Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 19:46
Ik zoek een?
Goede high-end die zeker een aantal jaar mee kan. Vooral een goede camera, en een mooi scherm zijn erg belangrijk. Speel geen games erop, daar heb ik een pc voor.

Wat is je budget?
Rond zeshonderd

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... Films kijken, veel foto's mee maken, browsen, social media enz... [/i]

Wat heb je zelf al gevonden?

Op de shortlist stonden de g5, htc 10, iPhone 6s, nexus 6p, s7 (edge). De g5 valt af wegens tegenvallende bouwkwaliteit, en een imho een super lelijk design. De 6s plus is met 64gb gewoonweg veels te duur, ook de camera haalt het niet bij het niveau van een s7.

De htc 10 heeft lang op de shortlist gestaan, maar is er uiteindelijk toch af gegaan omdat het een goed toestel is, maar nergens echt in uitblinkt.

Blijft dus over, de s7 en de 6p. Voor alle twee is wat te zeggen. Vooral de edge variant vind ik toch wel erg mooi. Niet dat het veel toegevoegde waarde heeft behalve de extra accu capaciteit.

De Nexus heeft altijd de laatste software van Google en natuurlijk de stock android ervaring. Plus updates. Ook zeer belangrijk. De camera is echter niet zo snel als die van de s7 en het scherm kan niet zo fel als dat van de s7.

Welke vragen heb je hier nog over?

Is de stock android ervaring echt zoveel meer waard dan de nieuwere hardware van de s7? Heeft iemand ervaring met de maandelijkse patches voor android die samsung zou uitbrengen elke maand. Lees hier verschillende berichten over.

Ook is zoals hierboven al vermeld de camera van de s7 erg goed, vooral met de autofocus.En natuurlijk, hoe is touchwiz nu? Ik heb jarenlang een s3 gehad en de stock software was echt verschrikkelijk. Vol met water geluidjes bij elke tap, lelijke icoontjes, bloatware ect. Gelukkig zijn er nu wel thema's waarbij je stock android nog enigzins kan instellen.

Zelf kan ik niet kiezen, hopelijk jullie wel :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Beste antwoord (via Iekozz op 05-08-2016 01:00)

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 14:20
Ik heb een nexus 6p. Heerlijk toestel! Mijn neefjes hebben de S7 (De 'normale'), ook prachtige telefoon. Welke heeft betere hardware? Simpel, de S7. Is de 6P ondergeschikt? Zeker niet, de camera is niet zo goed als de S7 maar hij maakt echt zeer goede foto's. Scherp, mooie kleuren, weinig ruis, in het donker redelijk goed alleen de focus van dichtbij is slecht helaas, hij stelt moeilijk scherp op 20 cm afstand, hopelijk komen ze met een software update in de officele Android N release (binnen nu en ongeveer 1,5 maand).

In mijn optiek:
De 6P is voor de echte tweaker en mensen die graag nieuwigheden willen uittesten icm met een perfect stabiel mooi ogend toestel en niet met de meute mee willen lopen.

De S7 edge is voor mensen die high end willen, pronken met specs en de beste hardware die er momenteel te verkrijgen is. De software is best aardig tegenwoordig maar wint het zeker niet van de stock android experience.

p.s. Dat Egde lijkt mij weinig toe te voegen en zoals al eerder vermeld kan het naar mijn idee hinderen omdat je daar je vingers niet op mag leggen tijdens scherm gebruik.

Alle reacties

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Als je twijfelt tussen de S7 edge en de Nexus 6p, is het om het even.
De S7 edge heeft naar mijn mening betere hardware met een betere SoC en waterbestendigheid.
De Nexus heeft het goddelijke stock android.

Al is Touchwiz een stuk verbeterd met veel minder bloat, het is geen stock Android. Het kinderachtige uiterlijk valt gelukkig aan te passen.

Beide zijn goede keuzes, mijn subjectieve keuze gaat lichtjes richting de samsung.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Je geeft aan dat de camera belangrijk is, in dat geval zou ik toch de S7 nemen.

De Nexus 6P is echter ook absoluut geen miskoop als je mij vraagt, deze kan echter geen extra geheugenkaartje gebruiken, terwijl de S7 dit wel weer kan (na een gemiste kans bij de S6 serie)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Ik zou even in de winkel de S7 Edge proberen, dat rondlopende scherm is heel mooi, maar kan een dingetje zijn met foto's. Op vakantie vroeg iemand met een Edge toestel een foto van die persoon te maken, ik op de ronde knop drukken, het lukte niet, bleek dat ik het scherm aanraakte met vasthouden, door het toestel anders vast te houden kon ik wel de foto's maken.

Acties:
  • Beste antwoord

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 14:20
Ik heb een nexus 6p. Heerlijk toestel! Mijn neefjes hebben de S7 (De 'normale'), ook prachtige telefoon. Welke heeft betere hardware? Simpel, de S7. Is de 6P ondergeschikt? Zeker niet, de camera is niet zo goed als de S7 maar hij maakt echt zeer goede foto's. Scherp, mooie kleuren, weinig ruis, in het donker redelijk goed alleen de focus van dichtbij is slecht helaas, hij stelt moeilijk scherp op 20 cm afstand, hopelijk komen ze met een software update in de officele Android N release (binnen nu en ongeveer 1,5 maand).

