Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp gevraagd! pc voor grafisch vormgever +/- €1000 bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ilsezstrtn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Mijn vraag

Ik wil graag zelf een pc samenstellen/bouwen. Dit zou de eerste keer zijn dat ik dit ga doen en hoewel ik me heb geprobeerd in te lezen, is er veel informatie over voornamelijk top-of-the-bill gaming pc's en twijfel ik over hoeveel power ik er nu echt in miet stoppen.
Voor mijn 'geringe' budget hoop ik een snel werkend systeem (waarbij photoshop, illustrator en indesign vaak tegelijk gebruikt worden, met chrome geopend en een muziekje op de achtergrond) te kunnen bouwen, met een klein oog op de toekomst, maar zonder directe overkill.
Ik vraag me af wat jullie mening is over de samenstelling hoe die nu is en krijg graag tips over wat ik beter anders kan doen!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe cc moet volop kunnen draaien en er komt waarschijnlijk windows 10 op te staan. Ik ben geen gamer en zal verder alleen wat surfen/tekst verwerken. Verder wil ik er 2 beeldschermen op aan kunnen sluiten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Voornamelijk met adobe cc photoshop, illustrator en indesign werken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1100, maar liever €900 tot 1000, assemblage wordt samen met een kennis gedaan

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? In principe niet, mijn beeldscherm zal ik waarschijnlijk door 2 nieuwe identieke monitoren vervangen, maar dit is afhankelijk van de uiteindelijk prijs

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat hieronder in de lijst staat, maar misschien kijk ik nog wel iets over het hoofd...

Overige
Ik heb geen merkvoorkeuren en ook geen verdere specifieke eisen, overklokken ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Verbeterpunten, hulp of tips qua samenstelling.

Wat ik al gevonden heb
Behuizing: Nog geen idee! Tips are welcome ;) (ik wil eerst zeker weten wat ik er allemaal in ga stoppen)

***update***

Na een paar aanpassingen heb ik nu dit in gedachten

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 222,95€ 222,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G€ 163,95€ 163,95
1Kingston HyperX Savage HX424C12SB2K2/16€ 73,11€ 73,11
1be quiet! Straight Power 10 500W€ 84,-€ 84,-
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 83,50€ 83,50
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 137,26€ 137,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 849,72

d:)b alvast heel erg bedankt allemaal!!

[ Voor 71% gewijzigd door ilsezstrtn op 30-05-2016 10:14 ]

Alle reacties

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Ik mis nog een paar vragen, daarnaast is het misschien handig om het DAA beleid even door te lezen ;)

Verwijderd

Een Asus Z170 Pro Gaming lijkt me in ieder geval al overkill. Als je niet gaat gamen. De voeding ook. Voor de videokaart misschien deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G, die is stil en zuinig en heeft 3x displayport en hdmi. En i5-6500 zou genoeg moeten zijn als je niet gaat videoeditten, renderen en modellen. Voor de rest wel okee, denk ik. ;) 16GB geheugen zou ik doen in jouw geval.

Dit moederbord kan daar ook bij: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
scheelt weer 50 euro ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2016 23:16 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Technisch een prima build.

Voor zes tientjes meer zou ik echter gaan voor de 500 GB variant van de SSD. Dit geeft je de ruimte om een paar projecten op je SSD te doen, wat heel, heel erg fijn werkt.

Heb je al wel mogelijkheden om alle data te backuppen? Zo niet, dan zou ik daar ook heel snel in investeren.

Zelf heb ik in mijn daily driver 1 500 GB ssd, en geen harddisk meer. Groot spul dat ik niet dagelijks nodig heb gaat via gigabit naar een NAS, en wat ik dagelijks nodig heb past voor mij met gemak op de 500 GB. Of dit voor jou geld, durf ik niet in te schatten, maar je zou er weer 44 euro mee uit kunnen sparen ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Het geheugen is 2666 mhz wat niet werkt op het moederbord. 2400 is het maximum wat terug geklokt wordt naar 2133. Een kit van 16gb 2133 mhz nemen is dan de meest logische keuze.
Voeding zou ik een be quiet! Straight Power 10 400w adviseren. (excuses voor het ontbreken van de linkjes. Doe dit vanaf een mobiele telefoon en ontzettend slecht WiFi vanuit het buitenland)

• ilsezstrtn
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:54:
Het geheugen is 2666 mhz wat niet werkt op het moederbord. 2400 is het maximum wat terug geklokt wordt naar 2133. Een kit van 16gb 2133 mhz nemen is dan de meest logische keuze.
Nu neig in naar een 2400, werkt dit dan wel of moet het echt een 2133 zijn?
EMP schreef op maandag 30 mei 2016 @ 04:08:
Heb je al wel mogelijkheden om alle data te backuppen? Zo niet, dan zou ik daar ook heel snel in investeren.
Ik heb vooralsnog alleen een externe hd van 1tb en dropbox waar ik mee backup. Een nas gaat er wel komen, maar pas in het nieuwe huis waar we hier ook druk naar opzoek zijn ;)

Ik heb nu gekozen voor 2 ssd's, omdat ik toch het os en andere programma's op een andere plek wil dan mijn bestanden (ik had gelezen dat dat beter werkt)

Heel erg bedankt in ieder geval voor het goede advies tot nu toe :)

Verwijderd

2400 mhz zal werken maar wat heeft het voor nut als het niet sneller wordt geklokt dan 2133.

Verwijderd

hallo, ik heb hier ook meegelezen en sta op punt dezelfde samenstelling te halen. mijn vriendin zocht namelijk precies ook een pc als dit.
ze gaat meer als hobby aan de slag met dezelfde programma's

ik was benieuwd of de TS deze pc heeft aangeschaft en wat zn bevindingen zijn

• ilsezstrtn
Hoi,
Nee ik had het toch nog even laten zitten, deze week ga ik wel iets bestellen. Als je nog geïnteresseerd bent, lees dan even mee; https://gathering.tweaker...message/50404515#50404515
Pagina: 1