Waar slangen te kopen voor waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
Waar o waar kan je in nederland slangen vinden die geschikt zijn voor een waterkoeling systeempje. Dat houdt (voor mij anyway) in dat ze doorzichtig en buigzaam moeten zijn. Dus geen tuinslang oid...

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:13

scorpionv

This space for rent

Bij de doehetzelf zaak. Ik heb ze bij de HUBO gehaald, die had ze in alle maten en lengtes (Duh, kwam van een rol >:) ) En nog mooi doorzichtig en flexibel ook. Dirt-cheap, ik was 5 piek kwijt voor 4 meter ofzo.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Hielko
Ik zal eens kijken dan

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

talin

ES-MA

bij de meeste ijzerwaren zaken hebben ze wel waterslang .

bij www.lasaulec.nl
kwam ik hier op uit
http://www.lasaulec.nl/cgi-bin/odb-io.exe?WIT_sc=484&WIT_do=c

Polyform/colorado pvc waterslang, zonder inlagen, beperkt chemicaliën bestendig.
Tevens geschikt als beschermslang, voor bijvoorbeeld metalen assen of lagers.
Temperatuur bereik: -15 tot 60°C.
Constructie: gifvrij pvc, groen transparant, glad.

Afbeeldingslocatie: http://www.lasaulec.nl/WebLink/odb-get.exe?WIT_oid=mediaCF::ProduktThumbnail::32685&WIT_ctype=image/jpeg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Tuincentrum :P

Verwijderd

dierenspeciaalzaak bij de aquaria. Alle diameters en heel soepel.

Verwijderd

Ik gebruik van die dikwandige (binnendiameter 10mm, buiten 14) PVC slang die ook voor levensmiddelen geschikt is. Doorzichtig transparant.

't spul heb ik gehaald bij een lokale industriewinkel, en het kostte echt bijna niks (ergens tussen de 0,80 en 1,20 de meter. kweeniemeer precies).

Die aquariumslang is meestal erg dunwandig, en knikt dus snel. Plus dat er soms hele scherpe randjes in je PC zitten. Dag slang.. Dag PC...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
De mijne loopt op "heavy use aquarium pomp slang", redelijk dikke wand en beetje groen en heel soepel en knikt ook niet makkelijk.., koste iets van 3 piek der meter.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/h20/09.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06

RvV

Ik heb van die luchtslang slangen erin. Daar zit zo'n vlechtwerk tussen de lagen PVC. Ze zijn stug, taai en onhandelbaar. Het voordeel is dat ze nooit kunnen dichtknikken. :) Ik had ze van een doe-het-zelf zaak vandaan.

Y'24

Verwijderd

Ik heb ze hier bij de intratuin gehaalt

12mm doorzichtige slang, wordt gebruikt voor in een aqaurium.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat ook mooie slang is, is vacuumslang. Daar zit ofwel een metalen spiraal in, of een taaie plactic spiraal. Die met de plasticspiraal kan je met de vorkheftruck overheen, zonder blijvende schade.

Zelf heb ik slangen van de aquariumwinkel. 12mm inwendig, 16 buiten. Knikt niet te snel, de 9/12 variant wel.

Wat je ook aan slang kan gebruiken is siliconenslang. (www.petervandenberg.nl)

Voornaamste van slang is dat het de goede maat is, en niet snel knikt.

Over knikken van slang gesproken: In Gouda waren de havendagen, er was o.a een demo van duikhelm-duiken. (zo'n koperen ding op je kop, wat je in oude films ziet)
Die vent dus in zo'n pak, helm aan pak gebout, slang eraan, een vent van de wal-ploeg loop al te vloeken dat die slang niks waard was, knikte veel te snel.
Vent te water, en na een paar minuten op de bodem van de IJssel te hebben gewandeld, roept ie via de intercom, ik krijg geen lucht meer, ik krijg geen lucht meer, ik krijg geen lucht meer, IK KRIJG GEEN LUCHT MEER, IK! KRIJG! GEEN! LUCHT! MEER!

Na 8 keer dat gezegd te hebben, hebben ze hem maar omhoog getrokken. Bleek een knikje in de slang te zijn........