In mijn optiek:
De 6P is voor de echte tweaker en mensen die graag nieuwigheden willen uittesten icm met een perfect stabiel mooi ogend toestel en niet met de meute mee willen lopen.

De S7 edge is voor mensen die high end willen, pronken met specs en de beste hardware die er momenteel te verkrijgen is. De software is best aardig tegenwoordig maar wint het zeker niet van de stock android experience.

p.s. Dat Egde lijkt mij weinig toe te voegen en zoals al eerder vermeld kan het naar mijn idee hinderen omdat je daar je vingers niet op mag leggen tijdens scherm gebruik.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46
Qua hardware kan ik niets zeggen. Maar al jaren een Nexus gebruiker en ik wil niet anders meer.
Ik heb hier een Samsung Tablet liggen en de software was voor mij een reden om geen Samsung meer te willen ondanks dat de hardware (erg) goed is. Waardeloos alle zooi die je er bij krijgt. Hetzelfde voor alle andere niet stock Android toestellen.

Mijn profiel op Discogs

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik heb zelf een 6P met 64 GB. Een vergelijking met de S7 kan ik niet voor je maken, maar kan wel zeggen hoe de telefoon mij bevalt.
- De accu is prima, haal vrijwel altijd het einde van de dag (tenzij ik teveel pokemon Go speel, dat spel vreet accu's als ontbijt)
- Camera maak prachtige foto's, maar heeft moeite met focussen van dichtbij
- Het geheugen is niet uitbreidbaar, maar aangezien ik 64GB heb, is dat geen gemis
- Scherm is prachtig
- Ik vind de telefoon wel wat lang, is soms onhandig in je broekzak.
- Stock Android is uiteraard een plus. Daarbij krijg je met grote regelmaat veiligheidsupdates.

Conclusie: Hele fijne high-end telefoon, met een paar kleine minpunten (maar goed, welke telefoon heeft dat niet)

[ Voor 8% gewijzigd door Flimovic op 26-07-2016 10:05 ]

Steam/Discord: Flimovic

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Over de bloatware: ik heb een S6 en was ook altijd bang daarvoor. Ik meed Samsung als de pest, maar sinds de S6 is het echt een hoop verbeterd moet ik zeggen. Zodra je een paar foto's hebt gemaakt denk ik dat je verkocht bent :) 6P is ook een leuk toestel, maar wel een beetje een "saaiere" telefoon. Degelijk, maar niet spannend zegmaar.

Verwijderd

Hier ook een anti Samsung fan vanwege bloatware en touchwiz. Totdat ik de S6 uitprobeerde. Het is geen stock Android maar werkt uitstekend en bevat een hoop handige features die stock android juist niet heeft. Mijn advies is om de S7 eens uit te proberen in de Mediamarkt.

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 09:58
Ik ben van een S6 naar een 6P overgestapt.
De grote voordeel van een S6 tegenover de 6P is voornamelijk de camera.
Dit zal 100% hetzelfde gelden met de S7.

Ondanks S6 in het begin echt vloeiend voelde, je merkte toch wel dat Touchwiz met Ram-management problemen mee kwam. Heb vaker mijn roms opnieuw geinstalleerd, maar het toestel blijft toch traag. Ik vond touchwiz eerlijk gezegd ook niet mooi of strak eruit zien. En de grote minpunt in mijn ogen was de exynos soc van Samsung. Er zijn haast geen leuke custom roms op de S6 te vinden en begreep dat S7 ook niet de makkelijkste toestel was om te rooten.

Deze probleem ervaar ik totaal niet bij mijn 6P. Het voelt altijd vloeiend en ligt ook heerlijk in de hand ondanks mijn kleinere handen. De front facing speakers klinken ook echt geweldig. Omdat ik wist dat het toestel geen SD kaart ondersteuning heeft, heb ik de 64GB versie gekocht. Ik vind de metalen behuizingen ook lekkerder in je hand zitten dan glas.

Zoals djpsycho82 het omschreef, de Nexus 6P is voor een tweaker die ervan houdt van stock android te draaien zonder poespas of van custom roms houdt.

Bij een S6/S7 ga je toch meer voor de hoogste specs op het moment, de betere camera en kleine handige touchwiz functies.

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:59
Iekozz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:47:
Ik zoek een?
Goede high-end die zeker een aantal jaar mee kan. Vooral een goede camera, en een mooi scherm zijn erg belangrijk. Speel geen games erop, daar heb ik een pc voor.
.
.
.
Had ik zelf kunnen schrijven. Heb je al besluit genomen?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 19:46
Dank voor alle antwoorden, ik heb gekozen voor de Nexus 6P, vooral omdat die camera in lowlight erg goed is. Super bedankt voor alle antwoorden :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Pagina: 1