Toon posts:

2e systeem---> is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu voor 300 piek een compag deskpro 166mhz (of 166mhz MMX) kopen....dat ga ik ook doen, en die sluit ik dan aan op mijn netwerkje (10base HUB netwerk met mijn P2 450mhz) dan wil ik wat internet gaan sharen en filesharing en wat simpele spellen (cs draait ook op die 166 en ik heb ook al met die 166 gewerkt en hij loopt nog goed) maar zou dit wat worden ? of wordt dit netwerk een drama :? (binnenkort komt er ook nog een 3e systeem alleen die wordt wel gloednieuw,maar deze 166 is alleen om de tijd tot die nieuwe pc er is op te vullen :))

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:09

GaMbiNo

1337

Ik zie geen enkele reden om dat niet te doen.

Ik heb zelf een netwerk van 3 pc's draaien namelijk een:
Pentium III 800@828
AMD Duron 900@1030
en een Pentium 166 MMX als server en ik merk echt helemaal niks van een eventueele vertraging. :)

Gewoon doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:29 schreef GaMbiNo het volgende:
Ik zie geen enkele reden om dat niet te doen.

Ik heb zelf een netwerk van 3 pc's draaien namelijk een:
Pentium III 800@828
AMD Duron 900@1030
[...]
Nou dan zal het wel goedgaan :) alleen jij hebt wat zwaardere clients maja...

Gewoon doen ;)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zou ik zeker doen :).
Ik heb zelf toevallig ook 'n DeskPro 166MMX (als je nog wilt vergelijken: ik heb 'n Compaq DeskPro-4000 5116MMX) en die draait best als server onder Linux.
Geïntegreerde netwerkadapter is ook erg handig (in Linux module TLAN aanzetten of TI Thunderlan in je kernel laten compileren). Als je er linux op wilt zetten kun je er alleen beter 'n andere kaart in doen als je X wilt draaien, bij mij zat er een S3 Virge GX/2 in, die 't na heel wat gedoe wel in X doet, maar niet goed terugkomt in tekstmodus.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Mijn P166MMX draait gewoon onder Win2K.

Linux kan ook maar Win NT/2000 is wel zo makkelijk :)

Vooral voor 2000 heb je natuurlijk wel wat meer memory nodig, zelf heb ik er 160 mb inzitten.
Hoeveel zit er in jou P166MMX dan?

Verwijderd

Topicstarter
zit 32mb in dus dat wordt geen win2k...ik ga 98 draaien....misschien gooi ik op mijn PII wel 2000 maar dat zie ik nog wel...eerst met 98 proberen

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 14:23 schreef EbAyzo het volgende:
zit 32mb in dus dat wordt geen win2k...ik ga 98 draaien....misschien gooi ik op mijn PII wel 2000 maar dat zie ik nog wel...eerst met 98 proberen
Duidelijk geen 2000 neej :) maar ook geen 98, NT is veel stabieler en draait prima op jouw systeempje :)

Ik zou duidelijk voor NT op de server gaan en 2000 op de werkstations.

Win2K roeleert namelijk best wel :9~

Verwijderd

Topicstarter
zijn winNT en Win2000 net zo easy te installen/gebruiken als win98

want ik heb hier ouders (jaja :) ) en die zouden dan op die workstation met win2k moeten...en je weet hoe Newbie ouders kunnen zijn.... :) soms denk je |:(

edit:

ja en ik moet die nt server gebruiken + de workstation....en ik ben 98 gewend dus ik weet niet of er veel verschillen zijn

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 14:51 schreef EbAyzo het volgende:
zijn winNT en Win2000 net zo easy te installen/gebruiken als win98

edit:

ja en ik moet die nt server gebruiken + de workstation....en ik ben 98 gewend dus ik weet niet of er veel verschillen zijn
Ik weet wat je bedoelt, heheh, zulke ouders heb ik ook :?

Maar zo keek ik er ook tegenaan toen ik alleen nog maar met Win95/98/Me had gedraaid maar nu ik eenmaal Win2K geprobeerd heb wil ik NOOOOIT meer anders...!!! :)
Win2000 Pro is echt heel simpel te configgen in de meeste standaardsituaties.
Als je Win98 een beetje kan configgen en je heb een heel klein beetje gezond boerenverstand lukt Win2K ook prima :)

Win NT is iets lastiger vind ik zelf maar daar kom je ook best wel uit dacht ik zo... echt lastig wordt het pas als je met Linux gaat kloten, daar begin ik dus ook niet aan ;)

Je zal ff moeten wennen aan de ongelooflijke stabiliteit van win2000 maar daar wen je vrij snel aan >:)

Succes!!
Ik check deze topic nog wel regelmatig als je nog meer vragen hebt.

edit:

Wat ook erg handig is in Win2000 en NT is dat je voor je ouders een speciale inlogaccount kan maken met heel beperkte rechten >:)
Ze mogen bijvoorbeeld geen programma's installeren/verwijderen of in de config. rommelen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 15:01 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Ik weet wat je bedoelt, heheh, zulke ouders heb ik ook :?

