Realtek 8139 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Ik post mijn probleem maar in HA, het is niet een specifiek netwerkkaartprobleem, maar een combinatieprobleem denk ik zelf. Het probleem: ik heb een tijdje geleden een nieuwe netwerkkaart in mijn systeem gestopt, een RTL8139. Dat werkte goed. Nu heb ik gisteren windows opnieuw geinstalleerd, en ik word gek van de problemen. Zolang de netwerkkaart erin zit doet mijn soundblaster emulatie (van Diamond MX300) het niet, en mijn videokaart (Asus v7700 Pure) wil niet hoger dan 256 kleuren. Rara. Ik kan wel alle kleuren aanzetten, maar dan crashed de computer bij een reboot. Ik heb geen conflicten. Als ik de netwerkkaart eruit trek werkt alles perfect; alleen m'n netwerk niet :'( (Duh) Wie weet de/een oplossing?

Systeem
A7V133 Mobo
TB1000 Proc
Asus V7700 Video
Diamond MX300 Sound
ISDN kaartje
SCSI kaartje
CDROM, Brander, DVD, Seagate HD

Fun while it lasted: World Community Grid!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
snok die mx 300 er eens uit. ik vind het persoonlijk een rampending wat conflicteert als ze ziekte met alles wat je maar kan verzinnen. en die conflicten zijn vaak officieel niet zichtbaar.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Waarschijnlijk toch een conflict, maar soms wil het wel eens zo zijn dat windows dat niet aangeeft

zet em dus toch op een ander IRQ en/of een ander in/uitvoerbereik

dit zal waarschijnlijk wel helpen

It seemed like a good idea at the time

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:33 schreef smvs het volgende:
snok die mx 300 er eens uit. ik vind het persoonlijk een rampending wat conflicteert als ze ziekte met alles wat je maar kan verzinnen. en die conflicten zijn vaak officieel niet zichtbaar.
Dat helpt niet... Dat was ook het eerste wat ik probeerde, ik heb al meer problemen ermee gehad. Maar sinds ik ACPI heb uitstaan werkt de Monster MX300 perfect. Het lijkt nu op een serieus conflict tussen videokaart en netwerkkaart :? Uiterst vreemd, ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:34 schreef Strumxector het volgende:
Waarschijnlijk toch een conflict, maar soms wil het wel eens zo zijn dat windows dat niet aangeeft

zet em dus toch op een ander IRQ en/of een ander in/uitvoerbereik

dit zal waarschijnlijk wel helpen
Ik zal het eens proberen, maar mijn IRQ's zijn op zie ik :'( Toch ff doen.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:37 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Ik zal het eens proberen, maar mijn IRQ's zijn op zie ik :'( Toch ff doen.
Dat werkt helaas ook niet :( Ik zit nu weer op 256 kleuren. GoT looks bad in 256 colors. Heeft nog iemand een idee?

Verwijderd

uh andere geluids kaart kopen :?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:47 schreef bakdozium het volgende:
uh andere geluids kaart kopen :?
Dat die soundblaster emulatie het niet doet, nou ja, boeiend. Maar dat ik maar 256 kleuren heb vind ik erger.

Het gekke is dat het wel gewerkt heeft. :? Sinds de verse Windowsinstall is het mis.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd 'm in een ander slot
te zetten?
Wil soms nog wel eens helpen als je 'm
niet direkt onder je grafische kaart steekt
maar een slot ertussen open houd.

succes

Werner

Verwijderd

Weet alleen dat voor de SBLive! geldt dat bij een conflict tussen geluidskaart en netwerkkaart (dus niet videokaart, maar ja ik heb dan ook een SB) je in je BIOS IRQ 5 ff op ISA moet zetten en je SBLive! Emulatie in apparaatbeheer moet uitschakelen. Dan doet ie het bij mij perfect. Misschien helpt dit ook (een deel van) jouw probleem uit de wereld.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] ;)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:53 schreef zware_jongen het volgende:
Weet alleen dat voor de SBLive! geldt dat bij een conflict tussen geluidskaart en netwerkkaart (dus niet videokaart, maar ja ik heb dan ook een SB) je in je BIOS IRQ 5 ff op ISA moet zetten en je SBLive! Emulatie in apparaatbeheer moet uitschakelen. Dan doet ie het bij mij perfect. Misschien helpt dit ook (een deel van) jouw probleem uit de wereld.
'k Heb net nog maar eens gereinstalled, maar het gaat niet werken zeg :( Ik zal die biosinstelling eens ff verzetten, kijken of het werkt.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Owkee mensen, allemaal bedankt voor de hulp. De oplossing was simpel, in het bios stond PNP OS Installed op No, ik heb 'm op Yes gezet en het werkt :? Blijkbaar heeft het bios problemen met de RTL, Windows kan hem zelf wel managen. *D

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 18:14

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Dat is bijzonder vreemd:

Gisteren ben ik een paar uur bezig geweest om eenzelfde type NICje aan het lopen te krijgen onder (ongeveer) dezelfde omstandigheden.

De oplossing: "PNP OS Installed" op "No" zetten. :)

Vreemde kaartjes... |:(

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:07 schreef Niep het volgende:
Vreemde kaartjes... |:(
idd vreemde kaartjes, heb er ook al meerdere malen rare dingen mee meegemaakt. :?
Pagina: 1