Nieuwe laptop in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft maar loop tegen problemen aan met het thuisnetwerk

In de map netwerk van de nieuwe laptop zie ik op de andere computers / NAS niet verschijnen. Op de andere computers kan ik de nieuwe laptop wel vinden en benaderen. In de map Thuisgroep zie ik de andere computers wel staan alleen de NAS niet.

Alle computers draaien op Windows 10. Netwerk detectie is ingeschakeld.

Zie ik iets simpels over het hoofd? Of is het iets anders?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen

Groet
Hugo

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Waarom voeg je de NAS niet toe als netwerk locatie of netwerkschijf?

Nu blijf je afhankelijk van de detectiemogelijkheden en belemmeringen van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NAS zit ook gewoon op het netwerk. Is op de andere Pc's ook te zien als netwerk locatie.

Het probleem is dat ik met de nieuwe laptop geen andere computers / NAS in de netwerk map zie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16
Beetje karig de informatie.

Zit je wel in dezelfde range?
Zelfde workgroup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Zelfde range kunnen we denk ik wel uitsluiten.

Zoals rieshjart al zegt zou ik een NAS verbinding altijd toevoegen als share. Dit is veel makkelijker.

Hier een tutorial als je het niet duidelijk is:
http://support.wdc.com/KnowledgeBase/answer.aspx?ID=2676

Miss nog een trial van een AV (met een firewall) op je laptop staan? Probeer die instellingen ook eens na te checken.

[ Voor 18% gewijzigd door Clavis op 31-05-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:46:

Zoals rieshjart al zegt zou ik een NAS verbinding altijd toevoegen als share. Dit is veel makkelijker.

Hier een tutorial als je het niet duidelijk is:
http://support.wdc.com/KnowledgeBase/answer.aspx?ID=2676
Ik kan hier geen netwerklocatie selecteren.
De meeste bijgeleverde troep heb ik er volgens mij af gegooid

Als ik in Command Prompt \\"computer naam" doe, dan komt het wel even in de netwerk map te staan maar verdwijnt weer als ik de verkenner opnieuw opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Heeft niks met bijgeleverde troep te maken. aangegeven mogelijkheden is van Windows zelf.
Ik weet zeker dat dit kan met Windows 10 Pro en heb zelf hier Windows 10 "home" geïnstalleerd staan waar ik die instructies ook gewoon kan volgen.

"mapping option 2" zou m.i. het beste moeten werken. Met command prompt dit toevoegen klopt dat hij dan weer verdwijnt na een herstart. Mooie is dat als je dit met Windows doet het vinkje "opnieuw verbinding maken" kan aanvinken en de netwerklocatie zodoende onthouden wordt.
Pagina: 1