Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-02 21:06

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
Ik heb een Samsung tablet die oplaadt en aan kan. Het probleem is dat Android niet wil starten. Ik kan in de download modus komen en in de downloadmodus van Odin. Maar als ik hem normaal wil opstarten, komt het logo van Samsung in beeld en daarna wordt het scherm zwart. Het scherm staat wel aan maar de kleur is dan zwart. Mijn probleem is niet opgelost door de LCD kabel aan de binnenkant eruit te halen en opnieuw er in te doen. Wanneer ik de tablet aan de lader leg, kan ik zien dat de batterij wordt opgeladen en wanneer hij vol is.

Ik heb hier geen belangrijke gegevens op staan, dus het maakt mij niets uit dat hij gereset wordt.

Er zit geen garantie meer op de tablet.
...

Samsung Galaxy Note 10.1 SM-P600 2014 edition 32GB
...

Ik probeer nu dus met Odin de stock ROM terug te zetten. Ik heb verschillende ROM's gedownload en geprobeerd. Ook heb ik verschillende versies van Odin geprobeerd. Ik krijg elke keer de melding:
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005>
<ID:0/005> There is no PIT partition.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Ik maak gebruik van de originele Samsung kabel en heb ook al andere kabels uitgeprobeerd. Ik kan op het internet ook geen PIT-file vinden voor deze tablet. Bij de Options in Odin staat Re-Partition uit gevinkt. Auto Reboot en F. Reset Time staan aangevinkt. Voor de rest staat er niks anders aangevinkt.

Ik heb ook geprobeerd om de software terug te zetten met Samsung Kies. Ik heb het programma en de drivers voor de tablet geïnstalleerd, maar in het programma Kies blijft hij continue op "Verbinden..." staan wanneer ik de tablet verbind.

Bij veel Android apparaten kun je met een toetsencombinatie in een modus komen waar je de cache kan wissen, of wipe data. Maar ik kan dat op dit apparaat niet vinden. Ik heb alle toetsencombinaties die ik ken geprobeerd. Met powerknop en volumeknoppen (+ of -) en met de homeknop...
...

Beste antwoord (via DePemco op 07-06-2016 23:19)

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Goed bezig :) Kan daar ook niet aan hebben gelegen in elk geval. Ik hoop voor je dat zo'n zaakje het kan fixen voor een goede prijs! Graag gedaan en succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Probeer eens in safe mode op te starten.

http://www.verizonwireless.com/support/knowledge-base-93801/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
Ik heb het een aantal keren geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Na het logo wordt het scherm weer zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Heb je toevallig ook de batterij los gekoppeld voor paar minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
erwin26 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:04:
Heb je toevallig ook de batterij los gekoppeld voor paar minuten?
Ja, ik heb hem afgelopen nacht de hele nacht ook al los gehad. Vanmorgen er weer op gedaan, geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Enigste waaraan ik nog kan denken is recovery mode. Als recovery mode opstart dan moet die werken. Zo niet is er denk meer kapot. Zelfde probleem gehad en bij mij was de oplossing batterij tijdelijk los koppelen.

Recovery mode:
Aan knop en volume knop tegelijkertijd in houden.

Wat betreft je fout melding.

Je fout melding geeft aan dat je een verkeerde firmware versie gebruikt. Probeer hogere versies van de firmware als die er zijn.

Er zit een protectie op dat je geen downgrade kan doen van je firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
erwin26 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:11:
Enigste waaraan ik nog kan denken is recovery mode. Als recovery mode opstart dan moet die werken. Zo niet is er denk meer kapot. Zelfde probleem gehad en bij mij was de oplossing batterij tijdelijk los koppelen.

Recovery mode:
Aan knop en volume knop tegelijkertijd in houden.

Wat betreft je fout melding.

Je fout melding geeft aan dat je een verkeerde firmware versie gebruikt. Probeer hogere versies van de firmware als die er zijn.

Er zit een protectie op dat je geen downgrade kan doen van je firmware
Ik kom dan in de download mode. Met volume omhoog kom ik in een scherm met alleen de tekst download mode en met volume omlaag kom ik in een download mode van Odin.

Ik ga nog wel een keer zoeken naar de nieuwste firmware versie. Als ik dezelfde versie probeer, krijg ik dan ook die foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Als je de zelfde versie probeert die je nu ook probeert dan wel. Is het een nieuwere versie dan niet. Indien de nieuwste versie niet werkt, probeer de standaard versie die werd geleverd toen de tablet uit kwam.

http://forum.youmobile.org/downloads/?sa=view&down=11568

Dit is de nieuwste die ik kon vinden. Is nog geupdate in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
erwin26 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:32:
Als je de zelfde versie probeert die je nu ook probeert dan wel. Is het een nieuwere versie dan niet. Indien de nieuwste versie niet werkt, probeer de standaard versie die werd geleverd toen de tablet uit kwam.

http://forum.youmobile.org/downloads/?sa=view&down=11568

Dit is de nieuwste die ik kon vinden. Is nog geupdate in 2016.
De download van de ROM heeft een aantal uren geduurd, maar ik heb hem dan eindelijk. Na het weer met verschillende versies van Odin geprobeerd te hebben, blijf ik de foutmelding "<ID:0/005> There is no PIT partition." krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Dan ben ik helaas einde raad. Zover dat ik weet heb je alles gedaan wat je kon doen. Wat heb je eigenlijk precies gedaan voordat je tablet kapot ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
erwin26 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:53:
Dan ben ik helaas einde raad. Zover dat ik weet heb je alles gedaan wat je kon doen. Wat heb je eigenlijk precies gedaan voordat je tablet kapot ging?
Niets speciaals, het is niet zo dat ik geprobeerd heb om er iets anders op te zetten. Ik maakte er gewoon op een normale manier gebruik van. Ik heb hem ook nooit laten vallen. Ik vind het echt heel apart dat hij het zo ineens niet meer doet.

Ik zit er over te denken om hem maar naar een reparatiewinkeltje te brengen en kijken of zij er nog iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Je hebt je tablet ook niet geroot? Goed om te horen dat je goed gebruik van hebt gemaakt.

Dat is denk ik wel je laatste optie nu. En sommige zaken bieden no cure no pay. Als die in de buurt zit met goede reviews raad ik je aan om naar die te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
erwin26 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:00:
Je hebt je tablet ook niet geroot? Goed om te horen dat je goed gebruik van hebt gemaakt.

Dat is denk ik wel je laatste optie nu. En sommige zaken bieden no cure no pay. Als die in de buurt zit met goede reviews raad ik je aan om naar die te gaan.
Ik heb hem ook nooit geroot nee. Ik ga opzoek naar zo'n zaakje. Dankjewel voor al je hulp!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Goed bezig :) Kan daar ook niet aan hebben gelegen in elk geval. Ik hoop voor je dat zo'n zaakje het kan fixen voor een goede prijs! Graag gedaan en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
Ik heb de tablet vandaag weer kunnen ophalen. Ze hebben de batterij een boost gegeven, maar dat heeft helaas het probleem niet opgelost. Ze vermoeden dat er een probleem is met het moederbord en hebben mij geadviseerd om een nieuwe tablet te kopen, omdat de reparatie van het moederbord te duur zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePemco

DePemco

Student HBO-ICT

Topicstarter
De tablet is naar een zaakje van een kennis van mij gegaan, misschien dat hij nog iets met de werkende onderdelen kan.
Pagina: 1