Verwijderd

Ik, eh, ik ken dat probleem. Van toen ik zelf nog bezig was met aquariumslang, drukregelaars, druktanks, etc. El cheapo duikuitrusting zeg maar. Verboden om te diep te gaan ,want als het fout gaat, dan moet je wel weer snel genoeg naar boven kunnen komen.

ff ontopic:
PVC of siliconenslang lijkt me het beste, maar neem 'm met wanden van zeker 1.5-2mm dik.

• Hielko
ff weer een trap omhoog :)

Ik heb vandaag ff een paar meter slang gehaalt bij de aquariumzaak (transparant groen, pvc). Probleem is dat het niet echt buigbaar genoeg is voor wat ik van plan ben.

Daarom denk ik dat siliconslang wel wat is, heb ik veel goede dingen over gelezen. Vraag is waar kan ik dat hiero in NL krijgen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
ik heb benzineslang gehaald :)

ook mooi doorzichtig, en goed buigzaam :9~

f 2.50 per meter.

Een voordeel is dat je nu ook de wat chemisere stoffen kan gebruiken :)
(koelvloestof, amoniac enz enz.)

Verwijderd

Ik snij gewoon een stuk van de tuinslang van me ma af :P
Dat ding is toch veels te lang voor de paar meter tuin die wij hebben. Binnenkant is precies 1/2". Dus het past op de pomp en op die koperen tuitjes(what e4) van mijn waterblok.

• php
  • Niet online

php

Ik heb een aantal keer slang van de vulslang van de CV gesneden. Deze is nu te kort........

Momenteel heb ik slang van de dierenwinkel erin, groen PVC, knik-arm, maar niet knikvrij!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Slangen zat hier ..... van die cv vul slangen mijn pa heeft een eigen bedrijf in CV dus wij hebben hier nog een stuk of 10 vulslangen liggen :)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 21 juli 2001 12:39 schreef Cutebritney het volgende:

ook mooi doorzichtig, en goed buigzaam :9~

f 2.50 per meter.

hehe vertel maar wanneer je die mod afheb :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 21 juli 2001 12:39 schreef Cutebritney het volgende:
Geen koelvloeistof waarschijnlijk, want daar zit methanol in en een benzineslang kan niet per definitie ook alcoholen etc. hebben. Dat is bijvoorbeeld de reden dat de carburateur van een motor van mij is overleden toen ik er methanol met nitromethaan in deed. Ok, I learned it the hard way, maar pas er dus mee op in je computer :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Hielko
Thanks. Peter van den Berg lijkt een leuk assortiment te hebben.
Maar ff drie snelle vraagjes:

1. De maten geven ze op als 16x19, 16x20 enz. Zijn dat respectivelijk de binnen- en buiten diameter?

2. Wat is het handigste om te gebruiken in een WC systeem? dun, dik of een middelmatig dikke wand? Voornaamste is voor mij dat het kleine bochten kan maken.

3. Hoe rekbaar is siliconen slang ongeveer. Ik heb een Eheim 1250 pomp met een 17mm inlaat en een 13mm uitlaat. Is siliconen slang flexibel genoeg om slang met een binnen diamter van 13mm om een aansluiting te krijgen voor een slang met een binnen diamter van 17mm??

• php
  • Niet online

php

9x12 slaat op binnen en buiten diameter.
Wanddikte is dus 1,5 mm. (overigens te weinig voor knikvrije toepassingen)

Siliconenslang is erg rekabaar en flexibel. Ik kan me voorstellen dat je een 13mm slang over een 17mm aansluiting gewurgd krijgt.

Voor knik-vrije toepassingen dikwandige slang gebruiken. Het is echter evenexperimenteren. In principe levert P. van den erg niet aan particulieren (zoals elk bedrijf), maar ze zijn er soepel in. Net zo soepel als hun slangen..... :)

• Hielko
Bedankt, dat is wat ik weten wilde :). Ik had ze al gemeeled en een paar meter slang bestellen onder remboers was geen probleem.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

silicoon slagetje dna?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• php
  • Niet online

php

Op woensdag 25 juli 2001 03:51 schreef Cloontje het volgende:
silicoon slagetje dna?
...laat maar ook....
Pagina: 1