Youtube 720x50 geneuzel

Pagina: 1
Acties:

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 17:18
Beste,

Mijn vrouw kijkt vaak naar niet nader te noemen personen hun vlogs op youtube.

Echter zodra zij dit doet op 720x50 (hz? fps?) of hoger dan is het voornamelijk bij bewegende beelden als het beeld hapert/langzamer beweegt. Heb het zelf ook gezien en kan begrijpen dat je om zoiets kan mierenneuken.

Na 2 weken zoeken en nog meer gezeik aan me hoofd ben ik er best klaar mee. Bedraad of via de Wifi maakt niet uit.

Waar moet ik het zoeken? Control center Nvidia? ze heeft een GT720M van een paar jaar geleden, aangezien die het beeld aanstuurt. Of is haar beelscherm niet goed genoeg? Heb het iets te maken met de interne graphics, dus niet de videokaart zelf?

Asus GL703VM

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:50
Heb je wat meer informatie?

- browserversie, besturingssysteem etc.
- wat is er nu eigenlijk aan de hand (dat is nu niet erg duidelijk)
- heb je dezelfde video "goed" bevonden via andere verbinding m.a.w. is de bron goed?
- heb je getest via andere verbinding/browser/pc/tablet?
- werkt de bron op een andere resolutie wel goed?
- wat zijn de eigenschappen van haar pc? geheugen/verbinding/processor?
- werken andere video's wel goed? /vimeo / kijk.nl / uitzendinggemist etc?

• Sylver84
nachtnet schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:23:
Heb je wat meer informatie?

- browserversie, besturingssysteem etc.
- wat is er nu eigenlijk aan de hand (dat is nu niet erg duidelijk)
- heb je dezelfde video "goed" bevonden via andere verbinding m.a.w. is de bron goed?
- heb je getest via andere verbinding/browser/pc/tablet?
- werkt de bron op een andere resolutie wel goed?
- wat zijn de eigenschappen van haar pc? geheugen/verbinding/processor?
- werken andere video's wel goed? /vimeo / kijk.nl / uitzendinggemist etc?
-Windows 10
-ze kijkt vlogs waarbij zodra de camera's niet teveel bewegen dan is het beeld super scherp, maar zodra er gelopen wordt bijv door een park oid dan zie je vertraging in beeld. minimalistisch maar je ziet het.
-nee
-ja/nee/nee/hebben we niet
-ja, tot 480p perfect
8gb geheugen, Qualcom Arthos wifi kaart 1x1, i7 processor ( model weet ik niet uit me hoofd) 720m Nvidia kaart. Harde schijf ehm x? weet wel dat ie 7200 toeren draait
-niet bekend, excuus daarvoor, ze gebruikt alleen youtube. Netflix bijv heb daar geen last van, of uitzending gemist, maar dat is op de tv

[ Voor 7% gewijzigd door Sylver84 op 30-05-2016 13:31 ]

Asus GL703VM

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Zonder verdere gegevens van de gehele PC is het moeilijk te zeggen, maar de symptomen klinken alsof de CPU niet toereikend is.

Controleer maar eens bij het afspelen van 720P wat het CPU-verbruik is.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Sylver84 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:27:
[...]

-Windows 10
-ze kijkt vlogs waarbij zodra de camera's niet teveel bewegen dan is het beeld super scherp, maar zodra er gelopen wordt bijv door een park oid dan zie je vertraging in beeld. minimalistisch maar je ziet het.
-nee
-ja/nee/nee/hebben we niet
-ja, tot 480p perfect
8gb geheugen, Qualcom Arthos wifi kaart 1x1, i7 processor ( model weet ik niet uit me hoofd) 720m Nvidia kaart. Harde schijf ehm x? weet wel dat ie 7200 toeren draait
-niet bekend, excuus daarvoor, ze gebruikt alleen youtube. Netflix bijv heb daar geen last van, of uitzending gemist, maar dat is op de tv
Welke browser gebruik je en staat hardwareacceleratie aan of juist uit?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sylver84
D4NG3R schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:35:
[...]

Welke browser gebruik je en staat hardwareacceleratie aan of juist uit?
Jean Paul schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:34:
Zonder verdere gegevens van de gehele PC is het moeilijk te zeggen, maar de symptomen klinken alsof de CPU niet toereikend is.

Controleer maar eens bij het afspelen van 720P wat het CPU-verbruik is.
I7 3537 krijg ik net door.
Cpu verbruik bij 20 min op ze laagst 26 % en op ze hoogst 34%.

