Nieuwe windows installatie op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09 08:41

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een lenovo g500s laptop van +/- 4 jaar oud en heb destijds verkeerde software gedownload(toen was ik nog totaal onervaren met computers) die mijn windows 8.1 versie ongeldig heeft gemaakt. De software was bedoeld als een crack voor office maar met mijn niet bestaande ervaring destijds was het voor windows os..... :/
Maar goed, ik wil nu dus windows 10 op de laptop zetten(de originele sleutel werkt niet meer). Kan ik op een laptop ook gewoon een widows boot usb stick gebruiken en activeren met een oem key zoals bij desktops?
Daarbij ben ik ook van plan een ssd erin te zetten sinds ik me dood erger aan de snelheid van de harde schijf. Mocht het kunnen is het dan slim om de schijf te klonen naar de ssd en dan windows erop te zetten?

Alvast bedankt voor het antwoorden :)

...

Bericht ontvangen uit China

Beste antwoord (via Squats op 31-05-2016 11:47)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:24
-Maak W10 USB BOOT via media creation tool
-SSD in laptop zetten
-install W10 via USB BOOT
-Mits code nodig gebruik die van W7 of W8

Klaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In principe hoef je bij windows 10 geen key in te voeren. Ik heb thuis ook een verse installatie op een pc gedaan, maar was de officiële key van win7 kwijt, Tot nu toe werkt ie gewoon nog prima :)

http://www.windowscentral...-need-activate-windows-10
(wordt hier niets illegaals gedaan)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:24
-Maak W10 USB BOOT via media creation tool
-SSD in laptop zetten
-install W10 via USB BOOT
-Mits code nodig gebruik die van W7 of W8

Klaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09 08:41

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Haha bedankt, ik wilde het alleen even zeker weten dat ik niet een error krijg of iets ;)

Bericht ontvangen uit China