Vandaag heb ik een Peak PNB C1015 - I2N3 laptop gekocht samen met een Sandisk 240 GB SSD. De SSD heb ik gekloond, in de dvd drive geïnstalleerd en dit werkt prima. Nu heb ik een 1 TB HDD en een 240 GB SSD in het laptop en dit werkt goed. Het probleem dat ik nu heb, is wanneer ik het laptop opstart. Hij komt in de herstelinstellingen en via hier kan ik de Sandisk SSD selecteren en boot het laptop naar Windows. Na even googelen ben ik er achter dat dit laptop geen "legacy UEFI" heeft, en ik dus niet zo maar de boot order kan veranderen. Hier kwam ik echter pas achter nadat ik de oude schijf geleegd had. Op de oude 1 TB HDD staat dus niets meer.
Het laptop werkt goed maar ik wil niet iedere keer via de herstelinstellingen hoeven booten. Kan iemand mij advies geven? Zou het helpen als ik de fysieke SSD en HDD omwissel? In een normale bios / UEFI is de boot sequence veranderen niet moeilijk, maar nu kom ik er even niet uit.
Het laptop werkt goed maar ik wil niet iedere keer via de herstelinstellingen hoeven booten. Kan iemand mij advies geven? Zou het helpen als ik de fysieke SSD en HDD omwissel? In een normale bios / UEFI is de boot sequence veranderen niet moeilijk, maar nu kom ik er even niet uit.
[ Voor 7% gewijzigd door ArpieTech op 29-05-2016 23:08 ]