Audio delay na converteren en branden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor in de auto heb beschik ik over een oude dvd speler met 2 monitoren. Het probleem is dat het apparaat niet universeel is qua afspelen van formaat types.

Nu is het probleem dat als ik een film download en omzet naar het formaat voor dvd's en op de dvd brand (met een tool zoals dvd flick) dat ik last heb van audio delay (het branden gebeurd met het programma, het loopt door van omzetten naar branden). Het precieze formaat weet ik niet uit mijn hoofd. Als ik het goed zeg is het formaat MPEG1 en MPEG2 (verbeter mij als ik het fout zeg).

Het is erg vervelend want het geluid loopt soms een paar seconden achter.

Hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-06-2016 10:14)

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:25
Welkom op het forum Weco7,

Het eerste wat ik zou aanraden is inderdaad eerst nog even wat onderzoek te doen om de mogelijke plek van oorsprong te achterhalen:
1. Check eerst op je PC het gedownloade videobestand. Is daar alles nog synchroon?
Zo ja, zie 2. Zo nee, dan is het bronbestand niet goed (of, je PC maar dat is minder waarhschijnlijk)

2. Zet het bestand om naar DVD formaat en speel dat af op je PC. Is daar alles nog synchroon?
Zo ja, zie 3. Zo nee, dan is er bij de conversie iets mis gegaan.

3. Brand het op DVD en speel die DVD af op een ander apparaat dan je auto-DVD-speler. Is daar alles nog synchroon?
Zo ja, dan ligt het aan de DVD speler in de auto.Zo nee, dan is er bij het branden iets mis gegaan.

En dan kan je specifiek het probleem in het betreffende stadium gaan aanpakken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 17:15

TommieW

Numa numa.

Heb je de vertraging ook als je de film vanaf de DVD op je computer kijkt?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerst omzetten met een goed programma (dus 100% correcte container & codecs), geluid controleren en dan pas branden?

Neem aan dat het issue niet optreedt als je gewoon een DVD uit de winkel afspeelt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TommieW
Of ik het ook op de computer heb zal ik even moeten naar gaan, dus dat antwoord blijf ik je schuldig.

@MAX3400
Het probleem doet zich niet voor met een dvd uit de winkel.
Heb je toevallig een een programma die 100% goed werkt?
En welke kan ik dan het best gebruiken om te branden? Zou nero of image burn goed genoeg zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Welkom op het forum Weco7,

Het eerste wat ik zou aanraden is inderdaad eerst nog even wat onderzoek te doen om de mogelijke plek van oorsprong te achterhalen:
1. Check eerst op je PC het gedownloade videobestand. Is daar alles nog synchroon?
Zo ja, zie 2. Zo nee, dan is het bronbestand niet goed (of, je PC maar dat is minder waarhschijnlijk)

2. Zet het bestand om naar DVD formaat en speel dat af op je PC. Is daar alles nog synchroon?
Zo ja, zie 3. Zo nee, dan is er bij de conversie iets mis gegaan.

3. Brand het op DVD en speel die DVD af op een ander apparaat dan je auto-DVD-speler. Is daar alles nog synchroon?
Zo ja, dan ligt het aan de DVD speler in de auto.Zo nee, dan is er bij het branden iets mis gegaan.

En dan kan je specifiek het probleem in het betreffende stadium gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Jason X,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ga deze stappen volgen. Heb je toevallig nog een tip welk programma ik kan gebruiken voor het omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Het is een tijdje geleden dat ik DVD's maakte maar dacht dat ik ConvertXtoDVD gebruikte en dat dit altijd goed werkte. Heeft allerhande opties om de DVD nog te customizen.

Geen gratis software dus misschien kan je even Googlen voor alternatieven. Heb de ontwikkelingen niet gevolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt wel goed ;)
Pagina: 1