Driver Dell UltraSharp U2412Mc Flat Panel Monitor Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 15:12
Vraagje (ik ben niet heel handig met hardware):

Heb net een Dell UltraSharp U2412Mc Flat Panel Monitor gekocht, aangesloten op laptop volgens handleiding en werkt nu. Althans ik heb gewoon beeld, maar ik heb het gevoel dat het beter kan. Kan ik ergens een drivers downloaden zodat ik wellicht nog net iets betere kwaliteit heb? Ik gebruik overigens Windows Vista.
Op de cd vind ik een mapje 'Drivers' met 3 bestanden: .icm, .inf en .cat. Heb ik daar wat aan?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Voor een monitor heb je geen drivers nodig, wel kun je eventueel een aangepast kleurprofiel gebruiken (moet je eigenlijk met een calibrator zelf aanmaken) voor betere kleurweergave maar dat is normaal gesproken alleen nodig als je een erg kritische (of professionele) gebruiker bent.

Wat is precies hetgeen dat volgens jou beter kan? Helderheid, scherpte, kleurweergave, etc. ?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Gebruik je de native resolutie van je monitor ?

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En hoe heb je 't ding aangesloten? Als je het scherm aan een analoge aansluiting hebt is de kans groot dat het beeld suboptimaal is. Sluit 'm bij voorkeur digitaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@DuDePrOdUcTiOnS Ik ben wel een redelijk kritische gebruiker. Ik ga aan de slag met Adobe Photoshop en wil graag dat de kleuren correct worden weergegeven en dat alles helder en scherp is.

Beeld is nu op zich goed, alleen de kleuren lijken met iets TE. Of ik ben een slechte monitor gewend.
En letters misschien niet helemaal scherp, maar ik heb niet echt een referentie, moet ook nog wennen aan zo'n groot scherm.

Op het werk heb ik een laptop met Ubuntu en toen ik een tweede monitor ging gebruiken was de weergave belabberd, dit was opgelost met updates van drivers (via een collega die me heeft geholpen). Vandaar mijn vraag.

Ik zeg niet dat het nu slecht is, maar kan mogelijk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door waandersj op 30-05-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@Hoholi Geen idee. Hoe controleer ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@TERW_DAN Via VGA. Kan ook via DVI, maar daar heb ik geen aansluiting voor op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

waandersj schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:33:
@TERW_DAN Via VGA. Kan ook via DVI, maar daar heb ik geen aansluiting voor op mijn laptop.
Ik denk dat je daar het probleem te pakken hebt. VGA is analoog, en afhankelijk van welke filters dat je notebook gebruikt voor die aansluiting kan de kwaliteit te wensen overlaten.
Heeft je notebook helemaal geen digitale outputs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
VGA is ook redelijk gevoelig voor de kwaliteit van de kabel die je gebruikt, zeker op hoge resoluties.

Om te kijken welke resolutie is ingesteld klik je rechts op je bureaublad en dan 'eigenschappen' of 'properties', dan is daar als het goed is een tabblad met de ingestelde resolutie te vinden. Wat er waarschijnlijk is gebeurd bij het installeren van de driver op je laptop is dat die de resolutie juist heeft ingesteld.

Als je geen DVI aansluiting hebt, heb je waarschijnlijk wel een HDMI of displayport aansluiting, tenzij het een erg oud beestje is.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
Laptop is al wat ouder ja. Dit zijn de poorten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p02N6pD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WuEUEd9.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door waandersj op 04-06-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Alleen VGA dus. Zoals Dudeproductions al zegt is de kwaliteit kabel daarbij ook nog van belang, dus als je een simpel kabeltje hebt kun je die nog vervangen door iets beters. Maar de kans is groot dat je het niet haalt bij de kwaliteit van een digitale aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
De kabel kreeg ik bij de monitor, dus die zal wel goed zijn dan neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

waandersj schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:29:
De kabel kreeg ik bij de monitor, dus die zal wel goed zijn dan neem ik aan.
Die zijn ok, maar er zijn betere te vinden. Volgens mij levert Dell vrij standaard dunne kabels mee, die niet echt zijn afgeschermd.
Pagina: 1