Goed merk/type VHS videotape gezocht

Pagina: 1
Acties:

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:37

winnie

de poes...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goed merk/type VHS videoband. Hij moet gebruikt worden om opnames, gemaakt met een DV-camcorder, op te copieren en te bewaren. Dat copieren gebeurd gewoon met een scart-kabel van DV-camcorder naar een normale (goedkope) Philips VHS-videorecorder.
Mijn eisen: het gaat niet zo zeer om de briljante kleuren of het scherpe beeld (dan had ik maar een S-VHS of een Hi8 recorder moeten hebben), maar vooral om de duurzaamheid. De band moet goed tegen afspelen kunnen (weinig slijten) en ik moet de band lang kunnen bewaren (in de orde van 5-10 jaar). Daarnaast moet de band in hnadzame formaten bestaan (dus 3 uurs-band). Kortom: dat zijn mij eisen.
Wie weet de geschikte VHS-band?

PS: bewaren op de DV-cassette is geen optie, net zo als aanschaf van een S-VHS recorder of het copieren naar CD-ROM geeen optie is. Het gaat echt om DV naar VHS.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ga naar een videotheek koop een exrental videofilm van een tientje beveiliging eraf en opnemen. De tapes die ze bij videotheken verhuren zijn beter dan normale VHS tapes uit de winkel. (Ze worden vaker verhuurd duh!) Werkt perfect.

Mzzl

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop gewoon een goeie tdk of sony band voor 10 piek ofzo.
Die zijn toch wel het beste.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op maandag 25 juni 2001 10:36 schreef Shove_it999 het volgende:
Ga naar een videotheek koop een exrental videofilm van een tientje beveiliging eraf en opnemen. De tapes die ze bij videotheken verhuren zijn beter dan normale VHS tapes uit de winkel. (Ze worden vaker verhuurd duh!) Werkt perfect.

Mzzl
ja maar waarom zullen ze ze verkopen?
mischien omdat ze al heel vaak verhuurd zijn oid?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 25 juni 2001 12:27 schreef Accident het volgende:

[..]

ja maar waarom zullen ze ze verkopen?
mischien omdat ze al heel vaak verhuurd zijn oid?
Mee eens ... een band slijt redelijk snel, lijkt me een slechte oplossing die ex-rentals. Koop gewoon een goed VHS tape van idd tussen de 10 en 20 piek.

Maar ik zou (en doe) in mijn geval gewoon het originele materiaal bewaren op DV
edit:
ik lees net dat dat geen optie is... jammer hoor
tapes.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou zeker geen ex-rental kopen... De kwaliteit WAS vast heel goed, maar al die mensjes die dat ding in hun brakke video hebben gehad, waardoor die tape helemaal onder de bobbeltjes en kreukeltjes zit... Liever niet
Wij hebben hierzo een stuk of 30 banden staan met van allles erop..waarvan de meeste opgenomen eind 1990, zijn vrij vaak afgespeeld en de kwaliteit blijft dan vrij goed. Pas wanneer je weer iets gaat opnemen op die banden is de kwaliteit heel slecht
Meeste banden zijn Philips HG 180 en BASF EQ 240 (goedkoop)
Misschien een idee om bij de Free Record Sjop zo'n aanbieding tape te kopen (oude film o.i.d.), dan heb je er 1 die nog 'nieuw' is, alleen past daar maar 1,5 tot 2 uur op ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

DV Tape is toch Digitaal??? Dan maakt het volgens mij weinig uit...
Sony tapes zijn i.i.g. wel goed.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Wildfire

Joy to the world!

De grote merken (Sony, BASF, JVC, etc) hebben allemaal wel Master-tapes in hun assortiment. Die zijn speciaal voor duurzame bewaring i.c.m. hoge kwaliteit. Het probleem met deze tapes is weer dat ze niet echt bedoeld zijn om heel vaak afgedraaid te worden.

Daarvoor heb je dan weer de zogeheten TV-tapes (ik dacht dat TDK of JVC die had). Die zijn er op gemaakt om elke dag opgenomen & afgespeeld te worden. Maar ja, hoe lang je die dan kunt bewaren?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 13:48 schreef dreeke het volgende:
Ik zou zeker geen ex-rental kopen... De kwaliteit WAS vast heel goed, maar al die mensjes die dat ding in hun brakke video hebben gehad, waardoor die tape helemaal onder de bobbeltjes en kreukeltjes zit... Liever niet
Wij hebben hierzo een stuk of 30 banden staan met van allles erop..waarvan de meeste opgenomen eind 1990, zijn vrij vaak afgespeeld en de kwaliteit blijft dan vrij goed. Pas wanneer je weer iets gaat opnemen op die banden is de kwaliteit heel slecht
Meeste banden zijn Philips HG 180 en BASF EQ 240 (goedkoop)
Misschien een idee om bij de Free Record Sjop zo'n aanbieding tape te kopen (oude film o.i.d.), dan heb je er 1 die nog 'nieuw' is, alleen past daar maar 1,5 tot 2 uur op ...
Moet je er wel bij zeggen dat die koop video's echt sj1t kwaliteit zijn vooral die er een tijdje liggen zou ik toch liver een ouwe rental halen zijn toch nog stukke beter dan die koop video's :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 25 juni 2001 13:51 schreef punica het volgende:
DV Tape is toch Digitaal??? Dan maakt het volgens mij weinig uit...
Sony tapes zijn i.i.g. wel goed.
:? Digitaal of niet (niet in dit geval want het moet van DV naar VHS en VHS is analoog) als de drager (band in dit geval) slecht is kunnen ook de 0en en 1en niet overeind blijven...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
En het gaat mij dus om die analoge band. Eisen (zie boven): vaak afspelen, goed de tijd doorstaan. Tot nu toe hoor ik alleen merken (sony, tdk, basf enz). Maar niemand heeft types of weet een test van banden (online)?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 13:05

Flotter

Pelipper!

Als ik iets goed wil opnemen gebruik ik een Maxell HGX Black, bevalt me prima! Veel beter dan bijv. een TDK HS.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
Ja, maar de HS is ook wel één van de goedkoopste banden.
Iemand ervaring met de TDK HD-X Pro of de Sony V Excellence?

Verwijderd

Ik denk dat opslag ook niet vergeten mag worden.

In blik, rechtop, temp, regelmatig heen en weer spoelen (rek).
Pagina: 1