Logitech C615 HD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Een maand of 3 geleden de Logitech C615 HD webcam aangeschaft.

De cam heeft het 1 keer gedaan....Nu doet hij niets meer. Althans, Windows herkend de camera gewoon niet meer. getest onder Windows 7 & Windows 10 op zowel de USB 2.0 poort, maar ook op de 3.0 en 3.1 poort...

Even de belangrijkste specs van mijn configuratie:

Asus Z170 Pro Gaming
Intel Core i5 6500
Windows 7/10
8GB DDr4

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

getest onder Windows 7 64bit & Windows 10 64bit op zowel de USB 2.0 poorten, maar ook op de 3.0 en 3.1 poort...
moederbord drivers geupdate
moederbord BIOS geupdate naar v1805 (nieuwste)
logitech software gedeinstalleerd, en na reboot opnieuw geinstalleerd.
Nieuwste logitech software gedownload

De USB poorten functioneren overigens prima. andere apparaten worden feilloos herkend. alleen dus niet mijn Webcam.

Camera getest op andere laptop met Windows 10, en USB2 poort, en doet het dan wel. Camera is dus ook in orde.

Nou had ik op de supportpagina van logitech gelezen dat deze camera mogelijk problemen kan geven indien aangesloten op een USb 3.0 poort. dus vanochtend opnieuw maar eens getest op bovenstaand systeem met Windows 7 64bit. (Schone installatie) Sofware geinstalleerd, camera aansloten...op usb2.0 .en, jawel....ineens krijg ik een nieuwe hardware melding, en hij installeert via Windows Update de drivers voor de webcam....
Althans zo leek het.....
Na afronding van de software en driverinstallatie gaf hij doodleuk aan dat er geen camera gevonden was.

Nadien, iedere poging tot sofware de-installatie, en weer opnieuw installeren....camera aansluiten....weer ontkoppelen, resulteren tot niets helaas.....

Heeft iemand nog suggesties om mijn cam toch werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat staat er in device manager?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74