Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Mijn vraag

Ik heb een maand geleden de BenQ XL2730Z gekocht en vind het echt een prima beeldscherm alleen heb ik één probleem, FreeSync. Mijn PC gebruikt nu nog een 7870 videokaart maar wil deze zomer heel graag een nieuwe videokaart aanschaffen, het probleem is alleen dat ik enorm neig naar de 1070 van Nvidia nu de benchmarks bekend zijn alleen zal ik dan helaas geen gebruik kunnen maken van FreeSync (wat naar mijn mening echt een nare streek is van Nvidia om meer Gsync te verkopen). Van Polaris hebben we nog niks gehoord en dat zal de komende tijd waarschijnlijk ook niet gebeuren (embargo tot 29 juni :/)

Ik heb denk ik een paar keuzes die kan maken.

- Ik neem gewoon een 1070 en hou de monitor (makkelijkste keuze maar vind ik niet de fijnste keuze)
- Ik verkoop mijn monitor, koop een nieuwe met Gsync en een 1070 (veel gedoe en zal ook de duurdere keuze zijn)
- Ik wacht op Polaris en accepteer dat deze kaarten naar alle waarschijnlijkheid een stuk minder zal performen dan de 1070 en maak gebruik van mijn FreeSync monitor (ook een makkelijke keuze, alleen zal wel even geduld moeten hebben en het met minder performance, waarschijnlijk, moeten doen)

Wat denken jullie dat de beste keuze voor mij is, of misschien een andere suggestie?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPiGr
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik denk dat het beter is om sowieso op Polaris te wachten, dan kan je kijken welke kaart het best bij je past en kan je nogsteeds, als dat de beste keus is, de 1070 kopen met een g-sync monitor :).

[ Voor 7% gewijzigd door CaPiGr op 30-05-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou een glazen bol kopen. Maar even serieus, ik zou nu niet je monitor verkopen voor een G-sync monitor; dat is geld vernietiging aangezien G-sync enorm duur is. Dan moet je immers ook nog eens je monitor tweedehands zien te verpatsen. Je kan ook tijdelijk je in-game settings iets naar beneden zetten en wachten op de bang-for-buck AMD kaarten. Overigens ben ik zelf van het 'groene' kamp, dus mijn advies is niet gekleurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 08:31
Lastig, Free-sync en nvidia werken niet echt heel soepel samen ( eigenlijk vrijwel niet ). Lastige keuze. Wil je perse Free-sync houden? En wat draai je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Ik zou even wachten op de polaris kaarten van AMD. Het is momenteel onmogelijk om te speculeren hoe ze zich gaan verhouden ten opzichte van de nvidia varianten.

Geduld is een schone zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:43:
Lastig, Free-sync en nvidia werken niet echt heel soepel samen ( eigenlijk vrijwel niet ). Lastige keuze. Wil je perse Free-sync houden? En wat draai je ermee?
Niet per se nee, maar het is een enorm gedoe om alsnog te switchen naar Gsync. Moet dan eerst mijn FreeSync monitor zien te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:05
Heb ik patchnotes gemist of ondersteunt de 7870 ook geen FreeSync tijdens het gamen?

Alsnog zou ik wachten tot 29 juni voor je een keuze maakt. Edit: het maakt ook niet uit of je huidige kaart het wel of niet ondersteunt, maar zo ver weg is 29 juni niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hafermaut op 30-05-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
Boownage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Niet per se nee, maar het is een enorm gedoe om alsnog te switchen naar Gsync. Moet dan eerst mijn FreeSync monitor zien te verkopen.
Dan zou ik de monitor verkopen en upgraden naar 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Hafermaut schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:26:
Heb ik patchnotes gemist of ondersteunt de 7870 ook geen FreeSync tijdens het gamen?

Alsnog zou ik wachten tot 29 juni voor je een keuze maakt.
Dat klopt inderdaad, maar had deze monitor gekocht om alvast een monitor te hebben voor mijn nieuwe GPU en omdat ik dacht dat FreeSync werd ondersteund door alle kaarten :/ Daar ging ik eigenlijk al een beetje de mist in, gelukkig heb ik de monitor voor niet al te duur weten te krijgen maar nu zit ik wel met dit dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:28:
[...]

