Toon posts:

Windows installatie werkt niet op oude PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag Windows 7 of 10 installeren op een oude PC. Daar ben ik dus de hele dag al mee bezig geweest maar de installatie wil niet starten. Iedere keer als ik met een USB probeer Win10 of Win7 te installeren krijg ik een zwart scherm met een knipperend streepje linksboven. Via een DVD heb ik ook al geprobeerd het te installeren maar die detecteert de PC niet eens. Ik heb zelfs geprobeerd de HDD eruit te halen en Windows erop te zetten via een andere PC, dit werkte wel dus het ligt niet aan de HDD of de installatie bestanden.
Kan iemand me alsjeblieft hiermee helpen.

Alvast Bedankt,

Beste antwoord (via TheVMaster op 30-05-2016 08:24)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:07:
Ja het is idd een 3.0 stick ik zal wel eens kijken of ik nog een 2.0 ergens heb liggen
OS installeren vanaf een USB 3.0 stick (in een USB 3 USB poort) geeft 'issues'. Meestal komt het omdat het OS geen out-of-the-box ondersteuning heeft voor USB3 en dus niet kan booten (als ik het goed heb). Booten vanaf USB 2 stick lost het probleem vaak wel op :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met de specs van 't apparaat.
Heb je de bootorder goed staan? Zijn de storage drivers wel geladen? Werken die installatiemedia wel op een ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of wellicht is de pc kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Probeer eerst in BIOS of UEFI te gaan. Daar staan de opstartinstellingen (welke schijf wordt als eerste ingeladen, welke poorten staan open of dicht).

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet alle specs van de PC, want mijn moeder had hem vroeger bij MyCom gekocht. Ik weet wel dat de CPU een Intel Core q9550 is en het mobo is de P5KPL-AM. Voor de rest heb ik de standaard BIOS instellingen en de installatiemedia werken wel op een ander systeem. Het probleem is niet dat het systeem de installatiemedia niet kan vinden maar het probleem is juist dat ie er niks mee doet/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me alsjeblieft helpen? sorry als ik opdringerig overkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 17:23
Toevallig een USB 3.0 stick? Daar heb ik ook wel eens problemen mee gehad op sommige computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is idd een 3.0 stick ik zal wel eens kijken of ik nog een 2.0 ergens heb liggen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:07:
OS installeren vanaf een USB 3.0 stick (in een USB 3 USB poort) geeft 'issues'. Meestal komt het omdat het OS geen out-of-the-box ondersteuning heeft voor USB3 en dus niet kan booten (als ik het goed heb). Booten vanaf USB 2 stick lost het probleem vaak wel op :)
Pagina: 1