Een GPU alternatief in plaats van de grote 2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-08 09:49
Ik ben bezig om een nieuw gamesysteem te bouwen. Nu heb ik alles rond, behalve op GPU gebied. Zover ik weet zijn we (helaas) gebonden aan kamp nvidea of AMD. Nu kan ik gewoon 2x een gtx1080 in sli of 2x de topkaart van AMD die nog uitmoet komen in crossfire inbouwen, maar ik vroeg me af of jullie ook een alternatief weten. Een bedrijf wat nog ziekere GPU's maakt. Meer info hieronder:

Ik zoek een?
1 of meerdere gpu's welke ik kan inbouwen in mijn nieuwe gamesysteem waarmee ik vloeiend 4K wil gamen en virtual reality projectjes mee wil doen

Wat is je budget?
Maximaal €4000

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben op zoek naar een alternatief voor nvidea of AMD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een state of the art gamesysteem

Mocht je een suggestie hebben betreft een kaart die afwijkt van PCI-e 3.0, dan zou ik ook graag een moederbord suggestie erbij willen :)

[ Voor 7% gewijzigd door waktak op 29-05-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een noemenswaardig alternatief voor AMD en Nvidia is er niet echt. De chips die we vroeger hadden zijn er niet meer (3DFX is nu Nvidia, Ati is AMD geworden), of zitten in een compleet ander segment (Intel doet alleen IGP, Matrox maakt hele brute kaarten, maar dan echt niet meer voor de standaard desktop PC). Dus als je lekker wil gamen, dan is het Nvidia of AMD, een andere optie heb je niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
TERW_DAN schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:53:
...(3DFX is nu Nvidia, Ati is AMD geworden), of zitten in een compleet ander segment (Intel doet alleen IGP, Matrox maakt hele brute kaarten, maar dan echt niet meer voor de standaard desktop PC). Dus als je lekker wil gamen, dan is het Nvidia of AMD, een andere optie heb je niet echt.
Om even te verduidelijken;

Nvidia heeft de ip (intellectual property; patenten, ontwerpen, enzo) van 3dfx gekocht en daar vervolgens niet veel mee gedaan.

AMD heeft ATi gekocht en geïntegreerd in hun bedrijf.

Matrox maakt gpu's die bedoeld zijn voor bijvoorbeeld medische apparaten.

De gpu markt is helaas maar een zielig hoopje sinds 2003.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Hoewel ik zelf ook graag een Nvidia/AMD alternatief zou zien, zie ik dit niet snel gebeuren.
Dit niet om de reden dat er misschien geen andere merken zijn, maar om het feit dat Nvidia en AMD hun kaarten speciaal maken voor games. Ook optimaliseren ze hun drivers hiervoor. Dus al zou er een enorm krachtige Enterprise gpu fzo in je systeem bouwen, is deze hier niet voor gemaakt en krijg je lage framerates.

Kijk bijvoorbeeld maar naar de Nvidia Quatro kaarten; ze zijn zeer goed en snel voor professioneel gebruik, maar de potentie van de kaart wordt er niet uitgehaald doordat er geen goede game drivers voor zijn (welke zich richten op framerate/hoe mooi games er uitzien ipv op perfectie waar bijvoorbeeld Quatro kaarten zich op richten).

Helaas dus geen geheim super alternatief voor Nvidia/AMD, mijn tip: koop wat mooi spul van de laatstgenoemden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
AMD zal de "focus" eerst leggen op een opvolger voor de 380/390. En hoger. Hij kan misschien de 1070 verslaan. Maar zal niet in de buurt komen van een 1080. Wil je echt state of the art zal je naar 1/2x 1080 moeten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Of nog een poosje wachten op AMD's Vega.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een alternatief voor nvidea of AMD
Die is er niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jawel, Intel.

:+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom wil je per se iets anders dan Nvidia en AMD? Want zoiets is er namelijk gewoon niet...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
Compizfox schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:42:
Waarom wil je per se iets anders dan Nvidia en AMD? Want zoiets is er namelijk gewoon niet...
Ik wil niet persé iets anders, ik ben gewoon nogal teleurgesteld in de gtx1080. Wat ik wil is betere prestaties. Ik kan er wel 3 gtx 1080's in proppen, maar bij de 3e is het al niet meer rendabel en zonde van het geld.

Ik had gehoopt dat er ergens een exclusieve vendor was die monster GPU's maakt, maar gezien de comments helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

waktak schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:05:
[...]

Ik wil niet persé iets anders, ik ben gewoon nogal teleurgesteld in de gtx1080. Wat ik wil is betere prestaties. Ik kan er wel 3 gtx 1080's in proppen, maar bij de 3e is het al niet meer rendabel en zonde van het geld.
Nope, iets beters (qua performance) dan de GTX 1080 is er niet. En in mijn ogen is dat toch zeker wel een "monster-GPU".

Maar waarom denk je dat je meer nodig hebt dan dat? Wil je gaan gamen in 144 fps op een belachelijk hoge resolutie of zo?
Ik had gehoopt dat er ergens een exclusieve vendor was die monster GPU's maakt, maar gezien de comments helaas niet.
Nope. GPUs (of CPUs) maken is niet iets wat je zomaar als klein bedrijfje kan doen. Zoals je begrijpt is het allemaal erg high tech (kost veel kennis en geavanceerde apparatuur). Bovendien zou het moeilijk zijn om op te vechten tegen Nvidia en AMD. Zelfs AMD kan het nog nauwelijks uithouden tegen Intel en Nvidia (die bijna een monopolie dreigen te krijgen).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
waktak schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:05:
[...]

Die tweede 1080 is volgens mij ook nog discutabel. SLI is over het algemeen nooit zo doorgebroken als beloofd was.
Deze manier klinkt het meer als gewoon geld teveel (wat natuurlijk mag).
Ik zou gewoon nog even afwachten tot het moment ze echt uitkomen. Dan kan je zien wat de benchmarks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tesla K20 / K40 / K80 maar ik heb even niet inzichtelijk of deze zonder problemen te gebruiken zijn op een "normaal" Windows OS en ook ondersteuning bieden (native) voor volledige DX11.1 of DX12 implementaties.

Ben alleen wel bang dat als ze dat wel kunnen, dat je je budget even moet verdubbelen want een K40 ligt rond de 3K aanschaf ;)

offtopic:
Helaas wel weeeer een Nvidia maar weer eens wat anders ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2016 23:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:17:
Tesla K20 / K40 / K80 maar ik heb even niet inzichtelijk of deze zonder problemen te gebruiken zijn op een "normaal" Windows OS en ook ondersteuning bieden (native) voor volledige DX11.1 of DX12 implementaties.

Ben alleen wel bang dat als ze dat wel kunnen, dat je je budget even moet verdubbelen want een K40 ligt rond de 3K aanschaf ;)

offtopic:
Helaas wel weeeer een Nvidia maar weer eens wat anders ;)
Vrij zinloos aangezien deze kaarten geen video output hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

fm77 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Dan ram je er eentje naast een GTX1080 voor de PhysX? :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:44
Virtuele omgeving lokaal draaien op een dikke server en dan verbinden via remote desktop ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
Compizfox schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:12:
[...]

Nope, iets beters (qua performance) dan de GTX 1080 is er niet. En in mijn ogen is dat toch zeker wel een "monster-GPU".

Maar waarom denk je dat je meer nodig hebt dan dat? Wil je gaan gamen in 144 fps op een belachelijk hoge resolutie ofzo?
Ik wil met een 4k reolutie met minimaal 60 fps gamen. Aangezien dat met de huidige gtx1080 nog niet eens kan en ik er minimaal 1 jaar mee wil doen vind ik dit zeker geen monster kaart. GTA V haalt nauwelijks de 30 fps, ik betwijfel of ik met 2x een gtx1080 de 60fps ga halen. Ik vind het belachelijk, een "net niet" gevoel.

http://www.trustedreviews...rks-and-conclusion-page-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Wederom, wacht ff op Vega en zie wat die doet. Pascal is niet veel meer dan Maxwell op 16nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
Neem een 4k monitor met g-sync en 1 gtx-1080. En wacht tot de gtx-titan uit komt. En ram er eventueel 2 van in. Wat jij wil is gewoon nog niet mogelijk. Leuk dat je het. Maar de gtx-1080 Is gewoon de snelste kaart die er momenteel te koop is. Daarbij kan je natuurlijk ook gewoon een paar instellingen iets lager zetten zoals grass. Vreed FPS en voegt in mijn ogen niets toe. Grote kans dat je dan boven de 60 komt met 2 van die krengen.

[ Voor 28% gewijzigd door loki504 op 30-05-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
loki504 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:25:
Neem een 4k monitor met g-sync en 1 gtx-1080. En wacht tot de gtx-titan uit komt. En ram er eventueel 2 van in. Wat jij wil is gewoon nog niet mogelijk. Leuk dat je het. Maar de gtx-1080 Is gewoon de snelste kaart die er momenteel te koop is. Daarbij kan je natuurlijk ook gewoon een paar instellingen iets lager zetten zoals grass. Vreed FPS en voegt in mijn ogen niets toe. Grote kans dat je dan boven de 60 komt met 2 van die krengen.
Is hier al een aankondiging van? Of een verwachte release datum? Ik kan hier namelijk bar weinig over vinden.
Pagina: 1