Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Sony heeft de Xperia E5 gepresenteerd, een goedkoop toestel met een 5"-scherm en 4g-ondersteuning. Het toestel komt deze zomer uit in de Benelux, zo laat Sony weten. Het is de eerste telefoon van Sony dit jaar buiten de Xperia X-lijn.

De 5"-lcd heeft een resolutie van 1280x720 pixels. De Xperia E5 draait op een quadcore MediaTek-soc, de MT6735 met vier Cortex A53-kernen op 1,3GHz en een Mali T720MP2-gpu. Sony zet daar 1,5GB geheugen bij. De opslag heeft een capaciteit van 16GB en is uit te breiden via het microsd-slot.

Sony heeft aan de achterkant een niet nader genoemde 13-megapixelcamera ingebouwd met 'Sony-technologie'. De frontcamera heeft een maximale resolutie van vijf megapixels. De Xperia E5 komt in juli uit in de Benelux voor 199 euro. De telefoon draait op Android 6.0 met daaroverheen de eigen interface van Sony.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
CPUMediaTek MTK6735
GPUARM Mali-T720
RAM1,5 GB
ROM16 GB (Uitbreidbaar tot 200GB met microSD)
ConnectiviteitBluetooth, GPS, 2,4 GHz b/g/n
AansluitingenUSB2.0, 3,5mm audio aansluiting
Scherm5" HD-scherm
CameraBack: 13MP (met enkele Ledflitser), Front: 5MP (met Ledflitser)
KleurWit, Zwart
Afmetingen141,7 x 68,9 x 8,45 mm
Gewicht147g
Prijs199 euro
Release DatumJuli
BijzonderhedenOok versies verkrijgbaar met Dual Sim.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.031-05-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Nog niemand die dit toestel heeft aangeschaft? Ik zit daar namelijk wel aan te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 821469

Ik heb deze gsm gekocht bij Belsimpel; heb problemen met de installatie; na het startscherm ga aan de slag krijg ik een melding in beeld over : FACTORY STARTUP SERVICE Please wait for on-screen POWER OFF button en daarna zit ik vast.
Teruggestuurd en hopelijk binnenkort een nieuw toestel dat wel naar behoren werkt :O :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Laatst dit toestel voor mijn vrouw gekocht, stock zit er Android 6.0 op (geen 6.1), heb wel gevonden dat er geen Nougat voor komt op dit moment, maar ja.
Al met al valt het mij niet tegen. Alhoewel er maar een beperkte hoeveelheid werkgeheugen in zit, is het nog prima te doen.
Heb zelf een Xperia Z5 Premium en die is wel sneller, maar om nou te zeggen dat het echt wereldschokkend is...
Uiteindelijk gekocht bij Belsimpel voor iets van 166, vind ik best een schappelijke prijs voor deze telefoon.
De interface is wel iets anders dan van de Z5, waarom weet ik niet, maar bijvoorbeeld het lockscreen is anders, andere wallpapers/kleurthema.
Daarnaast mist deze ook wat camera feautures zoals timeshift burst, zal ook wel te maken hebben met de beperking van de camera. Geloof niet dat mijn vrouw zoiets zal missen.
Die goede camera van de Z5 Premium was voor mij de reden die te kopen, maar al met al vallen de foto's van de E5 ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
eX0duS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:12:
Laatst dit toestel voor mijn vrouw gekocht, stock zit er Android 6.0 op (geen 6.1), heb wel gevonden dat er geen Nougat voor komt op dit moment, maar ja.
Vind het onacceptabel dat een toestel die je net gekocht hebt, nu al geen updates meer ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Er draait niet eens Android 7.x op, dus ik verwacht niet dat er ooit nog Android 8.x voor uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Gaat niet gebeuren, mijn toestel is blijven steken op Android 6.0.1 met September 2016 security. Bij de andere toestellen (ook Mediatek) schijnt het beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Er zou een nieuwe firmware beschikbaar zijn. Iemand al wat binnen?

Zo ver ik kon zien met in ieder geval een meer recente security update, maar ik denk niet voor spectre / meltdown.

https://twitter.com/xperi...twcon%5E7046%7Ctwterm%5E2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
mcetweaker schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:52:
Er zou een nieuwe firmware beschikbaar zijn. Iemand al wat binnen?

Zo ver ik kon zien met in ieder geval een meer recente security update, maar ik denk niet voor spectre / meltdown.

https://twitter.com/xperi...twcon%5E7046%7Ctwterm%5E2
Hier nog niks binnen, maar het schijnt de beveiligingsupdate van juli 2017 te zijn, dus inderdaad geen Spectre/Meltdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
https://xpericheck.com/cda/1302-1049

denk dat we deze ook gewoon weer niet gaan krijgen. Heb die .156 ook nooit binnen gehad.

Wel vreemd. Mijn device is niet van een provider. Heb wel een vodafone sim, maar apparaat is niet van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Als ik me het goed kan herinneren heb ik eind december 2016 een update gehad (geen idee wat die update veranderd heeft) en dat was het. De beveligingsupdate van juli 2017 nog steeds niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Ik geloof het zelf bijna niet, maar hij gaat een update installeren via de PC companion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
mcetweaker schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:08:
Ik geloof het zelf bijna niet, maar hij gaat een update installeren via de PC companion.
en geinstalleerd. July 2017 Security update inderdaad.

Geen idee of er verder nog iets gefixed/veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Hier is de update gisteren OTA geïnstalleerd, beveiligingsupdate van juli 2017.
Pagina: 1