Dan zou ik de monitor verkopen en upgraden naar 1440p
Deze monitor is 1440p en 144hz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
ParaVince schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:23:
Ik zou even wachten op de polaris kaarten van AMD. Het is momenteel onmogelijk om te speculeren hoe ze zich gaan verhouden ten opzichte van de nvidia varianten.

Geduld is een schone zaak...
Ik ga zeker wachten op Polaris maar ik ben bang, als ik de geruchten mag geloven, dat AMD voor een goedkopere kaart gaat die de performance van een 390 heeft en dan weet ik niet of 1440p veel zin gaat hebben voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
Boownage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Deze monitor is 1440p en 144hz :P
Woops excuses. Voor welke games gebruik je de 144hz optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 09:08

aercaen

Proud framerate whore

Boownage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Ik ga zeker wachten op Polaris maar ik ben bang, als ik de geruchten mag geloven, dat AMD voor een goedkopere kaart gaat die de performance van een 390 heeft en dan weet ik niet of 1440p veel zin gaat hebben voor mij.
Geruchten zijn geruchten.....
En zeker in een wereld waar nogal veel NVIDIA fanboys zijn (ik was/(fuck it)ben er ook één van) zou ik die geruchten niet te snel voor waar nemen.

Er is eigenlijk maar één zinnig advies te geven en die is hier al gegeven. Wacht tot Polaris is aangekondigd en details gekent zijn. Vandaag kunnen we enkel speculeren en daar ben je ook niets mee. Als je nu haast had, was het een ander verhaal geweest (bvb als je je monitor nog kan terugsturen via wet koop op afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Boownage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Het is gebruikelijk om niet drie posts achter elkaar te plaatsen, maar alle reacties te bundelen. :)

Ik herken heel goed je punt. Nieuwe kaarten, mooie beloftes en je wilt alles halen uit welke games je dan ook aan het spelen bent op een mooie nieuwe monitor. Alleen (maar nu vallen we echt in herhaling) is het gewoon niet slim om op basis van geruchten alvast allerlei keuzes te maken als je over vier weken dit topic nog een keer rustig tot leven kunt roepen met veel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
en sowieso wil je toch geen reference nVidia kaart, dus daar moet je ook nog een maand op wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Woops excuses. Voor welke games gebruik je de 144hz optie?
Ik heb altijd de optie staan maar gebruik het nu voor Overwatch, werkt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
Boownage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Ik heb altijd de optie staan maar gebruik het nu voor Overwatch, werkt echt super!
Als je het maar voor 1 ding gebruikt vind ik het imo verspilling om 144hz en 1440p te gebruiken. Maar als jij het super vind kan ik je moeilijk ompraten om geen 144hz meer te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Chozx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Als je het maar voor 1 ding gebruikt vind ik het imo verspilling om 144hz en 1440p te gebruiken. Maar als jij het super vind kan ik je moeilijk ompraten om geen 144hz meer te nemen :P
Nee, ik speel al mijn games op 1440p en als mijn PC het trekt 144hz (spellen zoals CSGO, Hearthstone en oudere games redden dit wel). Ik bedoelde alleen dat ik nu veel Overwatch aan t spelen ben en daarmee werkt 1440p en 144hz prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
Boownage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:58:
[...]

Nee, ik speel al mijn games op 1440p en als mijn PC het trekt 144hz (spellen zoals CSGO, Hearthstone en oudere games redden dit wel). Ik bedoelde alleen dat ik nu veel Overwatch aan t spelen ben en daarmee werkt 1440p en 144hz prima :P
Blijft er over dat je op polaris moet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Wat denken jullie nu? Ik vind de RX 480 er wel heel interessant uitzien en richt zich op 1440p gaming, hoe groot denken jullie dat de overstap is van mijn oude 7870 naar deze kaart? Of zal ik toch de overstap moeten maken naar team green?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Boownage schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:59:
Wat denken jullie nu? Ik vind de RX 480 er wel heel interessant uitzien en richt zich op 1440p gaming, hoe groot denken jullie dat de overstap is van mijn oude 7870 naar deze kaart? Of zal ik toch de overstap moeten maken naar team green?
Voor een investering van honderden euro's zou ik de benchmarks afwachten. We weten van Polaris nu alleen de technische gegevens. En mogelijk is dit nog niet eens van de hele range van Polaris 10.
Pagina: 1