Toon posts:

BX chipset mobo en 256 mb pc133 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar ff niet snel wat gevonden, :P

ik wil in mijn va-6 en mijn be-6 v1.0 256mb pc133 geheugen stoppen, werkt dit???

Alvast bedankt! :-)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 16:26
tuurlijk.. Waarom niet..

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
das snel!

ik hoorde bij computerland dat bx chipsets alleen ???'enkelzijdige'??? sdram van 256mb geheugen stabiel kon gebruiken....

vandaar! Liever zekerheid (via tweakers) dan een opmerking van computerland.... :-)

Verwijderd

Enkelzijdig?

volgens mij moet je juist DUBBELzijdig geheugen hebben :)
zoek maar op in je mobo boekje, daar staat in dat er (in die tijd) alleen maar 128MB modules bestaan single sided. Om zeker te zijn zou ik voor Double Sided kiezen. Er is al eerder een topic ook geweest over iemand waarbij maar 128MB gedetecteerd werd met een BX chipset en Single Sided Dimm :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Heb in mijn eigen 440BX plank (ASUS P2B) ook 2 dubbelzijdige 256 MB modules en 1 enkelzijdige 128 MB module van infineon. Werkt prima.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

zelfs op meijn lx chipset werkt alles ik prop het erin en hij zeg okay :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Op maandag 25 juni 2001 09:59 schreef FReGGeL het volgende:
Enkelzijdig?

volgens mij moet je juist DUBBELzijdig geheugen hebben :)
zoek maar op in je mobo boekje, daar staat in dat er (in die tijd) alleen maar 128MB modules bestaan single sided. Om zeker te zijn zou ik voor Double Sided kiezen. Er is al eerder een topic ook geweest over iemand waarbij maar 128MB gedetecteerd werd met een BX chipset en Single Sided Dimm :)
hee, volgens mij gaat dat over mij! Dit was trouwens wel double-sided DIMM hoor. Alleen werkt het nog steeds niet goed :( Ik heb ook geen tijd/zin in al die poespas om het om te ruilen enzo..

Gelukkig is het geheugen niet zo duur de laatste tijd.

Yamaha MT-09

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Oke op mijn MSI BX Master zitten nu singlesided 256Mb modulen en ook dat werkt perfect.
Maar dacht gehoord te hebben dan doublesided problemen gaf op sommige moederborden, vandaar dat ik voor singlesided gekozen heb :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 23:44
Ik heb 2x 64 Mb 100 MHz (hyundai) en 128 Mb 133 MHz (Infineon) op m'n asus p3b-f.
Werkt prima hoor (@ 112 Mhz). :)

Verwijderd

zie je mobo boekje... als er staat dat ie alleen 128mbit chips aankan, dan krijg je 16x 128mbit = 256 MB. 16 chips = dubbelzijdig! Ik heb zelf ook 2 dubbelzijdige modules geplaatst (16M128) en dat werkt prima. Een maat van me had ook (zelfde bord) 256 MB dimms gekocht, single sided, maar die werden idd als 128 MB gezien.
Ga dus voor dubbelzijdig, zeker als in je mobo boekje staat dat ie niet hoger dan 128mbit chips ondersteund.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26
Op maandag 25 juni 2001 13:02 schreef HBM het volgende:
Oke op mijn MSI BX Master zitten nu singlesided 256Mb modulen en ook dat werkt perfect.
Maar dacht gehoord te hebben dan doublesided problemen gaf op sommige moederborden, vandaar dat ik voor singlesided gekozen heb :)
:? Onmogelijk, dat ondersteund de i440BX helemaal niet. Kan wezen dat ik het één en ander gemist heb (dan wordt ik graag 'bijgeschoold' met overtuigende data), maar single-sided 32MX64 DIMM's (dus met 256Mbit IC's) worden naar mijn weten no way ondersteund door de BX.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Lijkt me ook sterk dat single-sided 256MB werkt op een BX en de volle 256MB laat zien.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 19:28
dubbelzijd 256mb werkt bij mij ook prima... zie sig...

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op maandag 25 juni 2001 12:08 schreef EXX het volgende:
Heb in mijn eigen 440BX plank (ASUS P2B) ook 2 dubbelzijdige 256 MB modules en 1 enkelzijdige 128 MB module van infineon. Werkt prima.
Ik heb precies hetzelfde in mijn Intel OEM BX bordje. Geen enkel probleem. Had eerst ook mijn twijfels nadat ik wat ge-searched had. Maar werkt feilloos

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Pagina: 1