Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor privé en werk +- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• scherpp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10 11:39
Beste mede-tweakers,

Ik ben bijna klaar met mijn studie (afronding masterscriptie) en vorige week heeft mijn laptop het begeven (HP envy 1102-4 touch bladiebla). Ding had me drie jaar geleden 700 euro gekost en is nu al kapot (moederbord kapot en het ding werd ook altijd snikheet na kort gebruik). 1366 bij 768 scherm dus ik wilde hem eigenlijk al vervangen.

Nu komt het: ik wil dus een nieuwe laptop aanschaffen die voornamelijk gebruikt zal worden voor werk (juridische sector, dus veel office), privé (netflix, spotify, browsing en vaak sluit ik hem ook aan op mijn full hd tv in de woonkamer). Af en toe wellicht videotje converteren, maar dat komt sporadisch voor.

Omdat ik slechte ervaringen heb met laptops van rond de 500-700 euro, wil ik dit keer gaan voor een wat duurdere met betere specs maar bovenal ook eentje die stevig is gebouwd en niet te warm wordt. Ik denk aan een budget van 900-1200 euro ongeveer. Wat ik ook belangrijk vind is dat de fabrikant of verkoper goede garantie biedt. Dus niet te lang kwijt bij eventuele reparatie en goede service en dekking.

Ik kan op dit moment nog niet zeggen of ik de laptop vaak ga meesjouwen, maar groter dan 14 inch mag hij niet zijn omdat ik dat gewoon niet mooi vind en als 'ie dan een keer mee moet de laptop wel compact zijn.

Zelf zat ik te denken aan
1) de Lenovo L460 met full hd, 192 ssd, 8 gb ram, (i3 of i5??) geconfigureerd op de website van Lenovo met een prijs van ongeveer 850-900 euro

2) de Lenovo T460 met dezelfde specs (ook twijfel tussen i3 of i5) geconfigureerd op de website voor 1236-1240 euro

3) de macbook pro met 256 gb ssd voor een prijs van ongeveer 1300 euro incl studentenkorting die ik nog heel even heb.

Wat zouden jullie kiezen? Andere alternatieven zijn welkom, mits goed onderbouwd. En is er een groot verschil tussen de twee Lenovo's? Beiden hebben military specs blijkt uit mijn onderzoekje dus wat is dan het echte verschil?

Ik moet de knoop deze week nog doorhakken omdat ik de laptop nodig heb voor het afronden van mijn scriptie in juni.

Alvast bedankt!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Uit eigen ervaring hebben wij de laatste tijd veel problemen met macbook air en office.. Aantal collegas hebben sinds el capitan het probleem dat office crasht. Apple weet ervan maar hebben geen oplossing tot op heden.

Toch ligt het ook een beetje aan wat je prettig vind werken, ik heb zelf een macbook pro en vind hem top! Maar pakt toch vaak nog even een windows pc erbij.

Waarom kijk je niet naar dell met een next business day contract? Gaat vrij rap uit mijn ervaring.

M.b.t specs zou ik toch richting i5 gaan en minimaal een ssd (250+) met 4GB want je verkijkt je toch snel aan hoe snel je de boel vol krijgt.

Lenovo kan ik je niet mee helpen helaas maar zijn uit reviews vaak degelijke laptops.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• scherpp
Dankjewel voor je snelle reply! Zijn de Dells ook een beetje degelijke machines? Heb daar zelf 0 ervaring mee.

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 15:26
Koop gewoon die Macbook als je hem zo graag wilt.

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:47
Hi Scherpp,

Zelf heb ik een half jaartje geleden voor dezelfde vraag gestaan. Als eisen had ik; minimaal core i5, SSD, en 8g geheugen.

Uiteindelijk heb ik voor de HP spectre 13-4110nd x360 gekozen. Een heerlijk apparaat om mee te werken, lekker snel, typt heerlijk en een grote touchpad. Converten met bijv. Handbake gaat prima. Daarnaast lekker op de bank (touch), en zeer flexibel (kantelbaar scherm).

Gekocht met studentenkorting, direct bij HP. Volgens mij onder de 1000 euro.

Succes met kiezen!

• scherpp
@plankton: slecht humeur vandaag? Ik heb de macbook enkel als optie getoond, vanwaar deze reactie?

@stef012: wauw, dat is een hele goede prijs! Maar na mijn laatste hp laptop ben ik bang om weer voor dit merk te kiezen.

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:35
Hi Scherpp,

Heb zelf nu een aantal jaar een Dell Inspiron. Ding heeft het altijd perfect gedaan. Zelf ook goede ervaring met HP. Zit nu zelf in een dubio tussen de Dell XPS 15 en de HP Spectre x360 15-ap007nd http://tweakers.net/price...15-ap007nd/specificaties/.

Deze vallen buiten jouw budget. Ik wou verder wel even reageren wegens mijn goede ervaringen met beide merken.

• scherpp
Veel dank Hotman!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
scherpp schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:10:
Dankjewel voor je snelle reply! Zijn de Dells ook een beetje degelijke machines? Heb daar zelf 0 ervaring mee.
Zeker weten. Heb tijdje lang de Vostro 131 gehad en het enige nadeel die ik vond waren de scharnieren. Gelukkig hebben ze nu betere behuizingen gebruikt voor hun series.

Je zou kunnen kijken naar:

* Inspiron 15inch (niet heel zwaar) 5000 reeks met een i5, 8GB en 1 TB HDD en vervolgens een Samsung SSD 500 TB kopen, dan zit je op de 850 euro ongeveer. Die 1TB kan je in een casing douwen om films erop te zetten bijvoorbeeld.

maar ik persoonlijk vind deze beter:

XPS 13 inch, i5 processor, 8GB geheugen en 256 SSD voor € 1.249,00

Beide zijn FULL HD maar ik vind die XPS beter (hebben aantal op kantoor met UHD) en zijn echt top! maar je betaald er ook voor.

Het ligt dus een beetje aan je voorkeur wat je wilt doen maar bij de dell forum hier op tweakers zijn ook vaak kortingsbonnen aanwezig met 10-25% korting op de dells.

Succes!

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• scherpp
Dank Headblast!
Pagina: 1