Toon posts:

Slot 1 (E) of fpga?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben van plan om binnenkort een cpu upgrade te doen (van 333 naar 700).

Ik heb alleen wel een slot 1 mobo, dus vroeg ik me af of je beter een slot 1 kunt nemen, of een fpga met een slot 1 convertor.

Voordeel is wel dat de cpu's iets goedkoper zijn, maar dan heb ik ook de convertor (ongeveer 35)

Dus vroeg ik me af welke beter presteert.
de slot 1 of fpga.

Bedankt voor info,

Francisco

Verwijderd

ik weet het niet precies,
denk dat het niet zoveell uit maaakt.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Ligt eraan...
Als je wilt gaan over o.c-en dan zou ik persoonlijk kiezen voor een Slot 1 omdat icm met een Alpha FAP3125 er 2 fans op geplaatst kunnen worden. Bij de Alpha PEP/66 is dit echter maar 1 fan.

Let er wel op dat als je daadwerkelijk wilt o.c-en je de nieuwe stepping cB0 te pakken krijgt ivm de overclockbaarheid (Powerline heeft ze liggen voor FL 715,=).

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik denk ik voor slot 1.
Ik wil hem wel uiteindelijk overklokken.
heb een asus p3bf, (kan tot 800/900) dus die kan fink worden opgevoerd.
Als cooler wordt vaak een Alpha aangeraden.
Zijn die zo veel beter dan de rest?
hoe zit het dan met het geluid dat die dingen produceren?

• A3-D
Normaliter koop je de Alpha met "standaard" YS Tech fans die een redelijk acceptabel geluidsnivo hebben. Koop je 'm echter met bijv. Delta Fans, dan is niet alleen het geluid een stuk irritanter, ook de prijs wordt er nadelig door beinvloedt.
Moet er wel bij vertellen dat 'ie met 2 60mm Delta Fans beter koelt dan met 2 YS Tech fans. Ik ben echter zelf niet tot vervanging overgegaan omdat ik het heb getest met 1 Delta en het geluid vond ik persoonlijk behoorlijk zenuwslopend.

Het temp. verschil wat ik met 1 Delta behaalde was nou ook niet bepaald wat ik ervan verwachtte.

Later!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ok slot 1 is mooi, omdat er twee fans op kunnen draaien. Je hebt ook geen converter nodig en ze schijnen heel geschikt te zijn voor waterkoeling.
Maar, Intel is op moment bezig met het uitfaseren van slot 1. Fc-pga of te wel socket wordt de standaard. Slot 1 mobo's zullen veel sporadischer worden. Ok, je hebt nu een slot 1 mobo, maar stel je nu eens voor dat ie kapot gaat of dat je AGP kaart de 89mhz niet trekt. Probleem!!
Met nu een convertor en een fc-pga heb je meer mogelijkheden. Bovendien is de fc-pga ook zeer goed te koelen, want het formaat is aanzienlijk kleiner.
Neem deze feiten in overweging en neem zelf je keuze.

Succes!

BTW de Golden orb is voor de budget bewuste overklokker en de Alpha's zijn voor de echte diehards en daar betaal je dan ook voor.

"Choose life"

Verwijderd

Topicstarter
cool. nu weet ik wat voor mobo ik in mijn volgende systeem neem...
ik neem voor nu een slot 1, voor de 2de pctje neem ik de andere wel.
ben net begonnen met uitbreiden van een dixson shit ding...
hehehehhe, heeft me wel de ervaring gegeven die ik nu heb,,,

• A3-D
Slot 1 mobo's zullen veel sporadischer worden. Ok, je hebt nu een slot 1 mobo, maar stel je nu eens voor dat ie kapot gaat of dat je AGP kaart de 89mhz niet trekt. Probleem!!
Zo'n vaart zal het niet lopen hoor!
Het klopt idd dat op de lange duur Slot 1 verdwijnt, maar tegen die tijd koop je waarschijnlijk alweer een nieuwere/snellere processor en schaf je ook een ander mobo aan. Als je mobo het nu begeeft zijn er genoeg te verkrijgen zowel nieuw als tweedehands.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ja, je hebt gelijk dat slot 1 mobo's op dit moment nog goed te verkrijgen zijn, maar de echt interessante moederborden op dit moment (Asus cusl2 en Abit bx133-raid)zijn in socket formaat. Toch vervelend als je je moederbord wil vervangen.

"Choose life"

Pagina: 1