Matrox G400 DH 32 of Creative Geforce 32

Pagina: 1
Acties:

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zit hier met een klein probleempje... Er zijn 2 videokaarten die ik kan kopen: of een Creative Geforce 32 MB (geen MX troep) voor 175 gld of een Matrox G400 Dualhead 32 MB voor 200 gld.

Een van deze kaarten komt in een PII 266 Mhz met 128 MB RAM te zitten. Ik speel wel af en toe wat games, maar ik wil hem ook gebruiken voor DVD, DIVX en webdesign.

Wat is voor mij de beste keuze, gezien de prijs, kwaliteit en snelheid? Thanx!

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

Verwijderd

Als je echt maar af en toe gamed, dan zou ik voor de Matrox gaan, echt een goede 2D kwaliteit.

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Op maandag 25 juni 2001 10:23 schreef Michiel_H het volgende:
Als je echt maar af en toe gamed, dan zou ik voor de Matrox gaan, echt een goede 2D kwaliteit.
Yup, neem de Matrox tenzij je een echte die-hard gamer bent.

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:36

Budha

Online ergo sum

Mijn ervaring is dat Matrox je naait als het gaat om support voor de G400. Zeker niet doen dus. Hun driver updates zijn gewoon om te janken.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 12:04 schreef Budha het volgende:
Mijn ervaring is dat Matrox je naait als het gaat om support voor de G400. Zeker niet doen dus. Hun driver updates zijn gewoon om te janken.
Waarom zou je een update willen als die kaart gewoon perfect is? Perfect voor je 2D tenminste.

• Budha

Budha

Online ergo sum

Omdat je bijvoorbeeld WinME of WinXP wil gaan draaien?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hoe kom je er nou weer bij dat driver updates om te janken zijn?

Matrox heeft hardstikke goede drivers.
Zij zijn er zelfs als enige in de wereld in geslaagd om true dualhead in w2k met verschillende resoluties en refresh werkend te krijgen.

Sys Specs

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het heeft wel even mogen duren met de w2k drivers. Marvel bezitters hebben nog steeds geen feest met w2k....

• Budha

Budha

Online ergo sum

Marvel en Rainbow Runner eigenaren zijn flink in de kou gezet als het gaat om drivers. Kijk maar eens op de Matrox site.
Verder ondersteund Matrox alleen z'n meest recente producten goed. De rest werkt bijna alleen maar onder het OS dat op dat moment mainstream was.

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Als een goed driver team het in 1 jaar NIET voor elkaar krijgt om die videotools werkend te krijgen onder W2k dan KAN het volgens mij ook gewoon niet.

Bedenk wel dat die kaart uitgebracht is toen W2k nog niet eens bestond. Dus ze hadden NOOIT kunnen weten dat die marvel het niet goed zou doen onder w2k.

En ik denk dat de reden waarom het niet werkt eerder bij micro$oft ligt dan bij Matrox.

Sys Specs

• PWA
  • Niet online

PWA

matrox & win2k rules!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Ik raad je aan om eens in de Matrox forums te kijken, dan kun je lezen hoe waardeloos Matrox bezig is geweest.
Matrox heeft trouwens helemaal geen goed driver team meer. Alle knappe koppen zijn naar nVidea gegaan of op het RT2000 project gezet.

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Op maandag 25 juni 2001 12:53 schreef Wekkel het volgende:
Het heeft wel even mogen duren met de w2k drivers. Marvel bezitters hebben nog steeds geen feest met w2k....
Heb je het over de Matrox Marvel G450 eTV 32MB??

Ik ben namelijk van plan om die te kopen in mijn nieuwe systeempje en ik wil ook w2k gaan draaien...

Dat kan ik dus beter maar niet doen?

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

volgens mij heeft de 450 etv wel gewoon goede w2k drivers

Sys Specs

Verwijderd

Ik heb zelf een G400-DH, is op 3D-gebied weliswaar niet de snelste, maar op 2D-gebied is het echt een superkaart. Ik hoef geen andere meer.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

die matrox is cool.. vooral door de DH

gewoon die matrox nemen.. =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
Ik heb nog 'n matrox G400 MAX DualHead over.. :D maar ik moet wat snellers voor 3D spelletjes, ik wil ruilen tegen 'n GF2MX (Met TV-Out!!) zie sig.. of eventueel gewoon verkopen... iemand interesse?

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 19:31 schreef Xtuv het volgende:
Ik heb nog 'n matrox G400 MAX DualHead over.. :D maar ik moet wat snellers voor 3D spelletjes, ik wil ruilen tegen 'n GF2MX (Met TV-Out!!) zie sig.. of eventueel gewoon verkopen... iemand interesse?
Jij bent gek!

Gewoon die Matrox houden joh!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
Op maandag 25 juni 2001 19:54 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Jij bent gek!

Gewoon die Matrox houden joh!
Ik ben 'n gamer.. die kaart word toch echt wat langzaam, ik ben dus toe aan een nieuwe, maar veel geld heb ik niet, tenminste, ik wil ook nog wat anders kopen, dus vandaar...
Pagina: 1