Kort vraagje twee beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een pricewatch: Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X4 Ultra met een pricewatch: Asus ROG Swift PG278Q Zwart.

Ik ga op die kaart ook een pricewatch: Dell Ultrasharp 2407WFP Zwart aansluiten, het is misschien een beetje een stomme vraag. Ik game natuurlijk op dat Asus scherm en gebruik die Dell dan voor andere dingen. Gameprestaties gaan hiermee toch op geen enkele manier achteruit?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Prestaties niet maar je moet dan in je GeForce center wel even goed aangeven dat bepaalde games alleen maar monitor 1 mogen gebruiken voor, bijvoorbeeld, 4x AA etc. En let ook even op dat je apart kan aangeven welke monitor wel/geen hardware-acceleration kan gebruiken en PhysX etc.

Heb vroeger zelf 2x FullHD aan een GTX660 gehad en heeeeel veeeel uren BF3 gespeeld; zolang je op de 2e monitor niet ook een film afspeelt of YT zit te kijken, zal je weinig/geen issues hebben met de game-performance

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 19:47

M2M

medicijnman

Je gameprestaties gaan nauwelijks meetbaar achteruit, tenzij je je game op beide schermen wil zien (als surround).

-_-

• Jackson6
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:00:
Prestaties niet maar je moet dan in je GeForce center wel even goed aangeven dat bepaalde games alleen maar monitor 1 mogen gebruiken voor, bijvoorbeeld, 4x AA etc. En let ook even op dat je apart kan aangeven welke monitor wel/geen hardware-acceleration kan gebruiken en PhysX etc.

Heb vroeger zelf 2x FullHD aan een GTX660 gehad en heeeeel veeeel uren BF3 gespeeld; zolang je op de 2e monitor niet ook een film afspeelt of YT zit te kijken, zal je weinig/geen issues hebben met de game-performance
Ah oke, nee ik ga echt alleen gamen op mijn G-Sync scherm en die Dell zal alleen gebruikt worden als browser o.i.d. tijdens het gamen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jackson6 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:57:
Gameprestaties gaan hiermee toch op geen enkele manier achteruit?
Met een extra monitor heeft je videokaart ook daar resources voor nodig. Maar als het puur gaat om wat statische content (en dus geen heftige 3Ddingen) dan zal dat geen merkbaar verschil hebben.
Feitelijk gezien verlies je iets, maar het zou me verbazen als je er echt een zichtbaar verschil door krijgt.

• Jackson6
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:11:
[...]

Met een extra monitor heeft je videokaart ook daar resources voor nodig. Maar als het puur gaat om wat statische content (en dus geen heftige 3Ddingen) dan zal dat geen merkbaar verschil hebben.
Feitelijk gezien verlies je iets, maar het zou me verbazen als je er echt een zichtbaar verschil door krijgt.
Ja nee het is echt puur bedoeld zodat ik niet hoef te alt-tabben de hele tijd. Dus echt browserwerk/spotify.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:54
Mijn ervaring is dat je in veel spellen nog wel moet alt+tabben omdat de muis op het scherm van het spel blijft. Het is net of de muis niet uit de container waarin het spel draait mag.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-01 09:19
LordSinclair schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:17:
Mijn ervaring is dat je in veel spellen nog wel moet alt+tabben omdat de muis op het scherm van het spel blijft. Het is net of de muis niet uit de container waarin het spel draait mag.
Windowed mode is hiervoor toch uitgevonden?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:54
Kraay89 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:18:
[...]

Windowed mode is hiervoor toch uitgevonden?
Ja, waarschijnlijk maar dan heb je een lelijke rand rond je spel. Het is een afweging :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52
Je zult (bijna) altijd moeten alt-tabben. Spreekt redelijk voor zich, omdat er maar weinig games zijn waarbij je blij zou worden als je game focus verliest als je probeert om te draaien :+.

https://www.google.nl/sea...e+performance+dual+screen
Lijkt mij dat er al genoeg te vinden is m.b.t. een antwoord voor de vraag van de TS. Iets met eigen inzet enzo...

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 30-05-2016 11:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LordSinclair schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Ja, waarschijnlijk maar dan heb je een lelijke rand rond je spel. Het is een afweging :)
Borderless windowed, ook een aantal games die dat prima doen :)

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-01 09:19
LordSinclair schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Ik heb volgens mij ook wel gezien dat er dan weer een 'Maximized' optie is. Wel volledig scherm, toch windowed. Even geen concrete voorbeelden. Ik ben er (helaas) een beetje uit...

oeps, TERW_DAN was sneller...

[ Voor 5% gewijzigd door Kraay89 op 30-05-2016 11:22 ]

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-01 11:35
Bij (borderless) windowed mode werkt SLI/Crossfire niet overigens.

Bij games die de max van je videokaart vragen merk ik een toename in FPS als ik mijn 2de scherm loskoppel. Naar mijn ervaring is er dus wel een impact op je FPS.
Daarnaast kun je hogere temperaturen verwachten.
Pagina: 1