Trackpad MacBook Pro 13" Retina werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 18:58
Mijn trackpad van de MacBook Pro werkt sinds vandaag niet meer. Ik kan de muisaanwijzer niet meer bewegen. Ook gestures werken niet meer.

De klikfunctie werkt echter nog wel.

Ik heb geprobeerd de NVRAM te resetten op basis van een tip. Daar wordt gesuggereerd om de knoppencombinatie ingedrukt te houden totdat hij voor de 2e keer opnieuw opstart, maar zover kom ik niet eens. Hij start bij mij het menu waarbij ik de macbook opnieuw kan instellen, naar schijfhulpprogramma kan gaan, etc.

EDIT: NVRAM reset is gelukt, maar probleem blijft bestaan.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerbek312 op 31-05-2016 12:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Lo0t
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-11-2023
Gaat het om een 2015 Macbook Pro model met Force Touch trackpad? Ik heb hetzelfde probleem gehad met het early 2015 model.

De muisaanwijzer deed niks meer maar de klikfunctie nog wel (in de zin van dat ik feedback kreeg van de haptic engine), maar klikken op bijv. een icoontje deed niks.

Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik hem gekocht heb en hij werd bij mij thuis opgehaald voor reparatie. De top case is vervangen en alles werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je de recovery start in plaats van de NVRAM, dan gebruik je niet de juiste toetsencombinatie, of je toetsenbord is stuk :) Je hebt How to Reset NVRAM on your Mac gevolgd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Gaat om een medio 2014 model zonder force touch feedback.

Nog een keer geprobeerd en blijkbaar inderdaad de verkeerde combinatie gebruikt. Reset ging nu wel goed, maar probleem bestaat nog steeds.

[ Voor 55% gewijzigd door Lekkerbek312 op 31-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346470

Hallo,

Ik ben gestart met mijn zoektocht naar ervaringen met dit probleem. Ik zie dat de laatste reactie van mei '16 is, dus ben benieuwd of er een oplossing is gevonden..

Hier een MBP-Retina 15", mid 2014, met opeens een bevroren trackpad. Tips mbt resetten SMC en PRAM lossen dit niet op, helaas. Ook installeren van nieuw Mac OS (Sierra) niet.

Dus, mocht er iemand zijn die verdere tips kan geven, welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Toetsenbord en trackpad zijn vervangen. Allebei defect.
Pagina: 1