Toon posts:

Home Theatre vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK wil voor in de huiskamer een 5.1 setje kopen met DVD etc.
Ik wil de nadruk echter leggen op Muziek en niet op DVD enz.
Nou heb je al die DHT setjes van Pioneer e.d., maar die hebben een stereo geluid van 2*50 Watt o.i.d., dat vind ik nou zonde als je 6 boxen hebt, ik zat meer te denken aan 4*50 Watt aan muziek vermogen zodat je niet 3 boxen teveel hebt als je muziek draait, maar maar 1 die niets doet (De centrespeaker dus).
Weet iemand een leuk setje die wel meer dan 2 * xx Watt heeft dus 4 * xx Watt stereo!
Mag ongeveer 3000 gulden totaal kosten voor de hele mikmak, zonder TV uiteraard.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

KNAPPE VENT ALS JE ERGENS EEN STEREOSETJE MET 4!!! SPEAKERS VIND. Je zult dan 7 speakers moeten kopen = enige mogelijkheid. Veel versterkers hebben namelijk de mogelijkheid om A en B frontspeakers aan te sluiten + rear en center. Dat zijn dus 7 speakers maar of dat nou zo'n goeie oplossing is??? Je kunt natuurlijk ook je rearspeakers doorlussen naar je front uitgang op je versterker maar dan moet je als je 5.1 kijkt de hele tijd achter je versterket kruipen om die draadjes weer om te zetten.

EDIT/ typen is moeilijk :) EDIT/

Mzzl

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 10:41 schreef Shove_it999 het volgende:
KNAPPE VENT ALS JE ERGENS EEN STEREOSETJE MET 4!!! SPEAKERS VIND. Je zult dan 7 speakers moeten kopen = enige mogelijkheid. Veel versterkers hebben namelijk de mogelijkheid om A en B frontspeakers aan te sluiten + rear en center. Dat zijn dus 7 speakers maar of dat nou zo'n goeie oplossing is??? Je kunt natuurlijk ook je rearspeakers doorlussen naar je front uitgang op je versterker maar dan moet je als je 5.1 kijkt de hele tijd achter je versterket kruipen om die draadjes weer om te zetten.

Mzzl
Dat bedoel ik ja, A + B speakers, maar dat is dus moeilijk als je een home theatre setje hebt. Dan moet ik me maar neerleggen bij 2 * 50 Watt.
Dan het volgend vraagje:
Wat is een kwalitatief goed setje?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Op maandag 25 juni 2001 10:41 schreef Shove_it999 het volgende:

Mzzl
Als je toch zo'n expert bent, waarom zeg je er dan niet bij dat vrijwel al die setjes ook nog een subwoofer aan kunnen sturen? Dus dan worden het er 8.

Verwijderd

Als je een surround set koopt voor alleen muziek: NIET DOEN!! Normale muziek klinkt echt niet _zo_ goed met surround sound. Koop een surround installatie als je ook echt dvd wilt kijken, anders is het zonde van je geld.

Denk hier maar een over na: denk je genoeg dvd te kijken om zoveel geld uit geven voor goed geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 11:29 schreef Spokkie het volgende:
Als je een surround set koopt voor alleen muziek: NIET DOEN!! Normale muziek klinkt echt niet _zo_ goed met surround sound. Koop een surround installatie als je ook echt dvd wilt kijken, anders is het zonde van je geld.

Denk hier maar een over na: denk je genoeg dvd te kijken om zoveel geld uit geven voor goed geluid.
Maar ik ga eind dit jaar samenwonen en heb toch een nieuwe set nodig om cd's te draaien en radio te luisteren, dus ik dacht dst ik dan maar meteen een dvd setje zou kunnen kopen. En DVD's die ga ik dan regelmatig huren en films op tv zijn vaak ook in surround en niet te vergeten de reclames ;)
En je kan zo'n surround set ook gewoon in stereo zetten, dat is nou het hele probleem, waar ik over begon, dus muziek draai ik dan niet in surround.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

ik dacht dus ook dat als je alleen muziek ging luisteren je beter af was met een stereo versterker ( een stereo vertserker die even duur is als een surround versterker zal immers wel betere kwalteit zijn). het tegenagrument van de verkoper was dat surroundversterkers nu populairder zijn en dus in grotere aantallen gemaakt worden en dus kosteneffectiever zijn om te maken..dus zelfde prijs beter product...klinkt logisch maar of het klopt ?? als je besluit een surround versterker te kopen zet je em met muziek luisteren gewoon op stereo. dan lijkt me dat er geen verschil is met een gewone stereo versterker

:) veel plezier met wat je koopt

mollie

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het waarschijnlijk 1 van de volgende:
http://www.pioneer-eur.com/products/home/ns-13en.htm
of
http://www.jvc.nl/JvcCons/Nld.html
en dan de DVD Home Cinema Pack --> CP-100AL

Iemand goede/slechte ervaringen hiermee.

