Artifact-tester 2.0 betrouwbaar of......

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Hello....

Vraagje....

Dat progje met de naam "Artifact-tester 2.0"

---------------------------------------------
http://www.dangerousdog.com/downloads/stability/artifacttester/artifacttester.htm
---------------------------------------------
Is dat nog een beetje betrouwbaar volgens jullie ?

Als ik b.v., Xl8rator of 3DMark draai zie ik met mijn Hercules-GFMX2-DDV bij de instelling 205/205 geen gele stipjes,dus géén artifactjes meer.
(Daarboven dus wel een paar. :( )

Draai ik nu die artifact-tester dan heb ik volgens dat progje dus erg veel artifacts op de instelling 205/205.. :? :r

En heb ik er pas 0 als ik de instelling verlaag naar 195/195.... :'(

Zie ik nu artifacts over het hoofd bij de hogere instelling?
Of ziet dat progje artifacts die er niet zijn.. :?

En zijn die artifacts nu schadelijk voor je video-kaart.
Of alleen als ze echt zichtbaar zijn..

Wie heeft hier een zinnig antwoord op?

GRTZ!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

nee is een waardeloos programma. Testen doe je in 3d applicaties als de kaart echt moet werken voor zijn geld. Dan komen de artifacts vanzelf als je te hoog clockt.

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Bedankt! :)

Dat gegeven scheelt me weer 10 Mhz'jes in overklok-winst..! (8>

Groet!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Aikon
  • Niet online
Bij mij gaf ie juist te laat artifacts aan. 10Mhz. lager dan dat prog aangaf zag ik ze al.
Is idd een waardeloos programma.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
3D Winbench gaf in een test ook altijd artifacts aan. Ik kon echter nergens artifacts herkennen (alleen in die ene test). Bleek dat de cooler op mijn Viper2 het geheugen ietwat stoorde.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Met m'n Radeon krijg ik volgens de Artifact tester zo'n 6 artifacts bij 186 MHz (Core & Mem). Ook op de 190 zie ik daar in spellen en dergelijke nog helemaal niets van, dus de relevantie van de resultaten is niet al te groot.

De tester is echter wel consequent. Altijd worden de eerste artifacts gedetecteerd op 187 MHz, terwijn 186 MHz prima loopt. De resulaten zijn dus niet helemaal willekeurig.

Verwijderd

bij mij geeft ie niks aan en in spellen ook niet mijn geforce 2 gts van asus loop nu 200/390 zal ik hem verder klokken ? is het verstandig om mijn mem op 410 of 420 te zetten bij dat artifect zegt ie 0 errors op 410 mhz ... ik wil noch mem heatsinkjes gaan kopen voor op mijn gf 2

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Ja vreemde boel allemaal.... :?

Wat mij ook opviel aan die Artifact-tester ,is dat het progje alleen met de video-modus in 16 Bit foutjes aan gaat geven.

Stel ik de video-modus nu in op 32 Bit,dan kan ik de video-kaart zo hoog klokken als ik wil,maar dan geeft het progje geen artifacts aan,ook al zie ik ze zelf dan wel. :?

Tussen (haakjes) had ik ook een koeler op m'n core van de video-kaart ge-tyrapt,maar leek net of de boel daar minder stabiel van werd,en een grote heatsink op het geheugen scheelde ook maar 1 Mhz ofzo..
Dit allemaal met de Detonator 10.80'jes..

Groet!

Pagina: 1