Geheugen komt niet hoger als 2.2 gb.

Ze gebruikt chrome en hardware versnelling staat aan indien beschikbaar

Referentie filmpje van enzoknol banaan vies of niet

[ Voor 3% gewijzigd door Sylver84 op 30-05-2016 15:07 ]

Asus GL703VM

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

komt gewoon door de kwaliteit van de camera van enzoknol. In de eerste zoveel seconden zie je ze in het park en dat lijkt gewoon smartphone kwaliteit, dus dat is gewoon niet zo goed.

• Sylver84
MiliaanR schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:13:
komt gewoon door de kwaliteit van de camera van enzoknol. In de eerste zoveel seconden zie je ze in het park en dat lijkt gewoon smartphone kwaliteit, dus dat is gewoon niet zo goed.
Ja maar na ongeveer 2/3 van het filmpje gaan ze dat park in. Kijk dan nog eens

Asus GL703VM

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

Sylver84 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Ja maar na ongeveer 2/3 van het filmpje gaan ze dat park in. Kijk dan nog eens
Ja dat is gewoon een slechte camera.

• Sylver84
MiliaanR schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:16:
[...]

Ja dat is gewoon een slechte camera.
:| om te janken dit. Ga het doorgeven. d:)b

Asus GL703VM

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:00
Ik heb helemaal geen enkel probleem met dat filmpje, zeker dat het niks met de hardware is? Wellicht software? Zijn er veel plug-ins geïnstalleerd? Misschien dingen op de achtergrond? :X

[ Voor 34% gewijzigd door Luca op 30-05-2016 15:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sylver84 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:27:
[...]

MPEG 101:

P-frames vs I-frames.

P-frames sturen een plaatje van het volledige beeld door (vgl: jpegje)
I-frames sturen alleen wijzigingen tov vorige beeld door.

Moge duidelijk zijn dat P-frames meer bandbreedte kosten en meer druk leggen op zowel encoding als decoding. Als een beeld weinig verandert (bijv studio/huissituatie met stilstaande camera) kan een stream op bijna alleen I-frames werken. Zodra het beeld geheel wijzigt, bijvoorbeeld omdat je een camera draait of ermee loopt, moet bijna iedere frame een P-frame zijn.

Dat levert drie potentiele problemen op:
1) encoder moet veel harder werken
2) meer bandbreedte nodig
3) decoder moet veel harder werken

Wat je meestal ziet is dat bandbreedte beperkt is, dus dat veel meer compressie toegevoegd wordt. Je scherpe beeld wordt volkomen onscherp kijk maar eens naar voetbalwedstrijd in HD, let op detailniveau in het publiek als de camera een pan doet van links naar rechts. Die extra compressie legt dus meer druk op de encoder en decoder. Als de encoder het niet aankan gaat het bronbestand hakkelen. Als de decoder het niet aankan krijg je ook gehakkel.

Een van die laatste twee is hier aan de orde. Heel simpel manier om te zien welke: kijk naar CPU usage als het fout gaat. Indien op minimaal een core 100%, dan is jouw PC de beperkende factor. Zo niet kon de encoder het niet aan.

Oslik blyat! Oslik!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30

BLACKfm

O_o

Sylver84 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:05:
Ze gebruikt chrome en hardware versnelling staat aan indien beschikbaar
En heb je het dan al ook eens geprobeerd in Internet Explorer? Of een andere browser downloaden desnoods.

Ik heb de ervaring dat op systemen waar de resources niet toereikend zijn in Chrome een youtube video het slechter kan doen dan in IE bijvoorbeeld.

Het is een simpele test.

Daarbij is de vraag of 1080P materiaal (van trailers of muziek video's) bijvoorbeeld wel soepel werken. HD (720p/1080p) op youtube is voor zwakere systemen een grotere aanslag dan 480p of lager.

En sinds wanneer speelt dit probleem? Is de laptop recent in gebruik genomen of draait het al jaren zonder problemen met het zelfde doel? En doen oude vlogs die normaal perfect gaan nu ook slecht?

• Sylver84
dion_b schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:42:
[...]

MPEG 101:

P-frames vs I-frames.

P-frames sturen een plaatje van het volledige beeld door (vgl: jpegje)
I-frames sturen alleen wijzigingen tov vorige beeld door.

Moge duidelijk zijn dat P-frames meer bandbreedte kosten en meer druk leggen op zowel encoding als decoding. Als een beeld weinig verandert (bijv studio/huissituatie met stilstaande camera) kan een stream op bijna alleen I-frames werken. Zodra het beeld geheel wijzigt, bijvoorbeeld omdat je een camera draait of ermee loopt, moet bijna iedere frame een P-frame zijn.

