Vraag

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van mijn eerste IPS scherm, de pricewatch: LG 34UC88-B Zwart .

Nu merk ik dat wanneer ik voor langere tijd licht gekleurde windows op de zelfde plek laat staan er image retention optreed. De 'afdruk' gaat wel na redelijk korte tijd weer weg, maar toch baart het mij zorgen.

Is dit normaal voor IPS schermen, of moet ik me inderdaad zorgen maken en wellicht het scherm terug sturen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

🇺🇦

Alle reacties

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:31
Sommige ips schermen kunnen daar inderdaad last van hebben.
Of dit ook normaal is voor de LG 34UC88-B weet ik niet.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Nycrea schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:39:
Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van mijn eerste IPS scherm, de pricewatch: LG 34UC88-B Zwart .

Nu merk ik dat wanneer ik voor langere tijd licht gekleurde windows op de zelfde plek laat staan er image retention optreed. De 'afdruk' gaat wel na redelijk korte tijd weer weg, maar toch baart het mij zorgen.

Is dit normaal voor IPS schermen, of moet ik me inderdaad zorgen maken en wellicht het scherm terug sturen?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Mijn 34UC88-b heeft ook 'last' van image retention. Ik heb deze 2 maanden in bezit en het lijkt erger te worden. Geen idee wat ik er mee moet.

• knokerwt
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik heb de 34UC88-B nu bijna een half jaar en zie hetzelfde gedrag, lijkt ook steeds erger te worden. Daarnaast heb ik nog 3 andere IPS schermen waarbij ik dit nooit eerder gezien heb.