Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Nederland mag je van streng gelovige mensen geen "Godverdomme" zeggen. Vloeken is onfatsoenlijk.
Eigenlijk vervloek je jezelf natuurlijk, maar dat maakt weinig verschil schijnbaar.

"God Verdoem Mij" is een vloek. Wat is dan het probleem? Dat je ook echt vervloekt wordt? Zo niet, waarom mag je het dan niet zeggen?

In het Engels zeg je "Goddamnit". Ook een vloek, maar je vervloekt het onderwerp en niet jezelf. Je vervloekt de steen die op je teen valt.

Na honderden jaren jezelf vervloeken als je Nederlands spreekt en iets anders vervloeken als je Engels spreekt zou je toch verschil moeten zien in sommige landen? Je zou bijvoorbeeld in Nederland meer ziekten en armoede zien dan in Groot Brittanie? Je zou ook in Belgie meer verkeersongelukken zien dan in de VS?

Wie had ooit gedacht dat een slechte vertaling zo veel onheil over een land kon uitroepen al die eeuwen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 05:48:

Wie had ooit gedacht dat een slechte vertaling zo veel onheil over een land kon uitroepen al die eeuwen?
Als je nou vanmiddag weer op vrije voeten bent en de effecten van de Bufo Alvarius zijn uitgewerkt, wil je dan je startpost even aanvullen met daadwerkelijk begrijpelijke TL;DR?

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2016 07:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ehm, juist ja...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.