Maar zo keek ik er ook tegenaan toen ik alleen nog maar met Win95/98/Me had gedraaid maar nu ik eenmaal Win2K geprobeerd heb wil ik NOOOOIT meer anders...!!! :)
Win2000 Pro is echt heel simpel te configgen in de meeste standaardsituaties.
Als je Win98 een beetje kan configgen en je heb een heel klein beetje gezond boerenverstand lukt Win2K ook prima :)

Win NT is iets lastiger vind ik zelf maar daar kom je ook best wel uit dacht ik zo... echt lastig wordt het pas als je met Linux gaat kloten, daar begin ik dus ook niet aan ;)

Je zal ff moeten wennen aan de ongelooflijke stabiliteit van win2000 maar daar wen je vrij snel aan >:)

Succes!!
Ik check deze topic nog wel regelmatig als je nog meer vragen hebt.

edit:

Wat ook erg handig is in Win2000 en NT is dat je voor je ouders een speciale inlogaccount kan maken met heel beperkte rechten >:)
Ze mogen bijvoorbeeld geen programma's installeren/verwijderen of in de config. rommelen >:)
mijn ouders gaan niks deleten enzo....:) maar zodra er maar iets is veranderd gaan ze al piepen terwijl alles het gewoon doet :Z vooral mijn moeder stamt uit de prehistorie :) :) maja schijt aan!! oh ja...kan ik win2k gewoon over 98 heengooien?
en dan ga ik ook maar NT op de 166 draaien want oorspronkelijk draaide dat er al op......tnx voor de reactie

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik vanavond win2000 en winNT maar een bestellen.....via de I-legale manier B-) <---- boefje :) moet nog wachten tot ik die 166 heb...krijg hem pas 10 juli :( :( :( maarja dan kan ik vast wat voorbereiden

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 15:09 schreef EbAyzo het volgende:

[..]

mijn ouders gaan niks deleten enzo....:) maar zodra er maar iets is veranderd gaan ze al piepen terwijl alles het gewoon doet :Z vooral mijn moeder stamt uit de prehistorie :) :) maja schijt aan!! oh ja...kan ik win2k gewoon over 98 heengooien?
en dan ga ik ook maar NT op de 166 draaien want oorspronkelijk draaide dat er al op......tnx voor de reactie
Psies, maar het voordeel van accounts is dat je je eigen desktop, start menu, wallpaper, enz heb, dus jij kan in jouw eigen account veranderen wat je wil maar je moeder houdt gewoon d'r eigen saaie blauwe achtergrondje >:)

Ik heb zelf verschillende partities aangemaakt met op de C:\ partitie Win98 en op de D:\ Win2000.

Als je eerst win98 eb geinstalled (zoals jij dus) en je start vanaf daar de win2000 setup moet je die dus ff op een andere partitie installen.

Dan maakt win 2k automatisch een opstartmenuutje aan zodat je bij het opstarten kan kiezen tussen Win98 en 2000.

Heb je geen ruimte voor beide OS'en kan je 98 wel upgraden geloof ik maar ik zou gewoon een schone installatie doen. (formatten en helemaal opnieuw installen) :)

Verwijderd

Topicstarter
krijg je dan zo'n opstartmenu als in NT?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 15:21 schreef EbAyzo het volgende:
krijg je dan zo'n opstartmenu als in NT?
Ja.. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ohhh..dat is voor mijn ouders ook nog wel te snappen :) heel veel :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) nou dan zet ik win2k gewoon naast 98 erop....en dan gooi ik als 2000 er goed opstaat 98 eraf zodat mijn files bewaard blijven. Kan dat?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 15:25 schreef EbAyzo het volgende:
ohhh..dat is voor mijn ouders ook nog wel te snappen :) heel veel :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Wat ik zeg... Win2K roeleert >:)
en dan gooi ik als 2000 er goed opstaat 98 eraf zodat mijn files bewaard blijven. Kan dat?
Uhmmmm dat weet ik zo niet, met WinNT kon dat niet, omdat hij de boot.ini ( Dat is dus dat fijne bootmenu van NT :) ) op de eerste partitie (waar dus win98 staat) opslaat en als je die dus formatteert is je bootmenu dus ook weg.

Met 2000 werkt dat bootmenu wel iets anders. De boot.ini is niet meer maar toch zou ik dat niet durven zeggen, ik draai altijd standaard met twee OS'en namelijk. 8-)

Win98 voor games en Win2000 voor de rest.
Hoewel je in Win2000 ook prima kan gamen.

Maar eigenlijk gebruik ik 98 ook nooit meer :?
Laat het me ff weten of het kan oke :P Scheelt mij ook weer wat ruimte heheh.

Verwijderd

Topicstarter
maar je kan win98 toch gewoon weggooien bij installeeren/verwijderen of niet? maar ja mischien gooi ik alsnog mijn hd leeg maar dan wacht ik ff tot ik kan backuppen naar die 166....

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Geen idee eigenlijk, sorry... :?

Het formatten van je c: lijkt me niet echt goed voor het daarna nog kunnen opstarten van je win2k dat op de tweede partitie staat...
En het handmatig verwijderen van je windows map/program files ed. is ook erg omslachtig...

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

En ben je al bezig geweest??

Ben wel benieuwd naar je eerste indrukken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus win2k op mijn hoofd systeem staan!! Ziet er goed uit.....lekker snel...moet alleen nog wat dingen configgen!!
Pagina: 1