Mijn vraag is eigenlijk hoe ik het beste de fans van mijn laptop kan schoonmaken, want deze verzamelen natuurlijk een hoop stof en ik merk dat de GPU zijn standaard clock speeds niet meer kan volhouden (thermal throttling dus). De laptop zelf is wel open te krijgen (heb ik al gedaan om een extra HDD erin te plaatsen), maar de fans zelf kunnen niet makkelijk schoongemaakt worden. Dit is tegenwoordig met heel veel laptops het geval, waardoor het onderhoud een stuk lastiger wordt. In mijn geval zitten er heatpipes die de fans met de GPU en CPU verbinden en het lijkt me geen goed idee deze even te demonteren
.
Ik heb natuurlijk op het internet gezocht en daar worden de meest uiteenlopende methodes gegeven, zoals een stofzuiger tegen de fans aanzetten, er met een kwastje in te gaan wroeten of een compressor te gebruiken. (Meeste methodes lijken me niet bevorderlijk voor de levensduur van de laptop
) Dus ik ben benieuwd wat jullie aanraden.
De laptop die ik gebruik is een XMG C504. Dit is dezelfde laptop als de Gigabyte P35W v2 (linkje) Als het help zal ik wel wat foto's van de binnenkant van de laptop posten.
Bij voorbaat dank!
Ik heb natuurlijk op het internet gezocht en daar worden de meest uiteenlopende methodes gegeven, zoals een stofzuiger tegen de fans aanzetten, er met een kwastje in te gaan wroeten of een compressor te gebruiken. (Meeste methodes lijken me niet bevorderlijk voor de levensduur van de laptop

De laptop die ik gebruik is een XMG C504. Dit is dezelfde laptop als de Gigabyte P35W v2 (linkje) Als het help zal ik wel wat foto's van de binnenkant van de laptop posten.
Bij voorbaat dank!