Doorsturen error naar mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 08:31
Goededag allen,

Ik heb het probleem dat wij met facturenringen werken. Soms kan dat fout gaan en dan word het automatisch in map gezet. Alleen is het vervelend dat je hier geen melding van krijgt

Nou is de vraag of ik melding hiervan kan krijgen dmv van een e-mail. ( Denk aan programma )

Programma's die ik heb draaien waar het eventueel mee kan?

Netcrunch
Scense Explorer

Zijn er programma's die dit doen of scripts?

Bij voorbaat dank

*Heb je andere tips daar sta ik ook open voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:42
Ik heb wat moeite om te volgen wat je eigenlijk bedoelt, ik heb geen idee wat facturen aanmaakt, wat een error in die context is... Error reporting en dan emailen is redelijk standaard practice, maar om er meer over te zeggen is dit toch heel cryptisch.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Powershell! Voorbeeldje
/edit: voorbeeld lastig te lezen want "Hebreeuws" dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$watchPath = "c:\folder\"

$sendToList = @("toUser@domain.com")
$sendFrom = "fromUser@domain.com"
$emailSubject = "File '{0}' changed"
$smtpHost = "smtp.server"

$watcher = New-Object System.IO.FileSystemWatcher 
$watcher.Path = $watchPath
$watcher.IncludeSubdirectories = $false
$watcher.EnableRaisingEvents = $true

$changed = Register-ObjectEvent $watcher "Changed" -Action { 

Send-MailMessage -SmtpServer $smtpHost -To $sendToList -from $sendFrom -Subject ($emailSubject -f $eventArgs.Name) -Attachments $eventArgs.FullPath

}

[ Voor 75% gewijzigd door MAX3400 op 30-05-2016 14:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
simon schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:45:
Ik heb wat moeite om te volgen wat je eigenlijk bedoelt, ik heb geen idee wat facturen aanmaakt, wat een error in die context is... Error reporting en dan emailen is redelijk standaard practice, maar om er meer over te zeggen is dit toch heel cryptisch.
Het gaat niet zozeer om de factuur zelf.

1 : Factuur aanmaken gaat fout en het bestand word gedumpt in een map
2 : Als hij gedumpt word in een map wil ik het liefst een email krijgen dat er een foutieve facturering bijzit.

Snap je het zo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:44:
[...]

2 : Als hij gedumpt word in een map wil ik het liefst een email krijgen dat er een foutieve facturering bijzit.

Snap je het zo ?
Kortom: Je bent op zoek naar een programma dat een map in de gaten houdt en zodra er een nieuw bestand in deze map verschijnt een mail stuurt.

edit: en als je daar op Googlet kom je al een heel eind:
https://www.google.ch/sea...n+file+is+added+to+folder

[ Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 30-05-2016 16:47 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
Rannasha schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Kortom: Je bent op zoek naar een programma dat een map in de gaten houdt en zodra er een nieuw bestand in deze map verschijnt een mail stuurt.
Precies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:44:
[...]

Snap je het zo ?
Volgens mij heeft Max een (werkend) antwoord geleverd (FileSystemWatcher de folder laten monitoren en bij een bepaald event een mail laten sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:45:
Powershell! Voorbeeldje
/edit: voorbeeld lastig te lezen want "Hebreeuws" dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$watchPath = "c:\folder\"

$sendToList = @("toUser@domain.com")
$sendFrom = "fromUser@domain.com"
$smtpHost = "smtp.server"

Send-MailMessage -SmtpServer $smtpHost -To $sendToList -from $sendFrom -Subject ($emailSubject -f $eventArgs.Name) -Attachments $eventArgs.FullPath

}
Thanks! Even kijken of die het doet :)
Ben zelf geen ster in programmeren dus kan even duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Killah_Priest schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Volgens mij heeft Max een (werkend) antwoord geleverd (FileSystemWatcher de folder laten monitoren en bij een bepaald event een mail laten sturen)
Afgezien van het feit dat mijn eerdere reply waarschijnlijk een 100% oplossing is, kan het ook, volgens mij, gewoon met Netcrunch op basis van flows. Het lastige is dat ik weiger alle manuals te downloaden op hun site om een tool te leren kennen die de topicstarter al onder de knie heeft.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden; geen idee welk OS/file-system er gebruikt wordt maar je zou ook nog aan de gang kunnen (op Windows) met auditing, file access, en een stukje (minder) Powershell.