Dat levert drie potentiele problemen op:
1) encoder moet veel harder werken
2) meer bandbreedte nodig
3) decoder moet veel harder werken

Wat je meestal ziet is dat bandbreedte beperkt is, dus dat veel meer compressie toegevoegd wordt. Je scherpe beeld wordt volkomen onscherp kijk maar eens naar voetbalwedstrijd in HD, let op detailniveau in het publiek als de camera een pan doet van links naar rechts. Die extra compressie legt dus meer druk op de encoder en decoder. Als de encoder het niet aankan gaat het bronbestand hakkelen. Als de decoder het niet aankan krijg je ook gehakkel.

Een van die laatste twee is hier aan de orde. Heel simpel manier om te zien welke: kijk naar CPU usage als het fout gaat. Indien op minimaal een core 100%, dan is jouw PC de beperkende factor. Zo niet kon de encoder het niet aan.
Wauw bedankt voor de uitgebreide uitleg. Kennis is macht he.

Hele filmpje gekeken en de cpu komt niet boven de 34% op de cores.
BLACKfm schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:53:
[...]

En heb je het dan al ook eens geprobeerd in Internet Explorer? Of een andere browser downloaden desnoods.

Ik heb de ervaring dat op systemen waar de resources niet toereikend zijn in Chrome een youtube video het slechter kan doen dan in IE bijvoorbeeld.

Het is een simpele test.

Daarbij is de vraag of 1080P materiaal (van trailers of muziek video's) bijvoorbeeld wel soepel werken. HD (720p/1080p) op youtube is voor zwakere systemen een grotere aanslag dan 480p of lager.

En sinds wanneer speelt dit probleem? Is de laptop recent in gebruik genomen of draait het al jaren zonder problemen met het zelfde doel? En doen oude vlogs die normaal perfect gaan nu ook slecht?
Nee maar ben weer op me werk dus zal vanmiddag op Edge testen, zal 720p/1080p van trailers en muziek ook testen.

Dit probleem speelt al een tijdje, kan er geen exacte vinger op zetten. Laptop draaid al 2 jaar, maar hoor het geklaag pas sinds ik van Router ben gewisseld, de oude router had al moeite met bufferen ed, dus meende dat ik dat probleem mee kon tackelen, maar sinds de wissel krijg ik dit geklaag.
Het bufferen gaat nu gewoon goed, dus wat dat betreft iig grote vooruit gang.

Zou ook nog kunnen kijken of ze wel alle updates heb geinstalleerd. niet naar gekeken eigenlijk :/

Asus GL703VM

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Als het door downloaden komt, dan zou je de film kunnen downloaden naar je pc, en dan naar de film gaan kijken.

Test ook je netwerk eens , of dit wel snel/goed werkt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie mijn post hierboven. Het is vrijwel zeker een encoder of decoder issue, en gezien de CPU uit z'n neus staat te vreten bij afspelen zet ik in op een encoder issue. Dat betekent gewoon een crappy filmpje.

Maar goed, simpele manier om dat te bepalen: post hier eens de Youtube link naar dit filmpje dat wij ook kunnen kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• Sylver84
jan99999 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:31:
Als het door downloaden komt, dan zou je de film kunnen downloaden naar je pc, en dan naar de film gaan kijken.

Test ook je netwerk eens , of dit wel snel/goed werkt.
Draadloos op 10 meter zijn de snelheden tussen de 50 en 70 mbs op 2.4. Dus daar ligt het echt niet aan.
dion_b schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:17:
Zie mijn post hierboven. Het is vrijwel zeker een encoder of decoder issue, en gezien de CPU uit z'n neus staat te vreten bij afspelen zet ik in op een encoder issue. Dat betekent gewoon een crappy filmpje.

Maar goed, simpele manier om dat te bepalen: post hier eens de Youtube link naar dit filmpje dat wij ook kunnen kijken.
Die conclusie had ik ook al een beetje getrokken, maar om je vraag te beantwoorden.

Enzoknol - Banaan lekker of niet? Dan voornamelijk de delen dat hij en zijn vriendin in het park lopen, op ongeveer 60% van het filmpje, hij staat te pissen in de bosjes en daarna steekt zijn vriending van wal over plassen in de bosjes. Ze loopt en dan zie je op mijn vrouw haar laptop echt haperingen. Heel klein, maar je ziet het net

Ben benieuwd naar je bevindingen.

