glasvezel xs4all vs. ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ziggo internet 150Mbps (bekabeld ook gehaald). De aansluiting zit op de 1e verdieping waar wij ook wonen. Glasvezel zit op de begane grond in de meterkast naast de garage. Ik wil eigenlijk overstappen op xs4all galsvezel maar twijfel. Dit eerder gehad 4 jaar geleden toen we hier net woonden en toen was de afstand modem vs. gebruik een probleem. Volgens xs4all is dat nu wel verbeterd en kan je een wifi check krijgen. Maar ja, bekabeling vanuit de meterkast naar de woonkamer op de 1e verdiepeing is wel een probleem. Dan liever de kabel vanuit het modem in de huiskamer aansluiten. Heeft iemand ervaring met glasvezel waarbij het modem in de meterkast moet staan. Is dit wel/niet aan te raden? welke oplossingen zijn er?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik Mac apparatuur, heb nu een los cisco modem van ziggo (voor internet) en de mediabox (voor tv) in de woonkamer. Er is veel interferentie met wifi in de omgeving (gebouwen naast onze woning). Dus goede snelheid bekabeld maar de rest in spitsuren vaak traag/wegvallen. Ook de service van ziggo vind ik knudde en ze bieden geen beveiliging voor Mac.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eeerder dus xs4all glasvezel gehad en opgezegd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Bij glasvezel maakt de locatie van het modem niet veel uit. Goede UTP kabel tussen NT en modem en gaan.

Modem kan in dat geval dus prima in de woonkamer. In het geval van koper is het wel fijn om direct op IS/RA te zitten ;)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:11:
Heb nu ziggo internet 150Mbps (bekabeld ook gehaald). De aansluiting zit op de 1e verdieping waar wij ook wonen. Glasvezel zit op de begane grond in de meterkast naast de garage. Ik wil eigenlijk overstappen op xs4all galsvezel maar twijfel. Dit eerder gehad 4 jaar geleden toen we hier net woonden en toen was de afstand modem vs. gebruik een probleem. Volgens xs4all is dat nu wel verbeterd en kan je een wifi check krijgen. Maar ja, bekabeling vanuit de meterkast naar de woonkamer op de 1e verdiepeing is wel een probleem. Dan liever de kabel vanuit het modem in de huiskamer aansluiten. Heeft iemand ervaring met glasvezel waarbij het modem in de meterkast moet staan. Is dit wel/niet aan te raden? welke oplossingen zijn er?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik Mac apparatuur, heb nu een los cisco modem van ziggo (voor internet) en de mediabox (voor tv) in de woonkamer. Er is veel interferentie met wifi in de omgeving (gebouwen naast onze woning). Dus goede snelheid bekabeld maar de rest in spitsuren vaak traag/wegvallen. Ook de service van ziggo vind ik knudde en ze bieden geen beveiliging voor Mac.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eeerder dus xs4all glasvezel gehad en opgezegd.
Je hebt een NTU, die zal in de meterkast moeten aangesloten worden. Op je glasverbinding dus. Van daar uit kan je gewoon een ethernet kabel trekken naar je Fritzbox. Dat kan tot maximaal 100 meter. Is dat een probleem? Zo niet, dan kan je namelijk gewoon je fritzbox in je woonkamer zetten waar jij dat wilt en vanaf daar de rest aansluiten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je haalt veel door elkaar en probeert daarom een oplossing te zoeken in XS4All.

WiFi van standaard (!!!) Ziggo-apparatuur is relatief slecht inderdaad; hiervoor zetten veel mensen een eigen router in. Ik neem even aan dat ik je verkeerd lees maar als je bekabeld internet ook wegvalt, heb je wel een uitdaging (of Ziggo maar daarvoor mogen ze dan langskomen/graven).

"Beveiliging" voor de Apple apparatuur vind ik een non-argument; je bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor het beveiligen/updaten van je devices ongeacht merk & type.

Glasvezel is zeker een alternatief en je kan dit makkelijk(er) door je huis leggen door een ethernet-kabel te plaatsen (zoals Hooglander1 ook zegt). Neemt nog steeds niet weg dat XS4All waarschijnlijk ook 0 support geeft op jouw WiFi; gezien je klachten zit je op 2.4GHz of een erg druk kanaal.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Tja ik ben bang dat je toch een netwerk kabel moet gaan trekken als je wil overstappen naar glasvezel.. anderzijds als Ziggo goed werkt why bother? Wifi moet je niet aan beginnen want dat is nooit te garanderen, dat schijnen mensen maar niet te willen begrijpen. Dat is ook niet afhankelijk van de provider.

[ Voor 26% gewijzigd door Terrestrial op 30-05-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Ik haal eruit dat de TS van provider wilt veranderen omdat zijn wifi niet goed werkt....Het maakt niet uit bij welke provider je zit als de 2,4ghz band vol zit.

Koop gewoon een extra ap en plaats die op een logische plek.
Pagina: 1