Maar, en dan denk ik nog constructiever mee; als je nu exceptions wil ondervangen, waardoor wordt de exception veroorzaakt en is het niet veeeeel slimmer om de exception weg te nemen/repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Afgezien van het feit dat mijn eerdere reply waarschijnlijk een 100% oplossing is, kan het ook, volgens mij, gewoon met Netcrunch op basis van flows. Het lastige is dat ik weiger alle manuals te downloaden op hun site om een tool te leren kennen die de topicstarter al onder de knie heeft.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden; geen idee welk OS/file-system er gebruikt wordt maar je zou ook nog aan de gang kunnen (op Windows) met auditing, file access, en een stukje (minder) Powershell.

Maar, en dan denk ik nog constructiever mee; als je nu exceptions wil ondervangen, waardoor wordt de exception veroorzaakt en is het niet veeeeel slimmer om de exception weg te nemen/repareren?
Je kan het inderdaad zien als een laag 8 in het osi model (user hehe ) maar ik loop stage waar dit wel eens regelmatig voorkomt en de applicatieontwikkelaar er dan zelf maar achter moet zien te komen of er foutieve facturen zijn. vandaar het mail systeempje.

Zelf al met NetCrunch contact opgenomen maar zij hadden hier zelf nog geen oplossing voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Chozx op 30-05-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:58:
[...]

Je kan het inderdaad zien als een laag 8 in het osi model (user hehe ) maar ik loop stage waar dit wel eens regelmatig voorkomt en de applicatieontwikkelaar er dan zelf maar achter moet zien te komen of er foutieve facturen zijn. vandaar het mail systeempje.
Dan nog; als de ontwikkelaar gewoon in-house werkt, is het zijn/haar taak om een exception te ondervangen of in ieder geval te loggen en/of weer te geven.

Zo een mooi verhaal zijn; jij monitort zometeen een bepaalde directory. Ontwikkelaar ramt een nieuwe versie van het pakket erdoorheen. Je krijgt nooit meer mail want die directory wordt niet meer gevuld. Terwijl de ontwikkelaar ineens alles dumpt in TEMP (leeg bij uitloggen) of een andere directory.

Ik snap dat je iets moois wil neerzetten als "service" naar de werkgever; maar dit werkt natuurlijk net zo goed als, wat je al zegt, PEBKAC ;)
Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:58:
[...]

Zelf al met NetCrunch contact opgenomen maar zij hadden hier zelf nog geen oplossing voor.
https://www.adremsoft.com/adoc/view/NetCrunch/5448877746467 -> dan ben je dus best een simpel iemand als je je eigen FAQ/KB niet weet te vinden |:(

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 30-05-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Dan nog; als de ontwikkelaar gewoon in-house werkt, is het zijn/haar taak om een exception te ondervangen of in ieder geval te loggen en/of weer te geven.

Zo een mooi verhaal zijn; jij monitort zometeen een bepaalde directory. Ontwikkelaar ramt een nieuwe versie van het pakket erdoorheen. Je krijgt nooit meer mail want die directory wordt niet meer gevuld. Terwijl de ontwikkelaar ineens alles dumpt in TEMP (leeg bij uitloggen) of een andere directory.

Ik snap dat je iets moois wil neerzetten als "service" naar de werkgever; maar dit werkt natuurlijk net zo goed als, wat je al zegt, PEBKAC ;)
Helaas ligt de applicatie niet binnenshuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
[...]

[...]

https://www.adremsoft.com/adoc/view/NetCrunch/5448877746467 -> dan ben je dus best een simpel iemand als je je eigen FAQ/KB niet weet te vinden |:(
Sla ik ook meteen even op haha danku! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
[...]

[...]

Helaas werkt het script niet of ik doe iets verkeerd.

Ik vul dit in.

$watchPath = "<netwerk path>"

$sendToList = @("naam@domein.nl")
$sendFrom = "naam@domein.nl"
$smtpHost = "<onze smpt>"

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 14:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"Het werkt niet"... lekker duidelijk ;)

Je begon je topic al met de vraag voor een kant en klaar stukje software en dat is hier in Programming uiteraard niet de bedoeling. En hier draait het om het zelf programmeren, niet om anderen dat voor je te laten doen.

Dus wat gebeurt er nu wel en wat niet? Wat had je verwacht? En wat heb je nu zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen? Zie ook Het algemeen beleid #quickstart voor de informatie die we graag willen terug zien.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Moet je niet een ander event nemen? Dus ipv Changed, Created?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
raptorix schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:12:
Moet je niet een ander event nemen? Dus ipv Changed, Created?
In dit geval wel aangezien er een file gemaakt wordt.
Pagina: 1