FYI Youtube has bin catogorized as mixed content and therefore banned, (thanks it guys)

Edit : aanvulling, ook getest met edge en idem dito. Muziek filmpjes en trailers zie ik het niet iig. Alle updates die er waren uitgevoerd, geen wijzigingen

[ Voor 6% gewijzigd door Sylver84 op 01-06-2016 07:27 ]

Asus GL703VM

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je link doet het niet - of beter gezegd, je post helemaal geen link :o

Oslik blyat! Oslik!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sylver84 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:05:

Cpu verbruik bij 20 min op ze laagst 26 % en op ze hoogst 34%.
Dat is in principe één thread die vol staat te stampen en de rest doet niks, dat is iets wat je kan verwachten bij geen hardwareversnelling en alles via de CPU.

Hoe is de belasting op de GPU? Kun je zien met GPU-z.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 01-06-2016 12:58 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dion_b schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:16:
there, i fixed it 4 ya,

YouTube: BANAAN LEKKER OF VIES?! - ENZOKNOL VLOG #1026

Mijn zoontje kijkt al de hele dag die irritante gozer, dus ik ga em even niet kijken :o

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SAiN ONeZ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:06:
[...]

there, i fixed it 4 ya,

YouTube: BANAAN LEKKER OF VIES?! - ENZOKNOL VLOG #1026

Mijn zoontje kijkt al de hele dag die irritante gozer, dus ik ga em even niet kijken :o
Redelijke kwaliteit camera, maar slecht gefilmd en als het gaat om het bosplas-gebeuren zie ik ook wat schokkerigheid terwijl geen enkel van m'n cores >50% uitkomt.

Overigens, TS, ken je die kansloze eikel? Wildplassen is strafbaar en bewijs online posten van dingen waar je een boete voor kunt krijgen is nooit zo slim...

Oslik blyat! Oslik!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Kansloze eikel, das een goeie indd, ik hield me al even in maar kan hem ook niet echt verdragen.
Flink vloeken en grote bek hebben zodat die kleine kinderen met opengevallen smoeltjes aan de buis/monitor gekluisterd zitten, wat een cheapskate, dit zijn de rolemodels tegenwoordig...

Maar wel dwalen af, hij moet blijkbaar maar beter weer even zijn sponsors hun kont gaan kussen kan ie weer een nieuwe cam aanschaffen, want dat is de reden bljikbaar...

[ Voor 4% gewijzigd door SAiN ONeZ op 01-06-2016 13:28 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Sylver84
dion_b schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:16:
At work youtube and such are banned, so i do wanna give ya something.

Thnx Sain for posting link.

Het verhaal is mij duidelijk heren, jullie hebben me al verder geholpen dan ik had durven hopen, bij deze mijn dank voor alle moeite.

@ dion, ken hem wel, maar kijk niet naar hem. Mijn vrouw kijkt elke dag helaas, gelukkig alleen als ik niet thus ben.

Denk dat de NP geen tijd heeft om alle strafbare feite die op youtube staan aan te pakken, Desalnietemin is het niet bijster handig idd om dat online te gooien.

Asus GL703VM

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Politie doet IMHO veel te weinig online, ook niet bij de zwaardere zaken - maar dat weerhoudt individuele agenten er niet van om iets aan te pakken als ze het toevallig bij zoon/dochterlief op het scherm voorbij zien komen. Doen trouwens paar hogergeplaatsten ook om eens in zoveel tijd voorbeeld te stellen.

Trouwens, los van politie, stel je eens voor dat hij gaat solliciteren en dit filmpje komt bovendrijven...

Oslik blyat! Oslik!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Maintain a low profile on tha wild wild web, werd mij altijd geleerd.
De doorgedraaide maatschappij trekt daar zelf niet zo hard aan, ze zetten zelfs aan tot het tegenovergestelde, of ik word oud(erwets), dat kan natuurlijk ook.. ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-01 19:52

Nemesizz

Untouchable

dion_b schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:39:
Trouwens, los van politie, stel je eens voor dat hij gaat solliciteren en dit filmpje komt bovendrijven...
offtopic:
Die Enzo knol 'verdient' geschat zo'n 3 ton per jaar met z'n (naar mijn mening) onzin, dus soliciteren naar een baan hoeft ie niet...

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Denk dat we beter slotje kunnen doen, voordat dit een bash topic word, al zou ik daar graag aan mee doen :D
Pagina: 1