Mijn vraag
Na een upgrade van DSM 5.2 naar DSM 6.0, loop ik tegen diverse problemen aan met mijn Synology DS213j:
Ik heb een DS213j die tot voor kort op DSM 5.2 draaide, en ik upgrade eigenlijk alleen omdat ik in de veronderstelling was dat 6.0 ook beveiligingsupdates bevatte. Qua setup is er in die tussentijd eigenlijk niets veranderd:
En ik baal eigenlijk ook wel een beetje, omdat ik de Synology gebruik als backup en mediacenter, en er nu dus maar sporadisch bij kan. Hebben jullie hier ervaring mee toevallig, of tips hoe ik zonder verlies van die data de problemen kan oplossen?
Downgraden zou ik ook niet erg vinden... graag zelfs! Ik had al een tutorial opgezocht, maar snapte 't niet helemaal om eerlijk te zijn.
Na een upgrade van DSM 5.2 naar DSM 6.0, loop ik tegen diverse problemen aan met mijn Synology DS213j:
- Inloggen via de web interface is erg traag, en werkt regelmatig gewoon niet
- Veel connection failures op diverse momenten en plekken: soms tijdens het inloggen, soms tijdens het proberen te updaten van packages, soms zelfs als ik naar de network-settings wil gaan.
- Updaten van packages resulteert regelmatig in een "kan niet downloaden" notificatie. Dit geldt bijvoorbeeld voor Surveillance Station 7.2, Download Station, PHP 5.6, en ga zo maar door.
Ik heb een DS213j die tot voor kort op DSM 5.2 draaide, en ik upgrade eigenlijk alleen omdat ik in de veronderstelling was dat 6.0 ook beveiligingsupdates bevatte. Qua setup is er in die tussentijd eigenlijk niets veranderd:
- De Synology staat met een CAT6 kabel aangesloten op m'n Airport Extreme
- Via m'n iMac ga ik normaal gesproken via de web interface naar de DS213j
- Handmatig geupdate.
- Handmatig proberen de laatste beveiligingsupdate van DSM 6.0 te installeren, door het PAT bestand via hun site te downloaden en dan te uploaden via het update-venster in DSM 6.0. Het downloaden van het PAT bestand van de site van Synology ging lekker snel, maar het updaten via DSM 6.0 duurt op 't moment van schrijven alweer 10 minuten en hij is nog niet eens klaar met úploaden van het bestand ("overdragen van gegevens naar de server")
- Ik heb al geprobeerd de settings na te kijken, wat vaak resulteert in een "connection failure"
Downgraden zou ik ook niet erg vinden... graag zelfs! Ik had al een tutorial opgezocht, maar snapte 't niet helemaal om eerlijk te zijn.