Verwijderd

Waarom geef je niet je geld uit aan een goede HT versterker en koop je vooralsnog alleen maar 2 goede luidsprekers erbij?
Voor ca. 3000,- kan dan je echt wel wat beters krijgen dan een pioneer setje (bv onkyo/NAD met een paar leuke missions/ B&W's).
Kan je later altijd nog een center, rear speakers en een sub erbij kopen.
Heb je m.i. het meeste plezier van je aankoop en is het relatief eenvoudig om uit later te breiden.

Verwijderd

Topicstarter
Vriendin wil kleine boxen en niet van die grote, hoewel zuiltjes heel mooi kunnen zijn.

Verwijderd

Neem je vriendin mee op een luistertest dan, waarschijnlijk komen die zuilen er wel ;)
Die kleine speakers van bijv. de pioneer NSDV55 (of zoiets) klinken met stereo echt niet best hoor! (met DVD trouwens best wel goed).
M.i. hebben al die alles-in-een setjes daar last van.
Er is trouwens ook best veel goede en betaalbare kwaliteit in de boekenplank model speakers. Koop je d'r later bijv. een goede (muzikale bijv. REL) sub bij.
Echt eerst gaan luisteren hoor voordat je zo'n setje koopt.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 14:07 schreef DikkeLeo het volgende:
Neem je vriendin mee op een luistertest dan, waarschijnlijk komen die zuilen er wel ;)
Die kleine speakers van bijv. de pioneer NSDV55 (of zoiets) klinken met stereo echt niet best hoor! (met DVD trouwens best wel goed).
M.i. hebben al die alles-in-een setjes daar last van.
Er is trouwens ook best veel goede en betaalbare kwaliteit in de boekenplank model speakers. Koop je d'r later bijv. een goede (muzikale bijv. REL) sub bij.
Echt eerst gaan luisteren hoor voordat je zo'n setje koopt.
Succes
Of ik haal d'r over voor zuilen met een goede bass weergave en laat die Subwoofer weg en koop nog los een centre en rear dingetjes.
Maar dan moet ik dat wel heel tactisch brengen, want ze weet wel wat ze wil.

Verwijderd

Subwoofer is wel een must vind ik hoor...

Verwijderd

AV-receiver: Yamaha DSP A5 bij www.stassen.nl a 899,-
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/dspa5.html

Boxen Mission 702e / 70c1 / 70ds a 949,- bij www.richersound.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.richersounds.nl/images/products/mission/70sys.jpg

Subwoofer Paradigm PDR10 a 599 bij www.richersounds.nl

DVD Cyber Home ADM512(regiovrij, mp3) a 498,- bij www.richersounds.nl

http://www.dvdzone.nl/reviews/dvd-players/cyber-home/index.shtml

Totaal 2945,-

Heb je nog wat geld over voor bekabeling

BTW volgens "What Hi-Fi?" is de AV-receiver ook in staat behoorlijk muziek in stereo weer te geven...

ff knippen plakken vorige thread...

Ben je en voor muziek en DVD redelijk onder de pannen. Wel nog ff gaan luisteren natuurlijk.

Zit je nog met 1 probleem: je vriendin ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hebben ze die boxen ook in hout look! :)
Klinkt goed, thanks!
Kzal is ff kijken of het geheel er ook voor het oog goed uitziet, want alles komt in zocht te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je toch front boxen hebt die een goede bassweergave hebben dan heb je toch geen subbwoofer nodig, of ben ik nou gek.
Waarom is dat nodig dan.

Verwijderd

Dolby Digital 5.1 (e.v.) en DTS maken gebruik van een apart LFE (low frequency = lage tonen) signaal (het .1 audiospoor) wat rechtstreeks naar je subwoofer gestuurd wordt.
Toch, als je geen subwoofer hebt kunnen de meeste decoders dit LFE kanaal naar je front speakers sturen. Afhankelijk van de kwaliteit van je fronts is het mogelijk dat die lage tonen toch weergegeven worden (maar gezien je budget zou ik me daar niet teveel illusies over maken, we praten over signalen van < 50 Hz, heb je echt goede fronts voor nodig).
Concluderend: Je kan zonder sub zeer goed DVD kijken, maar je mist de echte lage tonen (die je soms alleen voelt) die een extra dimensie kunnen geven aan een film.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op maandag 25 juni 2001 11:09 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Als je toch zo'n expert bent, waarom zeg je er dan niet bij dat vrijwel al die setjes ook nog een subwoofer aan kunnen sturen? Dus dan worden het er 8.
Sub is niet vereist :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1