[VPS] Applicaties consolideren in 1 VPS of juist scheiden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
Door de jaren heen heb ik bij verschillende partijen diensten lopen wat de overzichtelijkheid (en waarschijnlijk de prijs) niet ten goede komt:
  • Domain registration & shared hosting @ Sohosted
  • VPS | Downloading & Plex media server @ TransIP
  • VPS | Unifi networkcontroller voor verschillende locaties @ DigitalOcean
Graag zou ik deze zaken onderbrengen bij 1 partij om de beheersbaarheid te vergroten en kosten te verlagen. Ik zit echter te twijfelen in hoeverre in de verschillende zaken moet consolideren naar 1 beefy VPS of juist gescheiden moet houden op verschillende kleinere instances. Overwegingen:
  • Mix van low-load applicaties (Unifi controller & hosting) en high-load applicaties (SABnzbd & Plex). Derhalve is een beefy VPS toch nodig voor het laatste, waarbij de eerste zaken load-wise prima mee kunnen draaien
  • Tegenargument: onderhoudbaarheid. Ik heb ik de loop van de jaren een aantal VPS-en met zoveel functies opgetuigd dat deze amper meer onderhoudbaar zijn. Ik ben een voorstander van 1 dedicated machine per applicatie / doel zodat deze makkelijk te vervangen / upgraden is zonder uitvoerige testing.
  • Ik wil ten allen tijde wel een samenhangend geheel creëren met een soort van intranetje waarin alles bij elkaar komt. Dit gekoppeld aan een floating IP zodat ik alle afhankelijke apparaten los kan koppelen van de achterliggende infra (floating IP)
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Wat is de best-practice? De afweging tussen alles bij DigitalOcean of TransIP loopt nog. Als jullie hier nog overtuigende redenen zien om te kiezen voor één van beide ben ik daar ook altijd benieuwd naar!

[ Voor 7% gewijzigd door Clock op 30-05-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neem Aurora VPS'en af bij pcextreme en automatiseer het bouwen ervan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 20:11

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het is een trade-off tussen geld en gemak. Ik denk dat je zo een goede verdeling hebt.

Als die Unify-controllers erg belangrijk zijn dan zou ik het zeker niet combineren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 19:59
Is een wat zwaardere vps met docker erop een idee, toch gescheiden maar op 1 bak