Asus X202E windows probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Hallo! Ten eerste wil ik me verontschuldigen als ik eventueel dit in een verkeerde topic zet.

Maar ik heb best wel een probleempje met mijn Asus X202E CT009H laptop.
Ik ben deze laatste tijd tegengekomen na een kleine 2 jaar, er zit Windows 8 op.. maar hierbij ben ik het wachtwoord vergeten, nu wilde ik de volledige windows er af gooien en er Windows 7 opzetten wat me bij andere computers eerder wel is gelukt, maar bij deze dus totaal niet.. ik stop mijn bootable USB stickje met Windows 7 in een poort, stel in via de BIOS dat die met de stick moet opstarten en reset hem. vervolgens krijg ik een UEFI blauw scherm met geavanceerde opties etc etc. dus ik druk op Installatie vanaf USB stick, maar deze pakt die op de een of andere manier niet want hij gaat doodleuk doorladen naar het inlog scherm van Windows 8, hierbij heb ik hem ook geprobeerd om naar Windows 10 te upgraden vanaf een andere USB stick maar dit mag ook niet baten.. hetzelfde probleem, iemand enig idee hoe ik mijn oude laptop weer in kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
staat fastboot aan in de bios ? Zo ja wil het soms wel eens helpen deze uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tijdens het starten op F8 drukt krijg je een menu te zien met de bootopties(bootschijven). Zie je in deze lijst ook zoiets staan als "UEFI: (Naam van usb)"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Fastboot staat op disabled, en F8 doet helemaal niks... ESC doet ook niks.. alleen F2 om in de bios te komen, nou zet ik dat daar naar USB maar om een of andere reden als ik dat save and exit reboot die gewoon door naar Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44
heb het wel eens gehad dat een op de front poorten niet wilde booten, maar op wel op de aansluitingen aan de achterkant.

nm laptop 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 30-05-2016 16:17 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
het gaat hier om een laptop..
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_xl/164778/2/asus-vivobook-x202e-ct009h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwolf40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-08 21:23
Boot ASUS laptop bios settings for recognizing USB

YouTube: Boot ASUS laptop bios settings for recognizing USB

als er een optie is zoals security boot control moet je daar eens kijken

http://misdirectedrequest.com/?p=1317

[ Voor 25% gewijzigd door blackwolf40 op 30-05-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Hmm... ik krijg doe hetzelfde wat er in de video staat en ik krijg dan Reboot and Select Proper boot device or Insert boot media in selected boot device and press a key

EDIT: bootfile van microsoft gedownload, installeert Windows 10 nu!!
en heeft iemand ook enig idee hoe je via BIOS je touchscreen uit zet aangezien deze kapot is en op veel dingen klikt?

[ Voor 36% gewijzigd door VAULT-TEC op 30-05-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Windows Clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Windows 10 is geinstalleerd maar na een reboot krijg je het Windows laad logo voor ongeveer 5/10 minuten, daarna het welkom scherm van Windows 10 en daarna vervolgens zwart scherm.. totdat je je muis beweegt, dan krijg je een muis in beeld maar nog steeds zwart scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
UPDATE: Windows 10 weigerde nog te werken, dus gedowngrade naar Windows 7 wat dus wel goed werkt. nou heb ik elke driver handmatig geinstalleerd en nou heb ik mijn pc heel de nacht laten updaten. althans dat dacht ik. na zo'n 8 uur is hij nog enkel bezig met ''zoeken naar updates''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44
Er gaat een heel topic over een vergelijkbaar probleem:

Windows 7 Update blijft zoeken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Helemaal opgelost nu! slotje alsjeblieft! :Y

[ Voor 4% gewijzigd door VAULT-TEC op 01-06-2016 00:31 ]

Pagina: 1