Bliksemafleiders gestolen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentenaar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 14:25
Onlangs zijn alle bliksemafleiders van het dak gestolen(Flat van 6 hoog). De dader is gepakt maar de verhuurder wil geen nieuwe bliksemafleiders plaatsen omdat het:
1. kosten met zich meebrengt.
2. volgens de wet niet verplicht is.
3. Er een antenne op het dak staat die de bliksem dan wel pakt...

Punt 2 klopt voor zover ik het zelf kon uitzoeken.

Wat is wijsheid in deze?

Ik hoop dat ik de vraag in het juiste forum stel, anders graag een schopje naar de juiste!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
*knip* HK-reply

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 31-05-2016 00:54 ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kan proberen een huurverlaging af te dwingen in verband met versobering van de "dienstverlening" (ik kan even geen beter woord verzinnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:57
Aluminium bliksemafleiders een optie? Schijnen ook te werken.

Overigens blijf ik me verwonderen over dat gejat van koper. Hoeveel kilo heeft die lutser nou helemaal buitgemaakt met een paar bliksemafleiders. Is dat 10 kg? M.a.w. 50,- voor een heleboel gedoe. Met gevaarlijke werkomstandigheden (van het dak te vallen), gevaar om gepakt te worden (reeel gevaar blijkbaar), zware fysieke arbeid op onregelmatige werktijden. En dat allemaal voor 50,- Moet je het nog verkopen ook, kost ook tijd en moeite. Wat een armoei en wat een domheid. Zo, moest ik even kwijt, mijn excuus.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:02
De kosten die het met zich meebrengt kan hij verhalen op de dader (lijkt me)?

Daarnaast heb je waarschijnlijk het huurcontract getekend waarbij de bliksemafleider nog intact was.
Hier zal niks over instaan in je huurcontract maar je kan wel aangeven dat je voor bescherming van je spullen dit wel goed geregeld wil hebben en dat dit op het moment van tekenen het geval was.