Asus Music Now en Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beste mede Tweakers,

Ik ben in het bezit van 2 Asus B53V laptops. Deze heb ik geupgrade van Windows 7 naar Windows 10.

Sinds ik dat gedaan heb, geeft Asus Music Now problemen. De eerste keer wanneer je de laptop opstart, krijg je de melding: Asus music now is not installed on your system or the installation is incomplete.
De laptop sluit dan weer af. Wanneer je hem de 2de keer aan zet start Windows 10 netjes op.

Wanneer ik de windows 7 versie van Music Now installeer onder Windows 10 is het probleem als volgt:
De eerste keer starten van de laptop start Music Now. Music Now staat groot in beeld en de laptop doet vervolgens niets meer. Zet de laptop uit en aan en Windows 10 start op. (Een windows 10 versie van Music now kan ik niet vinden)

Asus geeft aan: Windows 10 wordt niet ondersteund op deze laptop. Tot zo ver de support van Asus op een zakelijke Laptop uit 2015 :(

Op internet kan ik geen oplossing vinden. Heeft iemand van jullie een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wceb4d1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 31-05-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jhead22 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:59:
Asus geeft aan: Windows 10 wordt niet ondersteund op deze laptop. Tot zo ver de support van Asus op een zakelijke Laptop uit 2015 :(
De laptop is eind 2012 geintroduceerd dus de sneer dat Asus een laptop van 2015 niet goed ondersteunt, vind ik niet netjes. Verder, maar dat is een stukje voor-onderzoek; de Asus Music Now Utility is eind 2012 al "afgezonken" op de support-site van Asus en met enige aannames, had je dus kunnen bedenken dat de applicatie mogelijk niet zou werken op een nieuwer OS.

Je beschrijft helaas niet welke stappen je wel hebt genomen zoals welke versie/architectuur van Windows 10 je hebt en in hoeverre je al hebt geprobeerd om de betreffende software in compatibility-mode etc. te draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De laptop is van 2015. Zie pricewatch, hij werd in 2015 nog gewoon verkocht:

pricewatch: Asus B53V-SO078G