Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mediaspeler met H265/HEVC < 100 euro?

Pagina: 1
Acties:

• JohnKarma
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 15:17
De eerste keer dat ik een DVD overzette op een h264 mkv was ik behoorlijk onder de indruk van de hoeveelheid schijfruimte die dat scheelt. Sinds ik een keer van h264 naar h265 heb overgezet zie ik het voordeel van de 265 variant ook nogal.
Mijn raspberry3 speelt een 720p h265 net wel, net niet.

Is er al iets vergelijkbaars met het formaat van een raspberry dat h265 kan spelen omdat het hardwarematig gedecodeerd wordt? Softwarematig is het nog matig met low-power hardware.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn wel een aantal opmerkingen te maken bij dit topic.
  • De titel is niet heel duidelijk; die is dus aangepast.
  • In het verkeerde subforum; een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies dus.
  • En de eigen inzet is wel ver te zoeken; even spelen met de Pricewatch geeft al dit lijstje. Is wel een aardig startpunt, lijkt me.

• JohnKarma
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 15:17
Okee bedankt voor het aanpassen. Wat betreft de pricewatch had ik dat er inderdaad bij mogen vermelden. IK had er zelf ook al wel gekeken. Maar het resultaat is nogal mager, weinig reviews en echte info over hoe het 265 speelt. Openelec speeld het ook maar de hardware is nogal belangrijk dus ik was benieuwd of er mensen zijn die iets soortgelijks in huis hebben en goede ervaringen hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mag ik subtiel opmerken dat ik wel eens wat H265 heb gezien en dat ik uitermate not-impressed ben met de kwaliteit, zowel geluid als video.

Ongetwijfeld heb jij andere ervaringen doordat je zelf kan kiezen/zien wat de afweging is van grootte vs. kwaliteit maar als je kijkt naar encoding-settings in "the scene", dan is daar nog wel een discussie te voeren waarom 265-releases van 300MB aanzienlijk rotter zijn dan 264-releases van 1.1GB.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof