Toon posts:

Welke RAM kiezen? Wat is het verschil? 8 gb sodimm 160 ddr3l

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil mijn RAM geheugen uitbreiden met 8 GB sodimm 1600 DDR3L

Nu ben ik aan het zoeken bij pricewatch, maar zie hier immense verschillen in prijs.

Waarom is dit verschil zo groot? Ze doen beide hetzelfde toch?

Even de duurste en de goedkoopste:

MicroMemory 8GB DDR3L 1600MHz
8GB DDR3L (SODIMM) (kit van 1) @ 1.600Mhz
€ 88,40

Adata 8GB DDR3L 1600MHz
8GB DDR3L (SODIMM) (kit van 1) @ 1.600Mhz
€ 32,61

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ze doen hetzelfde; mits je ze vergeleken hebt en zeker weet dat voltage, latency etc. etc. allemaal past bij je huidige RAM-geheugen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat, ik mis hier ook alle overige specs.
Er is meer aan geheugen dan 'het is DDR3, 1600mhz en 8GB.'
CAS Latencies doen er ook toe, bijvoorbeeld. Misschien wordt nu alleen de JEDEC spec genoemd, maar is het sterk overklokbaar geheugen? Hoe lang is de garantie er op? 1 jaar? 2 jaar? 3 jaar? levenslang?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MAX3400

MAX3400

McKaamos schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:41:
Dat, ik mis hier ook alle overige specs.
Ach, het moet "maar" in een "Asus ROG GL552VW-CN471T", volgens een ander topic. En dat is natuurlijk een laptop van zogenaamd kattenpis met een handleiding waat absoluut niets in staat. ;)

Persoonlijk, maar ik heb zo'n laptop niet; zou ik het bestaande geheugen eruit halen en een gerenommeerde kit van 2x 8GB halen zoals een Corsair of Kingston. Heb je in ieder geval nog iets van extended warranty en, volgens de reviews, relatief weinig uitval.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:43:
[...]

Ach, het moet "maar" in een "Asus ROG GL552VW-CN471T", volgens een ander topic. En dat is natuurlijk een laptop van zogenaamd kattenpis met een handleiding waat absoluut niets in staat. ;)

Persoonlijk, maar ik heb zo'n laptop niet; zou ik het bestaande geheugen eruit halen en een gerenommeerde kit van 2x 8GB halen zoals een Corsair of Kingston. Heb je in ieder geval nog iets van extended warranty en, volgens de reviews, relatief weinig uitval.
Als je goed gelezen had, dan heb ik die laptop teruggebracht. 751jx is het geworden.

Ik ben een redelijke leek, maar wil het apparaat nu gewoon zo goed mogelijk hebben zodat ike r niet meer naar om hoef te kijken de komende jaren. Ik wist niet eens van een DDR3L, wel een normale DDR3. Ik weet ook niet of er iets sneller is dan DDR3L 1600 en deze ook daadwerkelijk past.

Dus vandaar dat ik m'n vragen hier stel alvorens weer domme aankopen te doen waar ik achteraf niets aan heb.

De aanvullende vraag is dus:
Is er eentje die sneller is dan de DDR3L 1600, en past deze dan ook in deze laptop. Of in 1600 het snelst?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:38:
Ze doen hetzelfde; mits je ze vergeleken hebt en zeker weet dat voltage, latency etc. etc. allemaal past bij je huidige RAM-geheugen.
Nee, dat weet ik niet. Ik zal dadelijk eens kijken welke 8mb er nu inzit. Wellicht schept dat wat duidelijkheid.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:05:
[...]
Als je goed gelezen had, dan heb ik die laptop teruggebracht. 751jx is het geworden.
Really? Jij als topicstarter geeft geen enkele info, voldoet niet aan de eisen die aan een topic worden gesteld en gaat leukweg iemand er op wijzen dat hij niet goed leest? Hij heeft verdomme de tijd genomen om naar een oud topic van jou te gaan om info te zoeken die jij niet vermeld! En daarna ook nog maar half met je "751jx"
Uit de CAA beleid
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan.
Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Een beetje zelfonderzoek is wel op zijn plaats, zoals je manual en Google. En geef de volledige info die gevraagd wordt voor een topic. Die vragen staan gewoon voor je neus als je een nieuw topic start.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:05:
[...]

Tenzij jij om 22:38 (mijn eerste reply in dit topic) de laptop hebt omgeruild en dan enkele minuten later je oude topic update, weet ik dus niet beter dan dat je die ROG hebt. Als je voldoende informatie tijdig in de goede topics post, hoef ik niet op eigen houtje "oude koeien" uit de sloot te halen om te kijken/raden wat je voor machine hebt liggen.

Dat je leek zegt te zijn, is niet erg. Maar je kan toch wel normaal een vraag formuleren? Het is toch niet zo dat als je bij de groentenboer vraagt "welke zijn beter, rode of groene appels", dat je ook een ja/nee-antwoord krijgt? Hetzelfde geldt voor het uitzoeken van geheugen en ik denk dat je vergelijkbare antwoorden van mij en andere forum-leden ook in een computerwinkel zal krijgen.

• MetalVegito85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09-2021
Hoi beste tweakers,
Even een nieuwsgierige vraag. zou je geheugen grote ook kunnen mixen. Ik weet dat met verschillende snelheden de laagste word gebruik. Maar gaat 2x 4GB en 2 xGB problemen op leveren? Zelfde snelheid natuurlijk namelijk 1600 Mhz.

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:49:
[...]

Tenzij jij om 22:38 (mijn eerste reply in dit topic) de laptop hebt omgeruild en dan enkele minuten later je oude topic update, weet ik dus niet beter dan dat je die ROG hebt. Als je voldoende informatie tijdig in de goede topics post, hoef ik niet op eigen houtje "oude koeien" uit de sloot te halen om te kijken/raden wat je voor machine hebt liggen.

Dat je leek zegt te zijn, is niet erg. Maar je kan toch wel normaal een vraag formuleren? Het is toch niet zo dat als je bij de groentenboer vraagt "welke zijn beter, rode of groene appels", dat je ook een ja/nee-antwoord krijgt? Hetzelfde geldt voor het uitzoeken van geheugen en ik denk dat je vergelijkbare antwoorden van mij en andere forum-leden ook in een computerwinkel zal krijgen.
Ik stelde een vraag los van de ROG. Dus die discussie lijkt me sowieso al overbodig.

Maar goed, ben er al achter. De snelste DDR3L zit al in de machine en nadat ik vanmiddag een SSD van 500GB heb geïnstalleerd blijkt extra RAM ook overbodig. Ding start in 5 seconden op. :9~

Verwijderd

Topicstarter
PS: Bedankt voor het me wijzen op de latency.

Case closed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:50:
[...]

Ik stelde een vraag los van de ROG. Dus die discussie lijkt me sowieso al overbodig.

Maar goed, ben er al achter. De snelste DDR3L zit al in de machine en nadat ik vanmiddag een SSD van 500GB heb geïnstalleerd blijkt extra RAM ook overbodig. Ding start in 5 seconden op. :9~
Van extra of sneller RAM start je PC sowieso niet sneller op als het je daarom te doen was.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:42:
[...]

Van extra of sneller RAM start je PC sowieso niet sneller op als het je daarom te doen was.
Nee, daar was het niet om te doen, maar het is wel fijn. :)
Pagina: 1