52
Ik heb altijd erg goede ervaringen gehad met de RMA van DATAIO, tja je krijg een auto-reply met wat je allemaal kan testen ookal zet je in je aanvraag dat je dat al gedaan hebt maargoed :p

Ik heb ook wel eens dat soort vage problemen gehad, gewoon opgestuurd even een briefje er bij met in 2 regels wat het probleem is en hup paar dagen later een nieuwe op de mat. Dat je hem op moet sturen is opzich logisch zo kan DATAIO weer garantie claimen bij de fabrikant :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Laatst online: 21-11-2019
Als een SD kaart kapot gaat dan doet die ofwel niets meer of is gewoon corrupt geraakt en is dat met een format weer hersteld. De aanwijzingen van DataIO lijken me niet zo gek. En als een telkens kaartje na een maand corrupt raakt dan vermoed ik eerder dat het apparaat waarin het kaartje gebruikt wordt de boosdoener is dan dat het kaartje zelf. Naar mijn mening is het aanbod om te wisselen naar een Samsung kaartje voor €5 meer een goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]
Dat is nou een oplossing waar de gemiddelde consument wel mee moet kunnen leven. Ware het niet dat ik zelf heb doorgezet om aan te tonen dat mijn kaart wel degelijk defect is. De gemiddelde consument zou hier gewoon keihard genaaid worden, dus ondanks de mogelijkheid tot omruilen vind ik dit verre van netjes opgelost. De onderzoeksplicht ligt niet voor niets bij de verkopende partij; men mag van een consument namelijk niet verwachten over de benodigde kennis te beschikken.
Als je tegen hun dezelfde toon hebt aangeslagen, plus werkelijk zo maar de hoorn tijdens een gesprek erop gegooid hebt, dan snap ik wel dat het wat moeizaam gaat. Ook snap ik dat een verkoper, met de data die jij ons geeft, de schuld niet meteen bij het kaartje neerlegt en eerst andere paden bewandeld.

Dus, wat wil je nu eigenlijk? Een nieuwe kaart voor nop? Geld terug? Excuses van dataio?

Je hebt je "bewijs", je hebt een (volgens mij redelijk) aanbod, wat wil je verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
gambieter schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:46:
[mbr]Allereerst de topictitel aangepast om de ongefundeerde beschuldiging en schandpaalpoging te verwijderen.

Ten tweede: de toon van de TS dient wel wat anders te worden. Topics zijn niet bedoeld om te gaan ranten of anderszins af te reageren. De insteek dient constructief te zijn, en is dat tot nu toe niet.

Dus ik wil het wel aankijken, maar niet op de manier van voor deze modbreak.[/]
Als ik een gemiddelde consument was en niet de hulp van GoT had ingeroepen, had ik van DataIO nooit een nieuwe kaart gekregen. Terwijl ik daar wel degelijk recht op zou hebben. Ongefundeerd? Afreageren? Ze hadden die kaart gewoon terug moeten nemen en zelf moeten onderzoeken.

Ik heb een nette, uitgebreide e-mail gestuurd, krijg een of ander standaard stukje tekst terug, word vervolgens behandeld alsof het mijn eigen schuld is doordat ik een te trage kaart gekocht heb, en krijg daarna telefonisch te horen dat ze de kaartjes even testen door er een videobestand in te slepen en dat er weer af te halen. Mijn pogingen om meneer met alle geduld (+10 min) uit te leggen dat een sd-kaart niet te testen valt door er even een videobestandje op te gooien, strandden zonder resultaat. Geen nieuwe dus, dat was de conclusie van meneer aan de telefoon. Ik kon het kaartje wel opsturen, maar ja, ze zouden het toch weer gewoon naar mij sturen.

Natuurlijk word ik na al dat geneuzel onderhand wel boos, ja. En niet zozeer omdat ik dat nieuwe kaartje niet krijg (SanDisk geeft me die namelijk wel zonder moeilijk te doen), maar omdat ze hier gewoon 95% van hun klanten een oor proberen aan te naaien. Niemand gaat mij hier wijsmaken dat ze zelf niet weten dat hun testmethode niet deugt. Dat ze er nog geld voor durven te vragen (15% restocking fee) is wel echt het diepste dieptepunt wat je als webshop kunt bereiken. Amen.

[ Voor 9% gewijzigd door Japperrrr op 01-06-2016 19:46 ]

Pagina: 1