Nu heb ik een router Netgear R7000, maar ik vraag me één ding af. De router ondersteunt AC. Ik heb een chromecast en nu stream ik wel eens vanaf mijn vaste, bedrade, PC. De AC is voor wifi. Kan ik gebruik maken van de hoge snelheid van de router zonder dat ik iets in mijn pc hoef aan te passen (pc is circa 3 jaar oud, wel zeer snel qua snelheid van internetverbinding). Of moet daar ook nog een adapter of iets dergelijks in? Als dat zo is dan snap ik dat niet helemaal, want bedraad heb ik glasvezel 100mb/s dat komt dan toch ook zo binnen bij de router, zodat die het signaal optimaal weer kan uitzenden. Kan iemand me helpen met het antwoord? Kan er op internet weinig over terugvinden. Help! Alvast bedankt.
Je PC hoeft niet draadloos aangesloten te zijn om de Chromecast te laten profiteren van 11ac. De Netgear knoopt de PC en de Chromecast aan elkaar.
De eerste versie van de Chromecast ondersteunt trouwens geen 5GHz.
De eerste versie van de Chromecast ondersteunt trouwens geen 5GHz.
Verwijderd
Misschien een hele rare vraag, maar hoe is het bereik met deze Netgear als ik m in een houten kast zet?
De router staat nu onder in de woonkamer, en heb prima bereik in de slaapkamer. Echter, ik wil een nieuw tv-meubel kopen en vraag me af hoeveel straling wordt tegen gehouden.
Wil misschien deze kopen: https://www.maisonsdumond...urtjes-austral-174696.htm
Maar is het hout niet te dik voor de router?
De router staat nu onder in de woonkamer, en heb prima bereik in de slaapkamer. Echter, ik wil een nieuw tv-meubel kopen en vraag me af hoeveel straling wordt tegen gehouden.
Ik heb de R7000 in de trapkast hangen, de straling richting m'n slaapkamer passeert een dikke houten trap en een Y-tong muur c/q gewapend betonnen vloer. Dat is geen probleem. Ik verwacht niet dat dat hout van de die kast veel straling tegen houdt
Zou je niet een eigen topic openen voor een volstrekt offtopic vraag?Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:40:
Misschien een hele rare vraag, maar hoe is het bereik met deze Netgear als ik m in een houten kast zet?
In ieder geval is het advies voor beste WiFi dat je je AP zo hoog mogelijk wilt hangen, zonder obstakels vol in zicht. In een TV-meubel is ongeacht materiaal niet optimaal. Dat gezegd, metaal en water zijn grootste vijanden van WiFi. Dik hout houdt iets tegen, maar waarschijnlijk zijn de schroeven en hang- en sluitwerk relevanter voor impact op je WiFi. Het zal een paar dB schelen, maar als je verbinding met paar dB meer of minder instort heb je sowieso een probleem met WiFi dekking of interferentie.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Het is niet offtopic, want het heeft betrekking op deze specifieke router.
desalniettemin, bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wat mee.
desalniettemin, bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wat mee.
Pagina: 1