Geen internet, kapotte modem/router?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheyCallMeMac
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05-2016
Hallo Tweakers,

Al enkele maanden heb ik last van slecht internet, helemaal geen internet. In het begin was ons internet perfect (En we gebruiken 5 telefoons, 2 laptops, 1 PC, 1 TV en een ander apparaat dat Wifi gebruikt.) Als we zo'n online speedtest doen hadden we 50mbps uploadspeed en 50mbps download speed (En dat is wel goed.)(We hebben ook glasvezel.) Maar dat is nu al enkele maanden 3mbps. Als je in de woonkamer zit naast de router heb je soms geen internet meer en na 10 minuten is het opeens weer terug. Als ik inlog in de router staat er wel lease tijd=altijd. En soms wisselen we van kanaal omdat ie dat vraagt. Kan het zijn dat de router of modem kapot is? Ik weet dat we de vorige keer het 'reset' knopje op de router te lang hadden ingedrukt en toen was het stuk... Of kan het wel onze provider zijn?
Ik heb ook geen idee of ik ook het juiste vraag op de juiste forum :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheyCallMeMac schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 02:23:
Hallo Tweakers,

Al enkele maanden heb ik last van slecht internet, helemaal geen internet. In het begin was ons internet perfect (En we gebruiken 5 telefoons, 2 laptops, 1 PC, 1 TV en een ander apparaat dat Wifi gebruikt.) Als we zo'n online speedtest doen hadden we 50mbps uploadspeed en 50mbps download speed (En dat is wel goed.)(We hebben ook glasvezel.) Maar dat is nu al enkele maanden 3mbps. Als je in de woonkamer zit naast de router heb je soms geen internet meer en na 10 minuten is het opeens weer terug. Als ik inlog in de router staat er wel lease tijd=altijd. En soms wisselen we van kanaal omdat ie dat vraagt. Kan het zijn dat de router of modem kapot is? Ik weet dat we de vorige keer het 'reset' knopje op de router te lang hadden ingedrukt en toen was het stuk... Of kan het wel onze provider zijn?
Ik heb ook geen idee of ik ook het juiste vraag op de juiste forum :P
Als eerste zou ik toch contact opnemen met de provider, om op afstand te laten testen of modem / router ok is en goed ingesteld.
Mocht dit goed zijn, kan men vaak ook zien of er in huis iets achter hangt, wat eventueel het probleem veroorzaakt.

Zij kunnen meer betekenen voor je, dan dat we hier lopen gissen, gezien het aan zeer veel factoren kan liggen.

Veel succes en ben benieuwd wat de provider zegt.

Gr.H ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:22
bedraad of onbedraad getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheyCallMeMac
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05-2016
Beide gestest, vincedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil je meer hulp van ons, geef dan wat meer info. Bijvoorbeeld exact welke modem/router je hebt, wat daar anders dan default ingesteld is en hoe alles aangesloten zit.

Focus in eerste instantie op bedrade verbinding, WiFi is inherent instabiel, dus minder handig om mee te testen.

Waar ik bij 3Mbps gelijk aan denk is een duplex mismatch, dus dat de ene uiteinde van een (bedrade) verbinding verwacht half duplex te praten terwijl de andere full duplex wil doen. Dit kan niet bij Gigabit Ethernet optreden maar wel bij 10/100MbE. Is er sprake van zo'n verbinding in de buurt van de modem/router, bijvoorbeeld tussen modem/router en NTU?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Als je al een paar maanden problemen hebt zou ik met zulke problemen gewoon de helpdesk bellen.

Kunnen ze in ieder geval de lijn naar de modem toe doormeten.

Mocht dat vrij zijn van storingen, dan kunnen ze van afstand nieuwe firmware spoelen op de modem.

Mocht het dan nog niet opgelost zijn..dan is er waarschijnlijk iets anders mis. De modem laten omwisselen is de meest voor de hand liggende oplossing.

Mocht het KPN glasvezel zijn heb je nog als optie de boel in een tas te gooien en even naar een KPN winkel te gaan.
Als je de situatie uitlegt krijg je waarschijnlijk de laatste Xperia modem mee. Die werkt momenteel het beste.

[ Voor 6% gewijzigd door kwakzalver op 31-05-2016 17:33 ]

Pagina: 1