waar staan de wachtwoorden in een samsung tablet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:
  • 15.692 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372133

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo allemaal,
Onlangs is een vriendin van mij verhuisd en toen heeft zij haar wachtwoord voor Gmail veranderd op haar samsung tablet. Zij is iemand die geen voor de hand liggende wachtwoorden gebruikt en normaal schrijft ze deze ook wel ergens op, maar dat is ze nu vergeten. Het probleem is nu dat ze op de tablet wel bij haar Gmail kan (dat wachtwoord is dus ergens opgeslagen), maar ze kan gmail / haar google account niet op haar telefoon instellen. Instellen via haar telefoonnummer lukt niet want ze heeft inmiddels een ander telefoonnummer dan dat opgeslagen staat in haar account, geheime vraag werkt / antwoord pakt hij niet en alternatief e-mailadres (ook bij google) kan ze ook niet meer in. Dus wie weet waar op de samsung tablet de wachtwoorden worden opgeslagen / achterhaald kunnen worden. Ze gebruikt niet de gmail app op de tablet, maar de standaard internettoepassing om haar gmail te openen (dus ergens in die toepassing staat haar wachtwoord opgeslagen, maar waar??)
Wie weet DE oplossing?
Alvast bedankt.
groetjes
Anton
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
Wachtwoord vergeten optie gebruiken op de webmail.
Het zou niet zo veilig zijn als dat wachtwoord ergens in een tekstbestandje stond of wel?

[ Voor 48% gewijzigd door Gadgeteer op 31-05-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:09
Gadgeteer schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:44:
Wachtwoord vergeten optie gebruiken op de webmail.
Het zou niet zo veilig zijn als dat wachtwoord ergens in een tekstbestandje stond of wel?
Dit dus. Gewoon wachtwoord resetten via https://account.samsung.com/account/check.do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
Dat is het Samsung account, TS noemt het Gmail account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Gadgeteer schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Dat is het Samsung account, TS noemt het Gmail account ;)
Ah, ik zie het nu. Ik las niet goed. ;)

Welke versie van Android gebruik je TS? Probeer eens vanuit haar tablet naar https://www.google.com/accounts/recovery te surfen. Als het goed is krijgt deze een token mee vanuit de app (die opgeslagen is in een database op de tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:05
sorry zag nu pas dat je mijn optie al had geprobeerd :D

[ Voor 99% gewijzigd door boers706 op 31-05-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ryan_ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:56:
[...]

Ah, ik zie het nu. Ik las niet goed. ;)

Welke versie van Android gebruik je TS? Probeer eens vanuit haar tablet naar https://www.google.com/accounts/recovery te surfen. Als het goed is krijgt deze een token mee vanuit de app (die opgeslagen is in een database op de tablet).
Die optie hebben we helaas ook al geprobeerd, ik weet dat je in firefox ergens de opgeslagen wachtwoorden kunt bekijken, maar of dit in de standaard internet app ook zo is weet ik niet, hij staat wel ergens opgeslagen maar ik weet dus niet waar dat is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Anoniem: 372133 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Die optie hebben we helaas ook al geprobeerd, ik weet dat je in firefox ergens de opgeslagen wachtwoorden kunt bekijken, maar of dit in de standaard internet app ook zo is weet ik niet, hij staat wel ergens opgeslagen maar ik weet dus niet waar dat is :(
Welke versie van Android gebruikt ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ryan_ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Welke versie van Android gebruikt ze?
Eerlijk gezegd geen idee, ik zit nu niet bij haar en kan er ook niet zomaar heen, ik hoopte eigenlijk dat er een simpel antwoord was :) Ik vermoed dat ze een vrij recente versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling om hulp te vragen bij het omzeilen van de beveiliging. Wij kunnen namelijk niet controleren of je goede bedoelingen hebt, dus hier wordt op Tweakers geen hulp bij geboden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.