Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
Ik heb denk ik al bijna 8 jaar dezelfde muis, een Logitech G3. Simpel ding, werkt goed maar helaas pindakaas is er regen binnengekomen en ja hoor, muis is naar de klote. (Alsook speakers/grafische kaart)

Met het zoeken naar een nieuwe muis heb ik gemerkt dat zo'n beetje elke muis die ik bekeek buttons had aan de linkerkant maar geen rechts. Ik ben echter gewend aan de G3, die links en rechts 1 brede knop heeft, zie hier: Afbeeldingslocatie: https://secure.logitech.com/assets/16795/16795.png

Mijn enige voorwaarde voor een nieuwe muis is dat ik deze opnieuw heb, ipv 2 kleine knopjes links. Ik heb nu even een muis gepakt die ik nog had liggen met 2 kleine knopjes links en vind dit super onpraktisch bij bv BF4 waar ik deze knoppen veel gebruik.

Draadloos/Bedraad interesseert me niet.

Prijs maakt niet uit, geld is er om uitgegeven te worden. Maar die 2 dikke buttons wil ik trg, als ik hem vond zou ik mss gewoon nog de G3 opnieuw kopen.

Edit:
Merk bij men vervang muis dat een glad gechromeerd wieletje ook niks voor mij is, vreselijk irritant met scrollen.Zelfs met ridges in het midden. dus gewoon simpel rubber.

Ik vrees dat ik hard zal moeten wennen aan iets nieuws ....

[ Voor 11% gewijzigd door Rakward op 30-05-2016 21:33 ]

Beste antwoord (via Rakward op 04-06-2016 17:09)

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Tja, zeker geen kleine muis, maar de Steelseries Sensei is over het algemeen een goed beoordeelde muis met knoppen zowel links als rechts. pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized

De razer diamondback is ook nog een optie: pricewatch: Razer Diamondback Gamingmuis

Of deze Roccat (kende hem zelf nog niet): pricewatch: Roccat Kiro

[ Voor 56% gewijzigd door Assix op 30-05-2016 22:42 . Reden: Meer muizen toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde 'probleem', dus houd dit topic goed in de gaten :)

Overigens een topmuis, de G3! De mijne moet vervangen worden omdat-ie gewoon.. Tja, te ranzig is geworden na 8 jaar intensief gebruik :P

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 30-05-2016 21:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Assix
Tja, zeker geen kleine muis, maar de Steelseries Sensei is over het algemeen een goed beoordeelde muis met knoppen zowel links als rechts. pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized

De razer diamondback is ook nog een optie: pricewatch: Razer Diamondback Gamingmuis

Of deze Roccat (kende hem zelf nog niet): pricewatch: Roccat Kiro

[ Voor 56% gewijzigd door Assix op 30-05-2016 22:42 . Reden: Meer muizen toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Kiro kwam ook in mij op, ligt hier, leuk muisje voor het geld. Cougar 450M onlangs gereviewd, ook knoppen aan beide kanten, wel megaglossy.

Als budget je echt niet boeit: G900, kan je beide kanten knoppen op zetten, zit in de doos :). Het is jammer dat de G303 geen knoppen aan beide kanten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Foritain schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 01:09:
Kiro kwam ook in mij op, ligt hier, leuk muisje voor het geld. Cougar 450M onlangs gereviewd, ook knoppen aan beide kanten, wel megaglossy.

Als budget je echt niet boeit: G900, kan je beide kanten knoppen op zetten, zit in de doos :). Het is jammer dat de G303 geen knoppen aan beide kanten heeft.
Foritain kan je waarschijnlijk het beste advies geven qua gaming muizen :).
Dat van de G900 wist ik trouwens helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

Is er veel regen binnen gekomen? Menig apparaat is met openhalen, een beetje schoonschrobben met alcohol en eventueel demi-water, zo weer te fixen. Dat scheelt weer een nieuwe muis :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nu een jaar of 2 de razer Taipan deze heeft 2 redelijk grote knoppen aan de linker en rechter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
MsG schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 02:23:
Is er veel regen binnen gekomen? Menig apparaat is met openhalen, een beetje schoonschrobben met alcohol en eventueel demi-water, zo weer te fixen. Dat scheelt weer een nieuwe muis :).
Valt mee, had idd al eens geprobeerd hem open te halen maar leek niet te lukken zonder iets te breken, ben meestal iets te bruut met die dingen.

Als ik wat meer tijd heb bekijk ik de muizen eens allemaal, ik laat jullie zoiezo mijn beslissing weten, bedankt voor de vele suggesties. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakward
Update:

Ik heb uiteindelijk de Roccat Kiro, Razer Taipan en Steelseries RAW besteld bij bol.com om te testen.

De Sensei was redelijk groot, vooral aan de kont. De razer was iets kleiner maar dan weer te smal aan de kont. De Roccat Kiro voelde het beste aan in de hand dus heb ik het bij deze gehouden, bij mijn zoektocht naar een nieuw toetsenbord ben ik ook ij een Roccat uitgekomen(Ryos MK Pro, nog niet aangekomen) dus dat komt wel mooi uit.

Wel spijtig, bij elke muis zag BF4 de rechtse knoppen NIET! Veel problemen bij verschillende muizen bij BF4 blijkbaar. Ik heb dan maar het profiel via hun software veranderd zodat de rechtse knoppen elk toegewezen zijn aan een letter en zo toch een functie hebben binnen BF4.

Ik had graag nog de DPI knop gebruikt als "Accesoire-toggle" op men Rifle maar dan kan ik hem niet meer als DPI switch gebruiken ... Ik kan raar genoeg ook maar 1 profiel instellen in de Swarm software van Kiro anders was het nog niet zo erg. Maar de schuld ligt in dit geval bij BF4. Bij het toetsenbord zijn er nog knopjes aan de spacebar, hopelijk zijn die wel te programeren.

Foto om te vergelijken, men G3 is opengebroken, daarom ligt het scrollwheel zo raar.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v739/Alienna/falcon/Knipsel.png

De Kiro licht ook op maar hij was hier mss niet ingestoken of juist aant uitfaden, deze verlichting kan je zelf regelen, nu staat hij op vuurrood. Curieus hoe de samenwerking met toetsenbord zal gaan qua verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Hm ja volgens mij is dat inderdaad een bekend probleem met BF4, van de rechte sideknoppen. De workaround met de software doet wat het moet doen :). Ik ben helaas niet bekend met de software van roccat. Ik heb een tijdje een kone pure optical gehad, maar weinig met de software gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik zit niet genoeg in BF4 om te oordelen, maar dit soort dingen komen vaker voor. Software is dan de oplossing zoals je al hebt ondervonden.

Viel mij ook op dat je maar één profiel in de Kiro kan instellen, prik ik de Kova er in dan geeft Swarm direct de optie tot 5 profielen. Beetje jammer, misschien een overweging omdat dit hun 'low end' is ofzo? Zou toch meerdere profielen verwachten voor ~50 eur. Mocht je achterhalen of het aan te passen is laat het dan even weten!

MK Pro is wel een solide bordje overigens. Wel flippin groot (en duur), maar ik kan hem wel waarderen
Pagina: 1