Aansluiten Sansui AU 217 II op Philips 42 inch plasma tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-06 14:23
Hallo,

Ik heb sinds kort een nostalgische Sansui AU 217 II gekregen van mijn vader. Deze wil ik graag aansluiten op mijn Phillips plasma tv uit 2008.
Dit leek mij in eerste opzicht wel simpel. De tv heeft namelijk een ext 4 met audio ingang, rood en witte tulp aansluiting, alleen wanneer ik mijn versterker via de aux hierop aansluit heb ik geen geluid. Ook heb ik geprobeerd de boxen op de 3,5 mm aansluiting van de koptelefoonaansluiting van de tv aan te sluiten, alleen dan moest ik de versterker op stand 6 van de 10 zetten om normaal geluid te hebben, hierbij zoemde de boxen natuurlijk omdat het geluid veel te veel versterkt moest worden.

Weet iemand hier een oplossing voor?

De aansluiting van de Sansui versterker is:
http://i29.servimg.com/u/f29/13/49/19/10/pictur10.jpg

De aansluiting van de tv is:

http://images.philips.com...al-001?$jpglarge$&hei=500

Beste antwoord (via ReëleRups op 31-05-2016 12:34)

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Je moet gewoon je TV volume harder zetten :) Dan hoef je je versterker minder ver open te draaien. Ik denk dat je TV gewoon te zacht staat, dus komt er ook minder power uit je koptelefoonuitgang.

[ Voor 33% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 31-05-2016 10:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:32
Ext4 is een ingang. Dus dan komt er geluid uit de tv niet bij de versterker.

Om het geluid van je tv via de versterker te doen, moet de de rode/witte gebruiken bij ext3.

De aux van versterker kun je wel gebruiken

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
Ik heb dit net geprobeerd.. Alleen het lukt nog steeds niet, heb rood wit op de ext 3 aansluiting wat je zegt. En deze naar de AUX van de versterker geleid...

Snap er niets van dat het nu nog niet lukt.. Veel meer mogelijkheden zijn er niet dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Ext 3 is ook audio-in.
http://www.philips.nl/c-p...ma-hd-ready/specificaties

enige manier is zover ik kan zien idd via hoofdtelefoon uitgang

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
Ik zie het inderdaad, dat via de hoofdtelefoon werkt niet goed, ik moet de versterker dan dus echt keihard aandraaien, tot je de boxen hoort zoemen onder het geluid door, lijkt met niet echt fijn voor de versterker/boxen. Denk dat het dan echt een audioversterker is.. Of ik moet een andere tv zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xdr92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-06 14:26
De meeste televisies hebben wel een optie om het volume van de koptelefoonuitgang aan te passen. Even in het menu voor geluidsinstellingen kijken en zo mogelijk omhoog schroeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
Bedankt, maar heb al in de instellingen gekeken... Zijn vrij weinig dingen te veranderen qua volume...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de scartplug bied gewoon een lijnsingaal aan hoor. gewoon via de scart doen

Mischien moet je ook eens de elco's in je versterker vervangen als die zo hard bromt

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 30-05-2016 23:49 ]

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 22:49

Hokkie

Hello

Trouwens; Mooie versterker!!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
Bedankt! Het is inderdaad nog een mooi ding met een hele bult geluid als het moet! Het apparaat komt uit '78 of '79 volgens mij.

Heb er twee Jamo Compact 90 boxjes bij gekocht en het geluid is echt dik in orde.

Ik ga vandaag even een scart aansluiting kopen, wellicht dat hij het dan doet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Je moet gewoon je TV volume harder zetten :) Dan hoef je je versterker minder ver open te draaien. Ik denk dat je TV gewoon te zacht staat, dus komt er ook minder power uit je koptelefoonuitgang.

[ Voor 33% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 31-05-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
Het rare is dus, wanneer ik de koptelefoon aansluit, ik de tv wel harder kan zetten, maar dan gaan de tv-speakers harder ipv het volume van mijn versterker... Heel irritant, kan ook een fout zijn in de software van de televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Frisosal schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:17:
Het rare is dus, wanneer ik de koptelefoon aansluit, ik de tv wel harder kan zetten, maar dan gaan de tv-speakers harder ipv het volume van mijn versterker... Heel irritant, kan ook een fout zijn in de software van de televisie
Dus als je een koptelefoon aansluit, heb je toch nog geluid over je speakers van de TV? Dat is wel heel gek. Dan zou je moeten kijken of je de TV speakers kunt uitschakelen in je settings. Dit had ik heel vroeger ook bij nog een oude Philips Matchline CTR TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:55:
[...]

Dus als je een koptelefoon aansluit, heb je toch nog geluid over je speakers van de TV? Dat is wel heel gek. Dan zou je moeten kijken of je de TV speakers kunt uitschakelen in je settings. Dit had ik heel vroeger ook bij nog een oude Philips Matchline CTR TV
Het is gelukt, met de tv op mute kan ik het geluid van de tv omhoog krijgen waardoor ik de versterker minder hard hoef te zetten. Iedereen bedankt voor zijn reacties
Pagina: 1