Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Razer naga epic chroma toetsen 1-9 instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11 23:37
Beste tweakers,

Ik heb enige tijd geleden een naga epic chroma gekocht maar zit een beetje te knoeien met de knoppen in te stellen.
Het is nochtans vrij eenvoudig wat ik wil. Mijn toetsen 1-12 op mijn naga staan gelinked aan mijn nummers op het toetsenbord. (niet numpad, maar de nummers boven je azerty...)

Als ik in een game een spell wil keybinden aan laat ons zeggen nr 1 op mijn naga, dan toont hij normaal "1" bij die spell, zodat je weet dat die spell op keybind 1 staat... vrij simpel zeg maar.
Nu heb ik het probleem dat hij "&" bij die spell zet, dus niet de nummers maar die tekens die onder je nummers staan geeft hij weer als zijnde de keybind. Ik denk wel dat jullie het verstaan.

Dat is nogal ingewikkeld als bij al je spells al die tekens staan.
Ik heb al geprobeerd om mijn naga aan mijn numpad nummers te koppelen maar dan geeft hij "pave num1" weer op mijn spells ingame. Vrij irritant.

Ik hoop dat jullie aan een oplossing kunnen komen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Dag Benosa,

Ik vindt je verhaal wat warrig. Maak je al gebruik van Razer synapse? Met deze software zou je in staat moeten zijn om de juiste key's te binden.

• Valdourian
Zionrage schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:39:
Dag Benosa,

Ik vindt je verhaal wat warrig. Maak je al gebruik van Razer synapse? Met deze software zou je in staat moeten zijn om de juiste key's te binden.
ja ik heb razer synapse, maar als ik daar de toetsen 1 tem 9 ingeef, dan geeft hij & tem ç weer.
Dus ipv de letters stelt hij de tekens in.

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-11 23:50
Elke knop kan je toch gewoon binden aan een keyboard function, dan druk je op de knop die je gebind wilt hebben dus "1" als voorbeeld en klaar?
Het lijkt er op dat jou probleem enorm spel-specifiek is.

Maak anders eens een screenshot van je binds en vertel eens welk spel je dit probleem mee ervaart?

P.S. Ben je niet gewoon je SHIFT knop aan het indrukken terwijl je deze knoppen indrukt?

[ Voor 33% gewijzigd door Chrisz op 06-06-2016 16:41 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Probeer het inderdaad eens in Office Word of een ander spel. Als je dan op nummer 1 drukt op de muis, dan zou er ook een 1 moeten verschijnen in Word. Als er dus wel een 1 verschijnt, ligt het inderdaad aan het spel.

• Valdourian
Als ik in Word ofzo op "1" van mijn muis druk, dan typt hij "&".
Het ligt dus niet aan het spel maar aan de instellingen.

Shift hou ik niet ingedrukt want dan heb je inderdaad de nummers, maar verschijnen ze als S+1 (Shift+1 dus). En dan moet ik daadwerkelijk ook shift inhouden als ik 1 wil typen.

• Chrisz
Benosa schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:50:
Als ik in Word ofzo op "1" van mijn muis druk, dan typt hij "&".
Het ligt dus niet aan het spel maar aan de instellingen.
Dan heb je inderdaad wat verkeerd staan in Synapse, stuur eens een screenshot van je instellingen?

Je kan nog eens spelen in Synapse door Macro's in te stellen i.p.v. keybinds.
Of als er gewoon 1 in Synapse als keybind staat, er eens SHIFT+1 van maken om te kijken of hij dan wel netjes 1 in Word geeft?

[ Voor 24% gewijzigd door Chrisz op 06-06-2016 16:55 ]

• Valdourian
Chrisz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:51:
[...]

Dan heb je inderdaad wat verkeerd staan in Synapse, stuur eens een screenshot van je instellingen?

Je kan nog eens spelen in Synapse door Macro's in te stellen i.p.v. keybinds.
Of als er gewoon 1 in Synapse als keybind staat, er eens SHIFT+1 van maken om te kijken of hij dan wel netjes 1 in Word geeft?
Hmm zou eens moeten zoeken naar die macro's dan.
Dit zijn de toetsen die zijn ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/n4jknmky9bgup.jpg
Hier zie je dus dat hij de tekens weergeeft en niet de nummers.

[ Voor 5% gewijzigd door Valdourian op 06-06-2016 17:02 ]

• Chrisz
Precies, hier lijkt het dus al mis te gaan.
Als je dubbel klikt op één van de tekens hoor je het volgende te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yfnglbemeaiks.jpg
Wat gebeurd er dan als je Keyboard Function aanklikt en dan gewoon simpelweg op 1 klikt?
In deze lijst vindt je ook de Macro mogelijkheid terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Chrisz op 06-06-2016 19:57 ]

• Valdourian
Chrisz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:56:
Precies, hier lijkt het dus al mis te gaan.
Als je dubbel klikt op één van de tekens hoor je het volgende te krijgen:
[afbeelding]
Wat gebeurd er dan als je Keyboard Function aanklikt en dan gewoon simpelweg op 1 klikt?
In deze lijst vindt je ook de Macro mogelijkheid terug.
Als ik dan gewoon op 1 druk, dan geeft hij & aan.

• Chrisz
Benosa schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:13:
[...]

Als ik dan gewoon op 1 druk, dan geeft hij & aan.
Ook als je daarbij de SHIFT knop indrukt? Lijkt me iets niet goed staan in je taal van je toetsenbord o.i.d. kan het moeilijk verklaren. Dit gebeurd bij mij niet namelijk.

• Valdourian
Chrisz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:26:
[...]

Ook als je daarbij de SHIFT knop indrukt? Lijkt me iets niet goed staan in je taal van je toetsenbord o.i.d. kan het moeilijk verklaren. Dit gebeurd bij mij niet namelijk.
Als ik SHIFT inhoud dan geeft hij S+& aan.
Mijn taal staat ingesteld op Belgisch punt dus dat lijkt me ook ok.

• Chrisz
Laatste dingen die je kunt proberen om het e.e.a. uit te sluiten is eens een ander toetsenbord aan je PC te hangen. Of je landcode van je toetsenbord eens op US te zetten.

Als dit niet werkt, dan ben ik bang dat niemand hier op het forum er iets aan kan doen. Dan kan je het beste dit probleem bij Razer voorleggen.

• Valdourian
Chrisz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:04:
Laatste dingen die je kunt proberen om het e.e.a. uit te sluiten is eens een ander toetsenbord aan je PC te hangen. Of je landcode van je toetsenbord eens op US te zetten.

Als dit niet werkt, dan ben ik bang dat niemand hier op het forum er iets aan kan doen. Dan kan je het beste dit probleem bij Razer voorleggen.
Landcode naar US zetten help ook niet.
En het is een laptop waar ik opzit dus een ander toetsenbord is ook niet zo vanzelfsprekend :D

Ik denk dat ik maar eens bij Razer zelf zal luisteren.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1