HP Proliant ML350 G6 met Plextor PCIe SSD - Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander306
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-02-2022
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik van een Tweaker een HP Proliant ML350 G6 over kunnen nemen. Lekker lomp met een dual Intel Xeon E5645 processor en 96GB RAM. Ruimschoots voldoende voor videobewerking, 3D cad programma's, etc. So far, so good...

Omdat dit systeem slechts over SATA300 beschikt heb ik een Plextor PCIe SSD aangeschaft. En daar beginnen de problemen...

Wat ik dacht dat er aan de hand was:
Als de Plextor SSD geïnstalleerd is negeert het systeem de in de BIOS ingestelde boot volgorde, en wordt er rechtstreeks naar de Plextor SSD verwezen (die leeg is, dus kansloos). Het logo van Plextor komt in beeld en vervolgens herstart het systeem. Via een omweg met een andere PC heb ik Windows op de SSD weten te installeren (was ook een gedoe...).

Nu komt ie, steek ik de Plextor SSD met Windows in het systeem, komt wederom het Plextor logo in beeld en herstart het systeem. Shit... |:(

Wat is er echt aan de hand? Wat doe ik fout? De BIOS kan ik niet eens benaderen met de Plextor SSD in het systeem, zal het een compatibiliteitsprobleem zijn?

Met een "normale" SATA SSD booten werkt overigens wel (als de Plextor SSD verwijderd is).

Update 31-5
Vandaag heb ik de BIOS weten te udaten naar de laatste versie. Helaas maakt dat geen verschil.

Update 1-6
De Plextor SSD is verkocht. Het nieuwe plan is om Windows met een RAM drive in een virtual machine onder Linux te laten draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Sander306 op 01-06-2016 19:51 . Reden: update ]