Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beest3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo daar tweaker vrienden, mijn dank voor de vele reviews en hulp die ik hier al gevonden heb.

Nu ben ik van plan om de gtx 1070 aan te schaffen, mijn vraag is wanneer het beste is om deze aan te kopen.
Uit ervaring van vorige releases weet ik dat de prijs in het begin veel te hoog is, maar hoelang denken jullie dat het zal duren al voor deze wat stagneerd?

Wat zijn jullie ervaringen ideeën?

Thanks in advance :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

Christiano007

Ich bin der champion

Het is al de vraag wanneer deze nou echt normaal leverbaar is. 10 juni is de officiele release, maar waarschijnlijk zal er ook wel gelijk schaarste zijn.

Gelukkig ben ik dan net op vakantie, en is het misschien anderhalve week later iets meer leverbaar.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beest3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-04-2024
Christiano007 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:27:
Het is al de vraag wanneer deze nou echt normaal leverbaar is. 10 juni is de officiele release, maar waarschijnlijk zal er ook wel gelijk schaarste zijn.

Gelukkig ben ik dan net op vakantie, en is het misschien anderhalve week later iets meer leverbaar.
Ja nou ik ben van plan om tegen het volgende schooljaar een nieuwe build te maken met de gtx1070, vraag me gewoon af wanneer deze wat betaalbaar gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:12

Hupske

AFCA

Beest3 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Ja nou ik ben van plan om tegen het volgende schooljaar een nieuwe build te maken met de gtx1070, vraag me gewoon af wanneer deze wat betaalbaar gaat worden.
Pak de grafieken van eerdere kaarten erbij en je weet de prijsverloop.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 14:05
En met jou honderden anderen... Deze vraag is al zovaak gesteld de afgelopen paar dagen.

Niemand kan het met zekerheid weten, maar de summary is altijd dat de leverbaarheid stijgt en de prijs over het algemeen daalt des te langer je wacht. Enkele uitzondering daargelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chozx
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 08:31
Wachten tot de custom cards uitkomen. Zijn beter en goedkoper dan de FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Vanaf 10 jun zijn de FE kaarten. Ben ook benieuwd wanneer de anderen komen want daar ben ik meer benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit is echt weer een compleet zinloos topic om 2 redenen: niemand hier kan voorspellen wat er met de prijzen zal gaan gebeuren en ten tweede ga je pas het volgende 'schooljaar' een nieuwe PC bouwen.

Wacht gewoon even de release af + de bijbehorende prijzen. Vervolgens wacht je nog even om te kijken wat AMD precies doet. Mijn advies voor jou: AMD gaat met betaalbare kaarten komen en Nvidia blijft zich meer op het high-end segment richten momenteel (400+euro). Voor meer betaalbare kaarten met goede performance moet je bij AMD zijn (+- 250 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wacht gewoon zoals nu velen, ik zat ook te kwijlen over die GTX1080 maar de prijs en latere 'problemen' hebben me meer en meer doen twijfelen. Nu wacht ik lekker op de aftermarket uitvoeringen en mogelijk 'echte' benchmarks ipv zoals bij de GTX1080 waar vooral (en over het algemeen) open test benches worden gebruikt.

Wacht gewoon tot er meer gebruikers ervaringen zijn en ook gebruikers benchmarks.

(En ik wil het liefst 2 x dvi + hdmi of 2 x hdmi + dvi)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
ik heb het antwoord. 25 augustus. schrijf het in je agenda.. *bergt glazen bol weer op*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-07 10:01
ik gok 278,99..

Maar inderdaad erg zinloos topic aangezien je pas over een aantal maanden van plan een bent game systeem te gaan bouwen. Wacht het af en tegen die tijd zal je het zien! Gewoon geld sparen en kijken wat jou budget tegen die tijd kan dragen.

[ Voor 90% gewijzigd door Looney1984 op 30-05-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Beest3 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:30:
[...]
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Als je het pas volgende schooljaar wilt gaan gebruiken, dan koop je het dan pas. Hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt. Nu kopen en niet gebruiken is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-07 22:10
Heb je geld en wil je funnen , dan koop je hem meteen. Heb je beperkt budget , dan is het beter de kat uit de boom te kijken.

Voor de rest zinloos topic, Niemand bij tweakers heeft een glazen bol thuis liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:57
De prijs zal +- hetzelfde blijven tot er weer een nieuwe generatie uit komt, je kan geluk hebben dat er iets met de dollar gaat gebeuren waardoor de kaart met de € goedkoper wordt, maar aangezien de huidige economie zie ik dat niet gebeuren.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Graag lezen... aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Sowieso, speculeren over hardware dat nog nergens te koop is en niet eens degelijke revieuws heeft, is niet erg zinnig.

Bovendien: dit is GoT, we verwachten dat je eerdere topics opzoekt voor zelf vraag te stellen. Dit is zeker niet eerste topic met exact deze vraag. Of dit antwoord.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.