• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:51
Hi,

Ik zit nu te klooien met 2 beeld weergevers en 2 sources. Dat werkt gewoon niet fijn.

De HTPC is via HDMI aangesloten op de receiver, welke maar 1 HDMI out heeft, en wordt alleen gebruikt om films/series te bekijken.

Beeld:
  • TV
  • Projector Epson 5500 en kingpin scherm tap240
Source
  • Mediaplayer
  • HTPC
De HTPC daar draait Kodi 16.1 op, welke van de NAS de films haalt (NFS) en is uiteraard aangesloten op de projector. Nu gebruik ik Kodi ook om te streamen om Anime's te kijken en series. Alleen wil ik voor de laatste 2 GEEN gebruik maken van de PJ, maar gewoon op de TV kijken.

Dus gebruik ik een oude mediaplayer die ik rechtstreeks aangesloten heb op de TV voor de series en een laptop voor de anime's.

Dat is vrij ruk.

Kan ik met een VGA kaart die 2 HDMI out heeft, zowel de PJ als TV gebruiken? Ik weet dat het signaal door beide uitgangen wordt verstuurt, maar kan het ook als ik maar 1 van de 2 beeld weergevers wil gebruiken?

Welke VGA videokaart raad je aan?

Of heb je een betere tip I'm all ears.

Thanks.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11
Waarom wil je naar VGA toe? Want logischer is ofwel een HDMI-splitter (1x HDMI-in als source -> 2x of meer HDMI Out naar TV en projector) of een HDMI Matrix (meerdere keren HDMI-in en meerdere keren HDMI-out, waarbij je zelf kan kiezen welke source naar welke output gaat).
HDMI-matrixen zijn relatief duur; beginnend bij pakweg 100,- en oplopend tot tienduizenden euro's voor groottes van 64x64, afhankelijk van je eisen uiteraard.

Alternatief is een receiver ertussen plaatsen die een HDMI-matrix-achtige functie heeft en dus meerdere keren HDMI-out biedt.

Mocht je naar VGA "terug" moeten, dan is er iets meer mogelijk omdat een analoog signaal veel makkelijker op te delen is.

iRacing Profiel

• Unknown Alien
Sorry, met VGA bedoelde ik videokaart mee.

Is een videokaart met dubbele HDMI uitgang de oplossing voor mijn issue?

BV deze kaart

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti (GV-N75TOC-2GI)

Hier moet ik de PJ en TV op aan sluiten.

De TV gaat dan rechtstreeks op de videokaart en daar moet geluid en beeld naar toe.

De receiver gaat er ook op, en doet het geluid en passtrough van beeld naar de PJ.

[ Voor 62% gewijzigd door Unknown Alien op 30-05-2016 16:49 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11
Logischer is om de htpc aan de input van de receiver te hangen, en op de output van de receiver het signaal op te delen. Zo heb je ook als je via de TV kijkt netjes DTS e.d. en niet uitsluitend via de projector. Het is niet echt logisch om op je bron (de htpc dus) al de selectie te gaan maken.

iRacing Profiel

• Unknown Alien
Dat is pas logisch als je dat ook wenst. Ik wil mijn receiver niet gebruiken voor series of als mijn zoontje tekenfilmpjes wilt kijken.

Problem is solved. Ik heb onderstaande gekocht en vanaf de HTPC gesplitst.
MARMITEK SPLIT 312 UHD