144Hz Monitor Advies

Pagina: 1
Acties:

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02 18:41
Mannen,

Ik sta op het punt om een 144Hz scherm aan te schaffen ter vervanging van één van mijn 60Hz schermen. Ik heb op dit moment een ASUS STRIX GTX970 in m'n PC (i.c.m. een i7 3820 + 16 GB RAM).
Het gaat voornamelijk om gamen (Diablo/PoE/CSGO en einde van het jaar vast weer een Battlefield/CoD).

Mijn gevoel zegt dat de pricewatch: Asus VG248QE Zwart een prima keuze is (na het aanpassen van de kleuren etc.). Kan iemand een schatting doen of mijn huidige PC het nog wel even uit houdt m.b.t. gamen op 144Hz?

Ik snap vrij weinig m.b.t. G-Sync en FreeSync. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 12:55

aercaen

Proud framerate whore

Wat is je budget eigenlijk want dat mis ik een beetje?

De monitor die je hebt gekozen zit er volgens mij relatief goed uit. Enige minpunt is het TN paneel waardoor je minder mooie kleuren hebt en ook een slechte kijkhoek gaat ervaren. Maar als dat je budget is, zul je sowieso compromisen moeten maken.

De games dat je noemt zouden vandaag en morgen perfect moeten werken op zo'n scherm. (Ben wel niet zeker over Diablo 3, lang geleden dat ik die heb gespeeld).
Maar de nieuwere games (COD en Battlefield) gaan het volgens mij wat moeilijker hebben om die 144 FPS te halen en zullen dus eerder minder nut halen uit de hogere refresh rate.

Ook hoort deze draad onder CAA volgens mij.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:16

br00ky

Moderator Harde Waren

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-01 17:50
Misschien een idee om FRAPS te downloaden. Zodra je deze opstart zie je altijd het aantal behaalde FPS. Ik zou bij je bestaande games eens kijken of je met je huidige setup en settings goed 144 fps kan halen.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:08
Ik heb dezelfde vraag, welke 144 Hz monitor is de beste bang for the buck? Wil eigenlijk niet meer dan 300 uitgeven...

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Mantus schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:07:
Misschien een idee om FRAPS te downloaden. Zodra je deze opstart zie je altijd het aantal behaalde FPS. Ik zou bij je bestaande games eens kijken of je met je huidige setup en settings goed 144 fps kan halen.
Kan je ook gewoon instellen via GeForce Experience... :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1